Tänkte lista de som jag har träffat
TREVLIGA
* Gunilla Persson (jag vet, detta är en outsider, men min personliga erfarenhet av henne är att hon otroligt trevlig och jordnära off-camera och värnar särskilt om samhällets svaga. Ska tillägga att jag har ett funktionshinder samt att jag understundom mår psykiskt dåligt och var väldigt nervös när jag mötte henne, men hon var otroligt varm och kunde inte hålla tillbaka tårarna när jag berättade om min sjukdomsbild och gav mig en kram, döm om min förvåning när hon sedan tre veckor senare ringer mig och efter det har vi pratats vid några gånger. Tappade kontakten när jag bytte efternamn, nummer och sociala medier efter en händelse. Men för inte alls länge sedan hittade hon min Instagram och skrev och frågade om jag mådde bättre numera och skrev att jag kunde ringa om jag ville prata)
* Casper Janebrink - Bor bara några hundra meter ifrån honom i Floda och träffat på honom många gånger. Trevlig om man respekterar hans fritid och inte jagar honom på samhället för selfies etc men kan säga ifrån om han tycker någon går för långt. Donerade sina pantflaskor till mig en gång när jag gjorde en sådan insamling lokalt i Lerums kommun till min hobby som är resor med stora, lokdragna tåg.
* Ebbot Lundberg - Väldigt trevlig, träffar honom då och då i samband med GAIS-matcher.
* Felix Herngren - Väldigt trevlig, ställde upp på en snabb selfie med mig och min dåvarande flickvän på Göteborgs central trots att han nästan missade sitt X2000 på grund av oss. Svarade bara ”ingen fara” när jag och min tjej noterade det och bad om ursäkt.
* Glenn Hysén - Trevlig och pratglad. Snackar gärna fotboll men håller på fel lag
* Freddie Wadling (RIP) - Väldigt trevlig och jordnära, bjöd mig på en öl en gång på en pub i stan.
* Mia Skäringer - Trevlig men reserverad
* Kung Carl XVI Gustaf - Räddade mig en gång. Jag hade varit i Åre och skulle med nattåget hem. Han brukar åka reguljärt med nattåget därifrån ibland men där han och Silvia samt livvakterna har en egen vagn (likadan vagn som de andra första klass sovvagnarna). När jag skulle möta upp tågvärden i Duved så stod han i närheten på perrongen med Silvia och sina livvakter. På grund av mitt funktionshinder har jag extremt svårt att sova med andra, och när jag förklarade detta efter att ha fått till mig att det inte fanns tomma kupéer då jag hade bett om att få köpa en sådan. Kungen råkade då höra detta, och sa till konduktören att det var OK med honom att jag köpte en kupé i andra hörnet av hans vagn. Så blev det också sedan. När de gick av tåget i Stockholm (där jag skulle byta till sittvagn till Göteborg pga hans vagn kopplades av) så hälsade en av hans livvakt att Kungen tackade för att jag hade respekterat honom och Silvia och inte alls stört dem, något han var lite orolig för i början.
* Carl-Einar Häckner - Trevlig men inte så pratglad.
* Håkan Hellström - Otroligt trevlig men lite blyg. Träffat i samband med fotbollsmatcher.
OTREVLIGA
* Suzanne Reuter - Vägrade ta bild med en handikappad tjej jag känner när den här tjejen var i Stockholm, samtidigt som hon 50 meter längre fram gladeligen ställde upp på en selfie med ett par andra, friska personer.
* Ingvar Oldsberg - Träffat honom 3-4 gånger på pubar. Fruktansvärt otrevlig när han fått i sig för mycket. Var nära på att klappa till honom en gång, men hejdade mig eftersom jag kom på att det förmodligen skulle slå hårt mot mig rättsligt.