2020-09-03, 07:08
Medlem
I talked with Henki Kolstad on the phone about 20 yrs ago , he was very modest , no primadonna type at all

Met several 007 stars (Lazenby , Rigg , Lonsdale , Dor , Schell , Blackman , d'Abo , Paluzzi.....they were all nice , Hedison was kinda cranky)

Baker , Mayhew from SW (met them few times , they seemed sour)
Citera
2020-09-03, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Scott Patterson som var med i någon av Saw filmerna såg jag i ett Youtube klipp när det var en kille på en mässa där han var och han var allt annat än trevlig.
Skulle träffa Christopher Loyd i helgen på sci fi mässan gick fram och såg att en autograf kostar 500 kr okej tänkte jag för det är max vad jag kan tänka mig för en autograf men döm av min förvåning då han krävde 200 kr extra bara för att skriva ditt mitt namn dessutom dedikerat,snackade inte direkt till honom utan med de som satt bredvid honom ,men det osade verkligen girighet om det hela.
Vi snackar alltså om en kille som har en förmögenhet på en halv miljard kr så där blev det tvär nej för min del jag tog mina pengar och gick till andra mindre giriga gäster.
Fick ett väldigt dåligt intryck av honom där han satt och jag såg honom inte le en enda gång inte ens när han var ute på golvet, man märker ganska snabbt vilka som är där för att tjäna pengar och vilka som är där för att dom tycker om att vara där

Same with Carl Weathers :

Fan "it costs so and so much to sign an item ?"

Weathers "No , thats a special item , it will be more for me to sign it"

But celebs usually charge extra to add names or quotes at cons , autographs have become big $$$ since the 90s......Weathers also saw what Sly and Arnold was charging so now he charges 300$ for an autograph

Arnold is also filthy rich but still charges 4-500$ for an autograph regardless , i believe Ford charges 800$ for an autograph (Hogan charges 600$ to sign wrestling belt , id like to have one but its pretty expensive :/
Senast redigerad av qmzamqckalrtgj 2020-09-03 kl. 07:22.
Citera
2020-09-03, 07:26
Medlem
Dont hear much about Rederiet stars , Bauler Søderman Varg for example......did anyone meet Schalokse ?
Citera
2020-09-03, 13:12
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qmzamqckalrtgj
Same with Carl Weathers :

Fan "it costs so and so much to sign an item ?"

Weathers "No , thats a special item , it will be more for me to sign it"

But celebs usually charge extra to add names or quotes at cons , autographs have become big $$$ since the 90s......Weathers also saw what Sly and Arnold was charging so now he charges 300$ for an autograph

Arnold is also filthy rich but still charges 4-500$ for an autograph regardless , i believe Ford charges 800$ for an autograph (Hogan charges 600$ to sign wrestling belt , id like to have one but its pretty expensive :/

Carl Weathers har jag träffat och hans autograf kostade nog runt 200 kr då skulle aldrig betala mer än 500 kr för en autograf oavsett vem
Citera
2020-09-04, 18:42
Medlem
(Chevy Chase charges over 400$ to sign bigger items like a poster , sigh)

Weathers was charging 30-40£ some yrs ago.......

I also met 60s Batman stars (West , Ward , Newmar , Meriwether) , they were nice......unfortunately we discussed Piece of the Past , PoP has been forging their autographs and many other celebs

Comedian Trond Viggo Torgersen found pianist Kjell Bekkelund pompous so when TVT was the character "Vaktmesteren" in a skit he made sure to get Bekkelund down a few notches

Another Trond , comedian Trond Kirkvaag , found his father Rolf Kirkvaag a house tyrant.......sounds kinda like Peter Sellers who could be the same way
Senast redigerad av qmzamqckalrtgj 2020-09-04 kl. 18:49.
Citera
2020-09-04, 20:41
Medlem
orolfstolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Va ? Det menar du inte ? Den intellektuelle giganten, den aktade författaren-dryg och snorkig

Inte varje dag jag svarar på fleeera år gamla inlägg, men för länge sen körde jag taxi i Stockholm och råkade hämta den rådryge kommunistspionen Guillou på gärdet fvb till Sköndal. Resan tog väl 20 minuter och var en av de trevligaste yrkesresor jag haft. Väl framme satt han kvar i bilen bergis en halvtimme och pratade innan han klev ur. Supertrevlig! Efteråt fick jag nypa mig i armen för att kolla om jag hade drömt, riksärkesvinet, det äckeldryga praktarslet Jan Guillou made my day! Har fortfarande svårt att tro att det verkligen hände, undrade om det finns spegelvända verkligheter eller nåt sånt. Han måste varit jävligt fjuttad eller haft en riktigt bra dag.
Citera
2020-09-04, 23:03
Medlem
Merdives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orolfstolle
Inte varje dag jag svarar på fleeera år gamla inlägg, men för länge sen körde jag taxi i Stockholm och råkade hämta den rådryge kommunistspionen Guillou på gärdet fvb till Sköndal. Resan tog väl 20 minuter och var en av de trevligaste yrkesresor jag haft. Väl framme satt han kvar i bilen bergis en halvtimme och pratade innan han klev ur. Supertrevlig! Efteråt fick jag nypa mig i armen för att kolla om jag hade drömt, riksärkesvinet, det äckeldryga praktarslet Jan Guillou made my day! Har fortfarande svårt att tro att det verkligen hände, undrade om det finns spegelvända verkligheter eller nåt sånt. Han måste varit jävligt fjuttad eller haft en riktigt bra dag.

Vad pratade han om?
Citera
2020-09-05, 19:13
Medlem
orolfstolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merdive
Vad pratade han om?
Precis allt möjligt, berättade om kvinnan han var på väg till och hur de träffats, frågade om jag trodde vinet han hade med sig dög som ankomstgåva/måltidsdryck till en seriös (romantisk?) middag, hur jag tyckte köttet skulle anrättas (något vilt typ rådjurssadel eller älgfilé) och vilka tillbehör som passar till... fullständigt normal konversation, öppenhjärtlig och förtroendeingivande. Blev väl någon kommentar om något aktuellt som inträffat, men inget direkt politiskt vilket nog var tur. Fick som sagt nypa mig i armen efteråt.
Citera
2020-09-06, 16:27
Medlem
Darwins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orolfstolle

Nja, Stalin och Hitler var också vänliga och trevliga så länge de fick hålla låda och ingen sa emot dem...
Citera
2020-09-06, 18:57
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Hon var ganska så snygg när hon var ung. Men nu ser hon mest arg, sliten och bitter ut. Det kanske blir så om man skapar sig en karriär på att vara en kränkt svartskalle. Vilket är märkligt, med tanke på att hon är vit.

Nej! Enligt hennes egen skvallertråd är hon rumänsk ziggis uppväxt i Grekland. Hon låtsas var grekiska bara. Men nuförtiden så ger inte medelhavsvågor några större utslag på rasistskalan. Dessutom så stjäl hon texter här och där som hon publicerar som egenförfattade.
Citera
2020-09-06, 20:10
Medlem
orolfstolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darwin
Nja, Stalin och Hitler var också vänliga och trevliga så länge de fick hålla låda och ingen sa emot dem...

Alltså, jag har inte riktig koll på hur trevliga de var, Stalin och Hitler, när de pratade med en helt random taxiförare, har du?

Oavsett, vad i hela helvete har de med detta att göra? Stoppar du Stalin, Hitler och Guillou i samma låda? Dum i huvudet är du.
Citera
2020-09-06, 20:21
Bannlyst
Träffade Carola en gång på Gröna Lund, hon var jättetrevlig och doftade jättegött.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in