2014-09-11, 15:54
Medlem
Dreamstates avatar
Kan ju själv säga att jag stötte på Leif Loket Olsson på en marknad i Blekinge för många år sedan.
Han verkar ju onekligen vara snål som fan då han gick runt till bord där barn stod och sålde prylar för att sponsra en klassresa och han bad om att få flertalet grejor gratis. (T-shirtar och lite sånt).
Citera
2014-09-11, 19:21
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whosgotthecrack
Ulf Malmros är den absolut otrevligaste fittan jag någonsin mött, både i arbetslivet och privat.
Jag har jobba med honom ett par gånger. Han skriker på folk, får folk att gråta av absolut ingen anledning. "Mitt kaffe har svalnat! Hämta nytt nu!!!" kan han skrika till en 15årig praktikant. Finns en anledning varför jag och en del andra inte velat jobba med honom på senare.

Har hört att han tränger sig självmant i kön till entrén eller till baren, och säger. "jag är ulf Malmros!" och ignorerar alla, betalar inte för ölen. Jag trodde inte på detta direkt, det lät för overkligt. Tills jag själv sett det.

Han gjorde dessutom samma sak på ica en gång. En kassa öppen, lång kö. "jag har bara några varor" sen tränger han sig fram till kassan.

Jag hatar han!

Om folk låter honom hållas så fortsätter han precis om en obstinat hund
Citera
2014-09-15, 17:41
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Träffade Magnus Härenstam i Oslo,då var han skitsur.

Ulf Lundell,nykter och görtrevlig.

Björn Afzelius,djup och fundersamt trevlig.

Plura,otroligt trevlig och sympatisk.

Jonas Gardell,sur och faktiskt ganska otrevlig mot en gammal dam som åsikter om homosexuallitet.
Såg i tidningen att Gardell hade 69 miljoner på bankkontot. Hur har han tjänat så mycket pengar? Som stå-upp-komiker och ett par halvtaskiga filmer..?
Citera
2014-09-15, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Såg i tidningen att Gardell hade 69 miljoner på bankkontot. Hur har han tjänat så mycket pengar? Som stå-upp-komiker och ett par halvtaskiga filmer..?
Bästsäljande böcker, stå-uppframträdanden, föreläsningar, filmer bl a. Är man populär föreläsare kan man få in en del på föreläsningar.
Citera
2014-09-16, 09:58
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer

Citat:
Ursprungligen postat av Wombat1000
Bästsäljande böcker, stå-uppframträdanden, föreläsningar, filmer bl a. Är man populär föreläsare kan man få in en del på föreläsningar.

Kolla under produktioner så förstår du.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Jonas_Gardell
Citera
2014-09-16, 10:32
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Intressant läsning. Som son till ett par psykologer/professorer har han väl haft det väl förspänt här i livet vad gäller ekonomi och möjligheter att studera. Sen har han väl "kommit ut" vid rätt tillfälle, fått mycket uppmärksamhet för detta och för giftemålet med Levengood. Den uppmärksamheten har säkert underlättat karriären som författare och manusförfattare.
Kommer osökt att tänka på Anna Odell, vårt senaste stjärnskott på regissörshimlen. Hon förde en tynande tillvara som "konstnär", och behövde lite uppmärksamhet i massmedia. Därav den riksbekanta historien med den fejkade psykosen och åtföljande åtal och skriverier.
Citera
2014-09-16, 12:13
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
han har 61 miljoner i eget kapital i sitt bolag. det är en jävla skillnad på det och att ha 69 skattade och klara miljoner på sitt bankkonto. du måste ju även ha likvider för att kunna göra utdelningar.

han tar ut cirka 40-50k i månaden i lön och utdelningar på runt 250-300k om året. det är ganska modest.

http://www.allabolag.se/5564631611/bokslut
Citera
2014-09-16, 14:36
Medlem
whosgotthecracks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wombat1000

Han är även en jävel på att investera och aktier. För något år sedan tjänade han 19 mkr/år på bara aktier. Finns artiklar om det i DI och veckans affärer.
Citera
2014-09-16, 19:28
Bannlyst
E-type är en dryg jävel som var sarkastisk över mitt tempo på min arbetsplats för ett antal år sedan. Typisk översittare. Då hade jag ändå skyndat mig långt över min normala lunk just för att jag tyckte han var cool som erkänt att han krökat på flugsvampsmjöd.
Citera
2014-09-18, 17:29
Medlem
sphinxen_111s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
han har 61 miljoner i eget kapital i sitt bolag. det är en jävla skillnad på det och att ha 69 skattade och klara miljoner på sitt bankkonto. du måste ju även ha likvider för att kunna göra utdelningar.

han tar ut cirka 40-50k i månaden i lön och utdelningar på runt 250-300k om året. det är ganska modest.

http://www.allabolag.se/5564631611/bokslut

Hur kan man se att han har 250 - 300 k i utdelningar?
Citera
2014-09-21, 19:59
Medlem
Trevliga kändisar är:

Magnus Uggla.
Lill-Babs.
Lill-Lindfors.
Mats Westman.
Rutger Gunnarsson.
Örjan Englund.
Cajsa-Stina Åkerström.
Svante Thuresson.
Staffan Percy.
Kikki Danielsson.

Dessa musikerna har jag träffat på ett antal gånger och dom är faktiskt kanon trevliga.
Citera
2014-11-16, 22:04
Medlem
CompressorVanes avatar
Uggla hörde jag, hade gått in i en liten bilverkstad
till fjälls och skrikit rakt ut: -Hallå! -Jag vill ha hjälp!
Ägaren till verkstaden: -Du får vänta, jag är upptagen
just nu. Uggla: -Ser du inte vem jag är!?
Ägaren till verkstaden: -Nej!?
Uggla: -Jag är ju Magnus Uggla!
Ägaren till verkstaden: -Du får vara vilken föggel (fågel)
du vil!!

Jag hörde det av en kompis som ätit lunch
tillsammans med verkstadsägaren.
Senast redigerad av CompressorVane 2014-11-16 kl. 22:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in