2018-06-03, 00:19
Medlem
Moroten89s avatar
Jag har aldrig träffat på en dryg kändis, men sedan så är inte jag den som brukar prata med dem heller ens om jag får syn på någon. I vuxen ålder så har jag bara pratat med Bert Karlsson.

Ni vet den första uppsättningen i ICA-reklamerna? De var på besök på ICA där jag bor 2003 (någon gång). Det var iallafall ungefär samtidigt som Sanna Bråding slutade. Jag var 14 år och gick upp med mina syskonbarn.
Började med att smäcka till Hans Mosesson (ICA-Stig) lite lätt på ryggen, varpå han tittade upp förvånat och jag sade något i stil med "Hej!". Han skrattade och hejade tillbaka, så fick han skriva sin autograf på min arm. Så när jag gick till han den lille skåningen och bad om hans autograf, så kom den tredje i gänget fram och sade "åååh, kan inte jag också få skriva en. Eller förlåt, det kanske du inte vill?" men det fick han ju såklart. Jag var sjukt star struck efteråt och tycker att de var riktigt trevliga personer, särskilt han skåningen var riktigt trevlig.

Bert Karlsson brukar vara i Skara badhus på tisdagarna (eller var då iallafall 2012). Jag och några polare satt och badade bubbelpool och så hör vi någon som säger "Bered plats" till oss. Sedan så sätter han sig ned med det där typiska flinet han har och lägger armarna bakom huvudet och börjar dra en massa fräckisar. Han var trevlig, men en orkade inte sitta längre än 10 minuter och vi undvek honom under resten av vistelsen. Liksom dit han gick blev det alltid fullt, så var han i bastun så passade vi på att gå till bubbelpoolen. Den ena kompisen hade oturen att få se honom naken i duschen med.

Andra personer som min familj träffat är Eddie Meduza, Per Oscarsson och Birgitta Andersson och de var alla super-trevliga.

Utbudet blir ju väldigt knapert här i Skaraborg på kändisar och skulle jag t. ex se Tommy Körberg i affären så skulle jag inte få för mig att gå fram och börja prata med honom.

Jo, jag kom på en till. Min mosters f.d pojkvän var på semester på västkusten med min moster och deras barn. Han lånar en cykel, cyklar hem till Alf Robertsson som bodde inte långt därifrån och knackar på. Han blir alltså insläppt och bjuden på kaffe av karln!
Han är en väldigt social person och det kanske var tur att det var Alf Robertsson och inte Jan Guillou som han cyklade hem till.

Ingvar Oldsberg har ett sommarställe i närheten här också och han ska tydligen vara en riktig diva enligt folk som träffat honom. Ingen jag känner som gjort det, men han har fått ryktet om sig.
Citera
2018-06-14, 00:16
Medlem
Tränade på samma gym som Torkel P ett tag. Synnerligen märkligt agerande i omklädningsrummet från hans sida. Han sjöng högt och utan ironi, besökte toaletten med dörren helt öppen samt gick ogenerat runt med fritt hängande penis när han var fullt påklädd i övrigt.

Inte det minsta förvånande att han ikväll blev omhändertagen av polis på ett x2000-tåg för hotfullt agerande.
Citera
2018-06-14, 00:26
Medlem
Opportunitiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vegardx
Tränade på samma gym som Torkel P ett tag. Synnerligen märkligt agerande i omklädningsrummet från hans sida. Han sjöng högt och utan ironi, besökte toaletten med dörren helt öppen samt gick ogenerat runt med fritt hängande penis när han var fullt påklädd i övrigt.

Inte det minsta förvånande att han ikväll blev omhändertagen av polis på ett x2000-tåg för hotfullt agerande.

Attans. Har Torkel alkoholproblem? Hur vet du att det var han?
Citera
2018-06-14, 00:38
Medlem
Men hallå
Du verkar inte vara orökt när du skriver det här!!!
Gällande Robert Wells varför ens skriva?
Han har i din förklaring inte ngt med det hela att göra.
TP däremot känns hittills som en klar träff,,
Därför vidare fråga om varför Robert Wells är en läskig typ, "bodde i samma hus som honom för ca 15 år sedan" Såg honom ute på gatan flera gånger och trodde alltid att han var en uteliggare? Sedan när jag hamnade i samma hiss som honom var jag livrädd. Senare såg jag honom i "Så ska det låta" och insåg att han passade bättre i frack.
Torkel har fåt sin dom här och jag kan inte säga emot.
Lena P-H , Martin, Frank A. bör inte beblandas trots att de kanske gjort ngt i sina bolagsssfärer.
Arne Wise eller vem du menar gick/går ju givetvis hem då det är jul och stämning

Torkel Petersson är inte så trevlig (kan ju ha varit omständigheterna ). Hamnade bredvid honom i baren och kände naturligtvis för att vara trevlig när jag var lite berusad. Petade honom lite skickligt på axeln och sa "du är grym". Då vände han sig bara om och ignorerade mig.

Lena P-H och Martin handlade en present av mig när jag jobbade i butik förut.
Snåla och smådryga. Present ifråga var väldigt "budget" och de försökte pruta på den för att sedan bli (onödigt) sura när jag inte ville ge dem ett bättre pris.

Frank Andersson var också rätt läskig av sig, men han verkar ju generellt sett vara helt borta.

OT. Martin Timell var dock bara en skön prick när han var i butiken och handlade. Han var "tvungen" att köpa nånting och ville ha råd vad det skulle vara. Slutade med att vi snackade om lite allt möjligt.

Ännu en OT. Dock den absolut trevligaste kunden som varit inne i butiken är [han som satt som presentatör på julafton förut]. Verkligen otroligt trevlig, kanske var julstämningen som hade kommit i honom när det då var runt 2 veckor kvar till jul.[/quote]
Citera
2018-06-14, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opportunities
Attans. Har Torkel alkoholproblem? Hur vet du att det var han?

Ser inget som tyder på att han inte skulle ha alkoholproblem...

Känner en som var ombord!
Citera
2018-06-14, 00:57
Medlem
Opportunitiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vegardx
Ser inget som tyder på att han inte skulle ha alkoholproblem...

Känner en som var ombord!

Yes okej. Synd detta, jag har alltid haft ett gott öga till honom. Nu får jag nog omvärdera detta lite. Tack 🙂
Citera
2018-06-14, 05:33
Medlem
mogwai77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detvarjutrakigt
Torkel Petersson är inte så trevlig (kan ju ha varit omständigheterna ). Hamnade bredvid honom i baren och kände naturligtvis för att vara trevlig när jag var lite berusad. Petade honom lite skickligt på axeln och sa "du är grym". Då vände han sig bara om och ignorerade mig.

Hur hade du reagerat om en okänd full person hade petat på dig och säg att "du är grym"?
Citera
2018-06-17, 19:44
Medlem
Trevliga:

Jimmie Åkesson, han är lättsam och väldigt rolig privat. Han avskyr även att prata politik när han inte måste så att säga.

Kent Ekeroth, en tuffing på utsidan men en väldigt snäll "nallebjörn" på insidan.

Otrevliga:

Frida Hallgren: Mötte henne på ett uteställe vid Strandvägen. Framstod som en riktig hynda. Jag frågade om en stol som inte användes av hon och hennes kille (liknandes en italiensk strandraggare) gick att ta. Hon bara "ja" med ett stort suck. Verkar vara riktigt otrevlig.
Citera
2018-06-22, 16:30
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bra.att.veta
Trevliga:

Jimmie Åkesson, han är lättsam och väldigt rolig privat. Han avskyr även att prata politik när han inte måste så att säga.

Kent Ekeroth, en tuffing på utsidan men en väldigt snäll "nallebjörn" på insidan.

Otrevliga:

Frida Hallgren: Mötte henne på ett uteställe vid Strandvägen. Framstod som en riktig hynda. Jag frågade om en stol som inte användes av hon och hennes kille (liknandes en italiensk strandraggare) gick att ta. Hon bara "ja" med ett stort suck. Verkar vara riktigt otrevlig.
Både Åkesson och Frida Hallgren kan vara socialt trevliga. Ekroth har jag sett explodera som en fjunig tonåring på krogen så fort han fått något drickbart i sig.

Att Frida sitter där med något som du nästan liknar med en "sliskig invällare" förstår jag att det irriterade dig. Hon borde kanske ha gett dig en sexig ögonblink och ett inbjudande leende, och inte bara sagt "ja" till dig när du ville ta stolen.

Att "järnrörsmannen" är en "nallebjörn" på insidan låter extremt osannolikt. Men du kanske har träffat alkoholisten i nyktert tillstånd utan att någon på den breda övriga politiska skalan har utmanat hans åsikter genom att öppna truten.

Synd för SD:s skull att han flytt till "Hungern" då han kunnat vara en tillgång för SD i Riksdagen om han inte hade gjort bort sig inom sitt eget specialområde.
Citera
2018-06-22, 16:38
Avstängd
DRD4s avatar
Han TRIVAGO radionissen, han är riktigt vidrig in person.
Citera
2018-06-22, 16:44
Medlem
st0ckiss avatar
Meja är en sjukt trevlig person! Vacker både på in och utsidan verkar det som.
Citera
2018-06-22, 22:04
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Meja är en sjukt trevlig person! Vacker både på in och utsidan verkar det som.
En kompis inom musikbranschen berättade för många år sedan om hur otroligt trevlig hon är.
Hon är ju bl.a. jättestor i Japan som är kända för sin kultur av "hög vänlighetsnivå"
När hon (för många år sedan) var hemma i Sverige en sväng, så fick jag förmånen att träffa henne efter ett möte hos kompisen.
Kan bekräfta att hon är vacker både på in- och utsidan, d.v.s. en intelligent tjej med skön humor.

Brukar inte bli "starstruck" trots att jag genom åren stött på både ELO, Stones, Springsteen m.fl. men Meja gav ett otroligt starkt personligt o naturligt intryck. På utsidan var hon t.o.m. ännu vackrare på den tiden, men jag brukar alltid värdera insida mer än yta.
Senast redigerad av LeBronThurman 2018-06-22 kl. 22:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in