2011-02-09, 22:09
Medlem
Jag har bara fått träffa grabbarna i The Living End. Skittrevliga var de allihopa, speciellt Chris Cheney som berömde min egen designade band-tröja.

Min mor har dock träffat en hel del kändisar genom åren. Hon umgicks med The Hurriganes och träffade även Cornelis Vreeswijk efter en spelning på hennes student i slutet på 70-talet. Jag som är ett stort Cornelis fan brukar ofta vilja höra historien även om hon redan berättat om den 30 ggr.
Min mor stapplade onyktert in back-stage efter spelningen och vrålade:
- JAG HAR TAGIT STUDENTEN!
Cornelis satt i hängslebyxer och rökte, gav henne en blick typ: Jo jag ser det.
Hon fick iallafall hans och Anita Strandells autograf i hennes studentmössa som hon givit till mig.
Hon minns inte kvällen alltför väl men sade att: Cornelis var trevlig men reserverad. Fick intrycket av att han ville sitta för sig själv.

The Hurriganes gänget var övertrevliga allihop och de festade ihop efter deras spelning. Albert Järvinen som sades vara den värsta festaren i gänget var dock lugnast och satt mest för sig själv. Ingen kunde varken svenska eller engelska så mammas finsk-födda bästa vän fick översätta.
Efter det brukade de skicka ett vykort till mamma efter varje ny spelning i en stor stad eller ett annat land.

Mamma träffade också Petter runt 2001-2002 på ett tåg och steg fram och sade:
- Min dotter är ett stort fan! (kan inte påstå att jag var det men heh) och frågade om hon kunde få hans autograf. Han var trevlig och ville mer än gärna skriva autografer, verkade bli jätteförvånad och glad.
Citera
2011-02-10, 04:18
Medlem
Grodaifickans avatar
Moneybrother-nissen är en dryg jävel. Likaså Ibrahim Baylan. Den trevligaste "kändisen" jag träffat är nog PG Hylén. Glenn Hysén blev roligare och roligare för varje öl, innan fyllan slagit in kändes han dock rätt dryg.
Citera
2011-02-10, 08:35
Medlem
Vidkun-Quislings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodaifickan
Moneybrother-nissen är en dryg jävel. Likaså Ibrahim Baylan. Den trevligaste "kändisen" jag träffat är nog PG Hylén. Glenn Hysén blev roligare och roligare för varje öl, innan fyllan slagit in kändes han dock rätt dryg.

Träffade Moneybrother ute på krogen för några helger sedan, han var hur trevlig som helst mot mig i varje fall, stod och snackade lite.
Citera
2011-02-10, 16:00
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alhem
(...) mot mig som körde hem dom i taxin...
Men rekordet slår nog i alla fall Bosse Holmström, gammal chefred. på expressen som verkligen försökte äga mig när han grovprasslade med Annika Hagström (rapport) hela vägen mellan Uppsala och Expresssenhuset i Stockholm, detta skedde samma kväll som jag hade (...)

Citat:
Ursprungligen postat av alhem
Jo, naturligtvis menar jag Strömstedt...
Han skulle bl.a. visa sig på styva linan och slå mig i ämnet lokalkännedom, i den stad jag körde taxi i...
(...)

Detta borde göras mer klart tycker jag. Menar du att Bosse Strömstedt, det synskadade murmeldjuret http://2.bp.blogspot.com/_X-IjV6-BV7...0/untitled.bmp från Expressen, var lite lätt dryg? Och samtidigt hånglade med Annika Hagström http://imgs.sthlmsfinest.com/imageGa..._729_488_1.jpg, Jacob Dahlins väninna, sedan 1976 gift med Anders Ehnmark?

Bosses son ska gifta sig i sommar, säger bladen.
Citera
2011-02-28, 00:55
Medlem
ga_mannens avatar
Trevliga:
Rickard Olsson, allmänt trevlig snubbe.
Martin Lidberg, glad snubbe, mycket kul att träna med
Börje salming, stöter på honom då och då verkar vara en schysst snubbe.
Ernst kirchsteiger, Full och glad när jag träffade honom.
natacha peyre, trevlig, verkade inte vara något fel på den tjejen.
Jörgen Kruth, lite småseg men alltid mycket trevlig!
Olof Mellberg, Ordet på stan och från bekanta är att han ska vara en mycket trevlig herre.

Otrevliga:

david hellenius, Gick runt och var sur i vaxholms gästhamn.
Peter magnusson, se david hellenius.

Nu kom jag inte på några fler på rak arm...
Citera
2011-02-28, 02:17
Medlem
lockbetets avatar
En viss herre som sjunger med kartellen är väldigt trevlig, brukade snacka mycket förut dock inte lika mycket nu, tyvärr.
Citera
2011-02-28, 04:08
Medlem
Cineastens avatar
Några kändisar, skådisar mm har det blivit genom åren.

Lena Nyman - trevlig, rolig och lätt att snacka med.
Magnus Härenstam - mycket trevlig. Vänlig och tillmötesgående.
Frederik Ohlsson (Madickens pappa) - trevlig och lätt att prata med men hade en tydlig "överklasstil". Jag kan förstå om somliga tycker att han framstår som en människa med näsan i vädret.
Siw Malmqvist - mycket trevlig och jordnära. Lättsam, mycket pratglad och energisk till tusen.
Harald Hamrell - glad och trevlig.
Tomas Pontén - trevlig
Per Mattsson (skådis och nära vän med bla Tomas Pontén) - mycket trevlig och jordnära. Väldigt lätt att snacka med.
Ted Åström - otrevlig som fan. Full som en kastrull.
Jan Nyman (skådis) - trevlig, snacksalig och lättsam. Kunde dock se väldigt bister ut och ska enligt någon FB-skribent vara ett riktigt svin.
Ulf Adelsohn - trevlig och lättsam. Något drucken iofs.
Magnus Uggla - trevlig men stressad och förmodligen bakis. Ännu mindre i verkligheten än han ser ut på bild. Han är verkligen tre äpplen hög som en smurf.
Jakob Stadell (skådis, musikalartist) - mycket trevlig och lättsam.
Olle Sarri - trevlig och rolig.
Maria Blom (regissör) - trevlig.
Daniel Gustavsson (skådis, senast i Millennium-trilogin) - trevlig.
Anders Grönroos - hysterisk, gnällig, märkvärdig och allmänt jobbig. Betedde sig som en kärring.
Bengt Sändh - jättetrevlig och lättsam.
Bruno Wintzell (skådis, operasångare, programledare) - trevlig men stressad.
Thorsten Flinck - trevlig och lätt att snacka med.
Magnum Coltrane Price (musiker) - mycket trevlig och lättsam.
Sten Johan Hedman (skådis) - trevlig.
Barbro Hiort af Ornäs - överklassattityd. Inte vidare trevlig.
Jan Mybrand (skådis) - mycket trevlig och lätt att snacka med.
Kent Andersson - mycket trevlig
Christer Pettersson - trevlig, lätt att få kontakt med. Verkade tämligen smart trots sitt leverne. Pratade dock lite omständigt precis som han gjorde i tv.
John Pohlman - blyg och tillbakadragen men trevlig.
Stig Engström (skådis) - trevlig.
Petra Nielsen - vrålsnygg, riktigt sexig och jättetrevlig första gången jag träffade henne. Verkade förvirrad, nästan livrädd andra gången jag stötte ihop med henne flera år senare. Då såg hon dessutom väldigt härjad ut.
Christopher Wollter (skådis) - väldigt trevlig och lätt att snacka med.
Henrik Dahl (skådis) - trevlig och lätt att snacka med.
Johan Wahlström (Parlamentet) - mycket trevlig, gladlynt och jordnära.
Leila K - Betedde sig divigt mot andra i min närhet men mot mig var hon trevlig. Dock hyperstressad och stissig. Det märktes tydligt att hon inte mådde bra.
Tobbe Trollkarl - trevlig, väldigt rolig.
Thomas Martinsson (försvarsadvokat) - trevlig.
Gloria Tapia - skådis. Spelade huvudrollen i Agnes Cecilia bla. Trevlig som f-n.
Fanny Risberg - trevlig och vansinnigt snygg (ännu snyggare då) då det begav sig.
Tomas von Brömssen - jättetrevlig. Lätt att prata med.
Sven Lindberg (skådis) - trevlig och lätt att prata med. Dock ganska packad.
Lars "Drinken" Gåre (dokusåpatönt, känd för en massa oegentligheter inom begravningsbranchen och kommande boken Likmaffian) - rolig till en början. Kvicktänkt, snabb i käften, musikalisk och allmänbildad. Blir dock snabbt väldigt påfrestande pga sin överdrivet äckliga humor och sitt skabbiga betéende. Pratar vitt och brett om hur oprofessionella folk inom begravningsbranchen är när han själv är en av de absolut värsta.
Per Eggers - trevlig som f-n. Lätt att snacka med.

Det är de jag kan komma på på rak arm.
Senast redigerad av Cineasten 2011-02-28 kl. 04:44.
Citera
2011-02-28, 06:18
Medlem
Snaidistens avatar
Jag såg att Lena Nyman just har avlidit. Jag hittade två inlägg här, som mycket riktigt listar henne som en av de trevliga kändisarna. Jag tror faktiskt inte jag hittat någon som skrivit något elakt om henne.
Såhär ere, jag hade att göra me Lena och hon var jävlarimei den sjysstaste!
Citera
2011-02-28, 12:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Khonnor
En dum och otrevlig kändis är däremot E-type.

Nu har jag ju inga större erfarenheter med E-type än att jag sprang på honom i en mack när jag var typ 10år, han hade på sig gröna gummistövlar, bondekläder och en bondekeps haha, så vi var inte helt säkra på om det var han, så vi frågade honom då skrattade han bara och log och sa nånting i stil med "Det ni grabbar " sen log han lite mer och gick ut till sin bil haha.

Men jag fick iaf ett trevligt intryck av honom, om det nu var e-type? haha
Citera
2011-02-28, 12:47
Bannlyst
Justfan såg att ngns morsa hade träffat Cornelis Vressjwik, det har min morsa med haha.

Hon var påväg till nåt känt uteställe i sthlm slutet av 60/början av 70-talet och precis när dom skulle gå in så kom Cornelis utflygande genom dörren, han blev utkastad för att han hade slagits och varit för full haha, så när han flög ut på dom sa sa han "Nämen tjennare flickor ", typ så fick jag det förklarat haha, Mamma var typ 18-19år.

Mamma sa iaf att han hade riktigt vackra ögon som man "kunde drunkna i", men det blev ingen efterfest med honom för dom skulle in och han åkte ut hehe.
Citera
2011-02-28, 17:48
Medlem
chaoswithins avatar
Görel Crona är mycket trevlig, träffat henne ett par gånger och inte en enda gång har jag fattat att det var hon förren efteråt. (En gång sa jag till och med att hon liknade en kändis )

Fast hundmäniskor brukar som regel vara sympatiska, iaf mot andra hundmänniskor. (Hon hade två hundar).
Citera
2011-02-28, 17:54
Medlem
Jourhavandes avatar
Arja Sajmonara eller vad hon heter sprang jag och polaren på när vi var i Bergen Norge visst det var mörkt men fan jag fick gå hem och byta Björn Borg.Polaren ville ta kort men då sa kärringen jaag ar ledig inga kortet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in