Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Om detta är
den Christer Pettersson (Palme-mordet) du menar, så hoppas jag att detta är din
personliga, subjektiva åsikt.
CP var inget annat är en svårt störd, halvgalen missbrukare som b.l.a andra "trevligheter" nästan misshandlade en av sina flickvänner till döds, terroriserade hela omgivningen kring den bänk utanför Systemet i Rotebro där han ofta satt och pokulerade, så folk gick omvägar runt. Hotade en gång slå ner både kamera och fotograf när de filmade honom när han gick förbi dem in till en tv-studio.
Men på ett sätt kan jag kanske hålla med dig om att han var smart. Han utnyttjade verkligen sitt kändisskap som misstänkt och sedermera friad palmemördare, bland annat till att "håva in kosing" på alla möjliga sätt. Som att vika ut sig naken i svenska upplagan av porrtidningen
Hustler.

Jag vet mycket väl vad CP pysslade med men även personer som beter sig svinigt eller mördar människor kan vara trevliga i
vissa situationer. Jag tror inte ens att Hitler eller Stalin var otrevliga för jämnan trots att de stod bakom några av världshistoriens värsta massmord och stödde sig på sjuka politiska ideologier.
När jag träffade CP var han iaf tillmötesgående, trevlig och lätt att snacka med. Jag skulle dock inte ha velat hamna i onåd hos honom och det är knappast någon jag skulle velat umgås med.
Insåg just att jag träffat några fler "kändisar".
Rebell-Robban (svår att missa om man åker t-bana på kvällar och helger) - trevlig som f-n.
Iodine Jupiter (musiker och poet) som inte gjorde något vidare intryck.
Arne Imsen - ledaren för Maranatarörelsen. En mycket fetlagd herre som gav ett mycket osympatiskt intryck.
Carola har jag träffat också. Snygg till tusen irl men med en påklistrad trevlighet som kändes sådär lagom rolig.
Robert Wells - trevlig
Amir Chamdin (musiker, regissör mm) - trevlig som fan.
Tarik Saleh (regissör, manusförfattare, frilansjournalist, programledare mm) - smart och rolig. Älskar att stå i centrum.
Gustaf Skarsgård - trevlig.