2011-02-28, 18:27
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Några kändisar, skådisar mm har det blivit genom åren.
(...)
Frederik Ohlsson (Madickens pappa) - trevlig och lätt att prata med men hade en tydlig "överklasstil". Jag kan förstå om somliga tycker att han framstår som en människa med näsan i vädret.
Siw Malmqvist - mycket trevlig och jordnära. Lättsam, mycket pratglad och energisk till tusen.
(...)

Tänker du på Björn Granath eller syftar du på nån teateruppsättning av Madicken? Fredrik Ohlsson har bara haft nån marginell roll i Madickenfilmerna. (Lite lustigt att du omstavar FOs förnamn.)

Citat:
Ursprungligen postat av Jourhavande
Arja Sajmonara eller vad hon heter sprang jag och polaren på när vi var i Bergen Norge visst det var mörkt men fan jag fick gå hem och byta Björn Borg.Polaren ville ta kort men då sa kärringen jaag ar ledig inga kortet.

Förvirrat inlägg. Är detta ditt sätt att säga att du bajsade på dig?
Citera
2011-02-28, 18:56
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Christer Pettersson - trevlig, lätt att få kontakt med. Verkade tämligen smart trots sitt leverne. Pratade dock lite omständigt precis som han gjorde i tv.

Om detta är den Christer Pettersson (Palme-mordet) du menar, så hoppas jag att detta är din personliga, subjektiva åsikt.

CP var inget annat är en svårt störd, halvgalen missbrukare som b.l.a andra "trevligheter" nästan misshandlade en av sina flickvänner till döds, terroriserade hela omgivningen kring den bänk utanför Systemet i Rotebro där han ofta satt och pokulerade, så folk gick omvägar runt. Hotade en gång slå ner både kamera och fotograf när de filmade honom när han gick förbi dem in till en tv-studio.

Men på ett sätt kan jag kanske hålla med dig om att han var smart. Han utnyttjade verkligen sitt kändisskap som misstänkt och sedermera friad palmemördare, bland annat till att "håva in kosing" på alla möjliga sätt. Som att vika ut sig naken i svenska upplagan av porrtidningen Hustler.
Senast redigerad av Celeron 2011-02-28 kl. 18:58.
Citera
2011-02-28, 19:51
Medlem
Var god vän med Stellan Skarsgård på det glada 70-talet.
Han var snäll och trevlig men var som de flesta andra då,
full eller hög på cannabis de gånger man träffades.
Citera
2011-02-28, 21:39
Medlem
Durgas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Om detta är den Christer Pettersson (Palme-mordet) du menar, så hoppas jag att detta är din personliga, subjektiva åsikt.

CP var inget annat är en svårt störd, halvgalen missbrukare som b.l.a andra "trevligheter" nästan misshandlade en av sina flickvänner till döds, terroriserade hela omgivningen kring den bänk utanför Systemet i Rotebro där han ofta satt och pokulerade, så folk gick omvägar runt. Hotade en gång slå ner både kamera och fotograf när de filmade honom när han gick förbi dem in till en tv-studio.

Men på ett sätt kan jag kanske hålla med dig om att han var smart. Han utnyttjade verkligen sitt kändisskap som misstänkt och sedermera friad palmemördare, bland annat till att "håva in kosing" på alla möjliga sätt. Som att vika ut sig naken i svenska upplagan av porrtidningen Hustler.

Fanns inget Systembolag i Rotebro på den tiden , nu finns det ett i Fd OBSvaruhuset !
Så mycket var den "förstahandsinformationen" värd !
Citera
2011-02-28, 22:56
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Tänker du på Björn Granath eller syftar du på nån teateruppsättning av Madicken? Fredrik Ohlsson har bara haft nån marginell roll i Madickenfilmerna. (Lite lustigt att du omstavar FOs förnamn.)
Jag mindes fel. Fredrik Ohlson spelade inte Madickens pappa. Han var borgmästare. I övrigt var det rätt.
=)
Citera
2011-02-28, 23:13
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron

Jag vet mycket väl vad CP pysslade med men även personer som beter sig svinigt eller mördar människor kan vara trevliga i vissa situationer. Jag tror inte ens att Hitler eller Stalin var otrevliga för jämnan trots att de stod bakom några av världshistoriens värsta massmord och stödde sig på sjuka politiska ideologier.

När jag träffade CP var han iaf tillmötesgående, trevlig och lätt att snacka med. Jag skulle dock inte ha velat hamna i onåd hos honom och det är knappast någon jag skulle velat umgås med.

Insåg just att jag träffat några fler "kändisar".
Rebell-Robban (svår att missa om man åker t-bana på kvällar och helger) - trevlig som f-n.
Iodine Jupiter (musiker och poet) som inte gjorde något vidare intryck.
Arne Imsen - ledaren för Maranatarörelsen. En mycket fetlagd herre som gav ett mycket osympatiskt intryck.
Carola har jag träffat också. Snygg till tusen irl men med en påklistrad trevlighet som kändes sådär lagom rolig.
Robert Wells - trevlig
Amir Chamdin (musiker, regissör mm) - trevlig som fan.
Tarik Saleh (regissör, manusförfattare, frilansjournalist, programledare mm) - smart och rolig. Älskar att stå i centrum.
Gustaf Skarsgård - trevlig.
Citera
2011-02-28, 23:43
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Det slår en när man läser tråden, vilken djupt intetsägande personbeskrivning ordet "trevlig" utgör. Det berättar i stort sett ingenting. Ändå används det som om det skulle råda konsensus om vad det innebär att vara "trevlig".
Citera
2011-03-01, 11:10
Moderator
Kyrpators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Det slår en när man läser tråden, vilken djupt intetsägande personbeskrivning ordet "trevlig" utgör. Det berättar i stort sett ingenting. Ändå används det som om det skulle råda konsensus om vad det innebär att vara "trevlig".
Trevlighet är överskattat. Jag vill veta vilka kändisar som är anständiga.
Citera
2011-03-01, 11:57
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Jag håller med dig. Trevlig innebär väl i korthet "till synes sympatisk, lättkonverserad, vänlig, tillmötesgående" eller nåt liknande.
Citera
2011-03-01, 12:16
Medlem
Orkar inte läsa igenom hela tråden, men sökte lite snabbt och såg att flera stycken sagt att Robert Gustafsson är otrevlig vilket jag kan hålla med om. Var på Mantorp Park med min far och lillebror för ett flertal år sen när jag var tolv-tretton nånting. Brorsan var väl en 9-10 år. Vi ser att Robert Gustafsson sitter i publiken (var hyfsat glest med folk) och smyger oss fram och ber om autografer. Med en riktigt sur uppsyn tar han det lilla blocket, klottrar snabbt ner en autograf och ger tillbaks den, utan att titta på oss en enda gång nästan.
Citera
2011-03-01, 19:38
Medlem
Citat:
Jag mindes fel. Fredrik Ohlson spelade inte Madickens pappa. Han var borgmästare. I övrigt var det rätt.
=)

Fredrik Ohlson spelar Tommy och Annikas pappa i Pippi Långstrump. Han är för övrigt gift med Siw Malmkvist sen en herrans massa år...
Citera
2011-03-01, 20:53
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fillempa
Fredrik Ohlson spelar Tommy och Annikas pappa i Pippi Långstrump. Han är för övrigt gift med Siw Malmkvist sen en herrans massa år...

Är det han med thermosen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in