2009-01-20, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najas
...och den naturliga följdfrågan blir då; vad/vilka är oc?

The O.C var en ungdomserie om 4 ungdomar som levde i Orange County.
Citera
2009-01-20, 16:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ewws
Barack Obama verkar vara en otrevlig typ. Dryg och jävlig enligt personer som känner honom.

Och vilka känner du som känner honom?
Citera
2009-01-20, 16:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ratatosk66
Och vilka känner du som känner honom?

Jag känner ingen personligen som känner Obama direkt. Men jag har ju läst tidningar och böcker om den blivande presidenten.

Bush den yngre presterade en del hårda omdömen om Obama i samband med valrörelsen. Likaså gjorde McCain. Fru Clinton, som ändå fått en tung ministerpost, skrädde inte orden för nåt år sen. Hon kallade honom en fara för Amerika och en oerfaren man som ville bli president mot bättre vetande.

Journalisten Leno har också sågat Obama vid flera tillfällen liksom flera skribenter på konservativa tidningar och uttalade republikaner som jobbar på Fox media.

Jag bara menar att så många tunga politiker (varav en del är Obamas partivänner) och objektiva världsberömda journalister kan väl inte ha helt fel? Ingen rök utan eld sas.
Citera
2009-01-20, 16:29
Medlem
lsas avatar
..
Citera
2009-01-20, 16:31
Medlem
lsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lsa
Hahahah är du helt efterbliven?

Menar du att Bush som republikan och McCain som MOTSTÅNDARE i valrörelsen skulle säga positiva saker om Obama!?!??

Menar du att H Clinton skulle säga positiva saker om Obama medan de konkurrerade om vem som skulle väljas till Demokraternas presidentkandidat.
Tycker det säger en hel mer om Obama som VÄLJER att ha med Hillary som minister och även har samarbete med sin konkurrent McCain.

Menar du att FOX media som är REPUBLIKANSKT skulle säga positiva saker om Obama?

Leno är främst en talkshow värd. Jag tror inte jag skulle ta hans ord för nåt.

Du har aldrig funderat på att använda dig av sunt förnuft och källkritik va?

EDIT: Ändrade en mening som kunde missförstås.
Citera
2009-01-20, 16:35
Bannlyst
Citat:
EDIT: Ändrade en mening som kunde missförstås.

Du ändrade dig snabbt . Det är ok, ibland skriver man innan man hinner tänka efter. Ursäkten godtages!
Citera
2009-01-20, 16:38
Bannlyst
Citat:
Jag känner ingen personligen som känner Obama direkt. Men jag har ju läst tidningar och böcker om den blivande presidenten.

Bush den yngre presterade en del hårda omdömen om Obama i samband med valrörelsen. Likaså gjorde McCain. Fru Clinton, som ändå fått en tung ministerpost, skrädde inte orden för nåt år sen. Hon kallade honom en fara för Amerika och en oerfaren man som ville bli president mot bättre vetande.

Journalisten Leno har också sågat Obama vid flera tillfällen liksom flera skribenter på konservativa tidningar och uttalade republikaner som jobbar på Fox media.

Jag bara menar att så många tunga politiker (varav en del är Obamas partivänner) och objektiva världsberömda journalister kan väl inte ha helt fel? Ingen rök utan eld sas.

Vänd på skiten så har allt detta även sagts om McCain, Busch, Clinton och framförallt även om förra årets mest pantade kvinna som var "a heart beat away .... ".

Sedan är Jay Leno inte en journalist, du får mej faktiskt att le lite

På Fox media jobbar bara republikaner

Så, eftersom du gjorde en pudel så kan vi låta det bero f om nu.
Citera
2009-01-20, 16:41
Medlem
lsas avatar
Citat:
Du ändrade dig snabbt . Det är ok, ibland skriver man innan man hinner tänka efter. Ursäkten godtages!

Min dator strulade.
Jag bad inte om ursäkt.
Jag ändrade meningen om Hillary Clinton.
Min fråga kvarstår hur kan du ange de källor som du gör och välja att tro på dem?
Du har först och främst angivit republikanska källor, fd president Bush.
Senator McCain som var konkurrenten till Obama i valet. När har någon presidentkandidat under brinnande valkamp sagt något gott om sin motståndare.
Du väljer sen att nämna Demokraten Hillary Clinton och vad hon evt har sagt för ca ett år sen. För ett år sen var HC konkurrent till Obama om vem som skulle bli Demokraternas presidentkandidat...

Sedan väljer du att nämna FOX som är ökända för att vara republikanernas hantlangare och främste mediapartner.

Du är alltså inte speciell kritisk i ditt val av källor när du gör din bedömning.

En talkshow värd som Leno är väl heller inte direkt en bra källa.
Citera
2009-01-20, 16:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ratatosk66
Vänd på skiten så har allt detta även sagts om McCain, Busch, Clinton och framförallt även om förra årets mest pantade kvinna som var "a heart beat away .... ".

Sedan är Jay Leno inte en journalist, du får mej faktiskt att le lite

På Fox media jobbar bara republikaner

Så, eftersom du gjorde en pudel så kan vi låta det bero f om nu.

Jag förstår inte vad du menar med sista meningen helt säkert. Men jag förmodar att du syftar på hunden som Obama lovat sina döttrar? Du har sluntit på tangenterna. Menar du att den var ett pr trick? kanske men det gör väl inte Obama till en otrevlig kändis. Jag tänkte mer på hans rykte bland andra politiker och journalister.
Citera
2009-01-20, 16:46
Bannlyst
Citat:
Jag förstår inte vad du menar med sista meningen helt säkert. Men jag förmodar att du syftar på hunden som Obama lovat sina döttrar? Du har sluntit på tangenterna. Menar du att den var ett pr trick? kanske men det gör väl inte Obama till en otrevlig kändis. Jag tänkte mer på hans rykte bland andra politiker och journalister.

Slant ej på tangenterna.

Läs om, läs rätt, om du fortfarande inte förstår, gå om en klass.
Citera
2009-01-20, 17:31
Bannlyst
Citat:
Min dator strulade.
Jag bad inte om ursäkt.
Jag ändrade meningen om Hillary Clinton.
Min fråga kvarstår hur kan du ange de källor som du gör och välja att tro på dem?
Du har först och främst angivit republikanska källor, fd president Bush.
Senator McCain som var konkurrenten till Obama i valet. När har någon presidentkandidat under brinnande valkamp sagt något gott om sin motståndare.
Du väljer sen att nämna Demokraten Hillary Clinton och vad hon evt har sagt för ca ett år sen. För ett år sen var HC konkurrent till Obama om vem som skulle bli Demokraternas presidentkandidat...

Sedan väljer du att nämna FOX som är ökända för att vara republikanernas hantlangare och främste mediapartner.

Du är alltså inte speciell kritisk i ditt val av källor när du gör din bedömning.

En talkshow värd som Leno är väl heller inte direkt en bra källa.

Om du ändrar mening om Hillary när du läser vad jag skriver visar det väl att du tycker att ja har rätt?

Källkritik är fel! Man ska stå för vad man tycker/skriver enligt min mening.
Citera
2009-01-20, 17:41
Medlem
lsas avatar
Citat:
Om du ändrar mening om Hillary när du läser vad jag skriver visar det väl att du tycker att ja har rätt?

Källkritik är fel! Man ska stå för vad man tycker/skriver enligt min mening.

Läs igen.. Jag ändrade MENINGEN om Hillary för att den kunde missuppfattas.
Jag ändrade INTE mening om Hillary.

Vet du ens vad källkritik betyder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in