2009-01-20, 18:02
Medlem
Gert Fylking är en osedvanligt obehaglig människa.

När jag träffade honom på en fest så tafsade han på mig hela kvällen och berättade en massa skit, om hur han skrev en bok som handlade om mig (ehh vi hade precis mötts).
Sedan blev det efterfest för ca 10 pers, jag råkade då hamna brevid Fylking i soffan (sittandes) då smyger han in handen under min klänning och in under mina trosor....
Han visar också i mitt öra att han vill att jag ska följa med till hans hotellrum. Han tjatar verkligen om det, och menar på att han vet att jag vill.

Jag blev riktigt illa berörd. Snuskgubbe!
Citera
2009-01-20, 19:35
Medlem
Bavaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ewws
Jag känner ingen personligen som känner Obama direkt. Men jag har ju läst tidningar och böcker om den blivande presidenten.

Bush den yngre presterade en del hårda omdömen om Obama i samband med valrörelsen. Likaså gjorde McCain. Fru Clinton, som ändå fått en tung ministerpost, skrädde inte orden för nåt år sen. Hon kallade honom en fara för Amerika och en oerfaren man som ville bli president mot bättre vetande.

Journalisten Leno har också sågat Obama vid flera tillfällen liksom flera skribenter på konservativa tidningar och uttalade republikaner som jobbar på Fox media.

Jag bara menar att så många tunga politiker (varav en del är Obamas partivänner) och objektiva världsberömda journalister kan väl inte ha helt fel? Ingen rök utan eld sas.

For sure....man blir inte president efter bara fyra år i senaten och vara "nice guy", då jävlar vet man vad man vill och kör över det mesta, men vad är nytt med det? Vill man nå toppen måste andra som står ivägen knuffas undan.
Citera
2009-01-20, 21:42
Medlem
jenniekms avatar
Märkliga kändisar

Carola är ingen nyhet, så det lämnar jag.

Däremot min brors vän träffade på Tomas Ledin i en ångbastu på ett hotell. Naken och ensam i ångorna, lotusställning, högt sjungande ""HELT GAAA, jag är helt GAAA, heelt GALEN!

Ulf Lundell skrämde min mor med en låtsasspindel!

/Jenniekm.wordpress.com
Citera
2009-01-21, 09:03
Medlem
Jag har träffat en del s.k kändisar via jobbet och då mest inom sportvärlden. Seglaren Roger Nilsson var ganska dryg
liksom Sven Tumba (still going strong) som bara pratade om sig själv samt använde konstant sin mobil på de luncher vi var på.
Citera
2009-01-21, 13:20
Medlem
btravens avatar
Lite omdömen om politiker:

Per Garthon - alkat praktarsel

Gudrun Schyman - se P. Garthon

Eva-Britt Svensson (fd ordf. Nej till EU + EU-parlamentariker för Vpk) - Ytterst osympatisk, lite som Schyman men har så vitt jag vet inte några problem med spriten.

Bengt Westerberg - intelligent och har ett otroligt minne för namn. Men väldigt kategorisk och kan vara väldigt otrevlig.

Lars Leijonborg - kanske inte otrevlig men har definitivt inte alla flingorna i paketet.

Jan Björklund - inte någon som man frivilligt umgås med.

Birgitta Olsson - inte direkt någon varm person. Lite smått nonchalant.

Lena Hallengren - otrevlig, dessutom ganska arrogant utan att ha någon direkt täckning för det.

Bosse Ringholm - Praktarsel.

När Bosse var minister och samtidigt satt som ordförande i Enskede IK så blandade han gärna ihop sina roller. Han ringde bla Sthlms stads idrottsförvaltning och försökte styra och ställa med hur de skulle sköta Enskede IP.... han var riktigt otrevlig och på gränsen till hotfull och nämnde att han var minister ett antal ggr under varje samtal.
Citera
2009-01-21, 13:48
Medlem
Som gammal bartender (inte nu längre) på ett av huvudstadens hotell har jag träffas otaliga kändisar - utländska och svenska. Alla kan vara praktsvin ena dagen och otroligt rara en annan - som människor mest. Men en som alltid är trevlig är Härenstam. Tar sig tid med andra gäster som vill prata med honom etc. Ingemar Stenmark ödmjuk som få. Pernilla August superrar. Men alla dessa kan säker vara otrevliga om lusten faller på, va fan alla kan väl vara på dålig humör. Han snickarn är dock jämt dryg...sen får ni gissa vem av dem

Skulle kunna göra en låååååång lista, eller bok om vad jag har beskådat. Men ingen skulle tro en. Fan vad det händer grejjer på Hotell i storstaden.

Harry Schein tog för sig som gäst. Men det måste ju finnas utrymme för dessa personer, de som bångstyras lite.

Sen är jag rätt otrevlig själv mot de som är otrevliga, det funkar alltid.
Senast redigerad av jopperex 2009-01-21 kl. 13:54.
Citera
2009-01-21, 14:01
Medlem
Minns fan inte om jag redan svarat i den här tråden, men jag gör det igen i så fall. Jag har jobbat på diverse tidningsredaktioner sedan jag gick ut gymnasiet för ett par decennier sedan, så jag har träffat många kändisar, både svenska och internationella.

Kan bara konstatera att i stort sett alla kända människor är rätt otrevliga. De har grava attitydproblem hela bunten. Vet inte om det kommer med kändisskapet, eller om man måste vara otrevlig/obehaglig för att slå sig fram.

Vet däremot att det här är en allmänt utbredd åsikt om kändisar bland rätt många journalister. Kändisar är ofta väldigt snarstuckna, oengegerade och ilskna. I USA är de mediatränade, så skärmytslingarna uteblir, men det manifesteras i stället i tystnad, "trötta blickar" och korta svar.

Har även träffat en rad kändisar i privata sammanhang också, utan att de känt till mitt yrke. Även då är de väldigt ofta dryga och tråkiga att ha att göra med, så jag tror inte det är något allmänt presshat vi snackar om.

Det finns förstås undantag, men de är ganska få.

Kul tråd. Det här har gäckat mig sedan jag började skriva för brödfödan någon gång före Kristus.
Citera
2009-01-21, 14:07
Medlem
sassafrass avatar
jamen, fram med namnen nu då!

jag tror redan de flesta har på känn att "många kändisar kan vara otrevliga"?
Citera
2009-01-21, 17:18
Medlem
Dunder84s avatar
I egenskap av att ha jobbat som security personal på Hultsfred kan jag dela med mig av Jocke Berg´s otroligt självupptagna-rövhålsaktiga-primaballerina-stil. Han är ett STORT svin, enbart med känslor för sig själv.

Observera att jag menar Berg i Kent och inte Berg i Hardcore Superstar som är jävligt trevlig.

Men annars är Kent ok att lyssna på...
Men Hardcore är bättre.
Citera
2009-01-21, 17:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dunder84
I egenskap av att ha jobbat som security personal på Hultsfred kan jag dela med mig av Jocke Berg´s otroligt självupptagna-rövhålsaktiga-primaballerina-stil. Han är ett STORT svin, enbart med känslor för sig själv.

Observera att jag menar Berg i Kent och inte Berg i Hardcore Superstar som är jävligt trevlig.

Men annars är Kent ok att lyssna på...
Men Hardcore är bättre.

För tusan gubbar, Jocke Berg?! Han är bland de trevligaste jag känner i vilket fall.
Citera
2009-01-21, 17:26
Medlem
Evil_Santas avatar
Kan vi inte göra en regel?

Bara för att kändis x inte hejjade tillbaka på dig så betyder inte det att denna är otrevlig. Det kanske till och med va så att kändis x inte visste att det var henne/honom du hejjade på och inte ville göra bort sig.
Citera
2009-01-21, 17:53
Medlem
Dunder84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wilhelm.MJ
För tusan gubbar, Jocke Berg?! Han är bland de trevligaste jag känner i vilket fall.

Jag är ledsen om jag gör dig besviken.
Fast sen och andra sidan så kanske även han, såsom jag, kan ha haft en dålig dag?

Känns det bättre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in