2008-12-04, 14:53
Medlem
Frank Andersson bodde i Halmstad för några år sedan och var med i samma golfliga som jag. Jag uppfattade honom som en trevlig prick med mycket glimt i ögat (iaf i nyktert tillstånd). Tyvärr är han en lika otrevlig fan när han är full och det var han ofta när han spelade, så vi blev till slut tvungna att slänga ut honom ur ligan. Han lämnade senare hstd med ett berg av obetalda skulder.

Arja Satmara hade jag att göra med på Tylöhus i min ungdom. Hon var då tveklöst en bitch med stort B. Körde med allt o alla.

Oldsberg brukade också gästa Tylöhus på den tiden och han var inblandad iaf i mer en ett slagsmål. Tydligen så hanterar han inte alltid spriten på bästa sätt.

OT
En polare brorsa stod högvakt på slottet under värnplikten. De hade tydliga instruktioner om vilka bilar som skulle få komma in. En kväll stod en gammal Porsche framför porten. Eftersom bilen inte fanns med på vaktens lista så ignorerade han den. Trots att bilens förare blinkade febrilt med ljusen så fortsatte min polares brorsa att ignorera bilen. Till slut öppnades bildörren och en synnerligen irriterad man springer fram till den stackars vakten och säger argt: "Du kan väl öppna för mig åtminstone. Jag är i alla fall Kung".
Senast redigerad av lawrence larson 2008-12-04 kl. 14:55.
Citera
2008-12-04, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wawawa
Här kommer några kändisar vars personlighet har förvånat mig (man har trott att de ska bete sig på ett sätt men varit helt annorlunda):

R*bert G*stavsson- otrevlig som få, arrogant och rent elak många gånger. Behandlar personal på krog och butik som småkryp, om ens det. Vidrig person på alla sätt och vis

P*ter J*back Supertrevlig och ödmjuk. Förvånansvärt enkel och inte alls fjollig som jag trodde (sorry för den fördomen)

D*minika P Alltid trevlig och glad och ganska rolig. Verkar faktiskt riktigt smart och socialt kompetent.

M*rtin Bj*rk "lustiga killen", jobbig tycker jag personligen men en del andra kanske tycker det är kul. Har svårt för putslustighet och "tummen-upp-personer"

C*lle S*hulman Obehaglig, manipulativ, galen

A*ex S*hulman Rolig, ganska trevlig men något tillbakadragen om han inte känner sig helt bekväm

C*rolina G*nning Precis som på TV. Hon är nog bara sig själv hela tiden. Yrväder.

M*rtin T*mell Mycket obehaglig. Upplevde honom som galen, aggressiv, översittare.

H*nke L*rsson Snuskgubbe kan man säga. Skulle behöva påminnas om att han är gift

OBS! Jag har bara listat person som jag träffat dem som privatperson första gången jag träffade dem. Annars tror jag omdömet kan bli lite väl rock'n'roll då jag stått i baren och sett allt som försiggår på stureplan en lördagskväll

Intressant att läsa. Jag tror att människor kan hantera sitt kändisskap på olika sätt helt enkelt. Är man otrevlig, kör stilen att titta vem som är här etc så är man mycket osäker innuti. Kanske inte i sin tro på det man gör i sin yrkesroll men som människa ujtanför scenen, tv eller dyl.
Är man däremot ödmjuk och en i mängden så har man säkert en personlighet som är mer harmonisk. Jag är ingen psykolog men det kan vara intressant att tolka olika människors beteenden. Eller?
Citera
2008-12-04, 15:14
Medlem
BrandonNovaks avatar
Ola Svensson - Otroligt tankspridd, har väldig barnslig humor men inte på något sätt överdrivet kaxig.

Magnus Uggla - Tystlåten, tillbakadragen fram tills att han fått sina groggar i kroppen, då blir det helt plöttsligt en påträngande och flängig Uggla. T.om hans glassögon kan åka av när han är berusad...

Pontus Gårdinger - Lite utav en snobb, men inte alls otrevlig. Pratglad och öppen

David Hellenius - Den som spelat på sitt kändisskap minst utav dom jag träffat. Han är inte alls så som man ser på hans shower. Laid back och chillar.

Bert Karlsson - En överviktig gris som kan vara riktigt otrevlig. Men det är det som är det sköna med honom. Att man vet ju att han aldrig talar bullshit. En utav dom som står mig närmast.

Kenneth Andersson - Är otroligt flirtig av sig när det kommer till damer, jag har ingen koll om han är gift just nu, men en riktig charmör iaf!

Zlatan Ibrahimovich - Vill verka otroligt jordnära och trevlig när han träffar fans och random folk, men det lyser igenom att allt sådant är en stor plåga för honom. Han vill köra sitt Zlatan-race.

Pelé - Har endast träffat honom tre gånger, och två av dessa gånger har han vart ganska så full. Rolig person som gärna vill berätta om sina fotbollshistorier.

Fronda - Stor "wannabe Hollywood kändis" stämpel på honom. Inget ont i grabben, men han har nog lite för höga tankar om sig själv.

Bam Margera & Brandon Novak - Jag sätter ihop dessa två. Fick äran att träffa dessa två pajasar i Pennsylvania under en skateboarduppvisning i sammarbete med Adio. Bam Margera är en grymt skön kille, och han är absolut sig själv 24/7, är nog många kändisar som avundas honom att han gör pengar på att kunna vara precis sig själv. Brandon Novak är nog den sjukaste kille jag någonsin träffat, han lyckades under dom åtta timmar jag var där, tappa bort sina byxor, skata i bara kallsonger inför 4-5tusen personer, och sedan bli utkastad p.ga uppkäftighet mot säkerhetsvakterna.

Uppdaterar listan med flera när jag finner tid!
Senast redigerad av BrandonNovak 2008-12-04 kl. 15:19.
Citera
2008-12-04, 19:01
Medlem
Lillhagen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cama666
Vad är det för fel på Zakk Wylde? Du säger att han är väldigt sjuk.

Polaren bröt arm med Zakk Wylde en gång på "Wajtan" i Göteborg.
Zakk förlorade och blev skitsur, slog båda nävarna i bordet så alla öl välte ut.
Sen gick han och muttrade hela kvällen. Han hade tidigare på kvällen uppträtt oannonserat med sitt band Pride & Glory. Gästspelade gjorde också Conny Bloom från Electric Boys. Riktigt cool spelning!
Citera
2008-12-04, 22:43
Medlem
Pung3ns avatar
Citat:
Bam Margera & Brandon Novak - Jag sätter ihop dessa två. Fick äran att träffa dessa två pajasar i Pennsylvania under en skateboarduppvisning i sammarbete med Adio. Bam Margera är en grymt skön kille, och han är absolut sig själv 24/7, är nog många kändisar som avundas honom att han gör pengar på att kunna vara precis sig själv. Brandon Novak är nog den sjukaste kille jag någonsin träffat, han lyckades under dom åtta timmar jag var där, tappa bort sina byxor, skata i bara kallsonger inför 4-5tusen personer, och sedan bli utkastad p.ga uppkäftighet mot säkerhetsvakterna.

Kan bero på att Brandon Novak drogar heroin, piller koks osv och inte hade så stor koll på sig själv på skateshowen haha.
Citera
2008-12-05, 10:29
Bannlyst
Mats Qviberg
När den första snön kom hösten 2004 kom jag körande på Malmskillnadsgatan mot Brunkebergstorg med sommardäck på bilen. Vid ett övergångsställe bromsar bilen framför oväntat och kollisionen är ofrånkomlig. Inget allvarligt, men det börjar dessvärre ryka ur kylaren på min bil. Ur den andra bilen kliver två män i 50-årsåldern. Han som hade kört undrar vad som har hänt, beklagar min belägenhet och ger ett lite oroligt/osäkert intryck. Jag var sen till ett möte och skulle dessutom sälja bilen som nu var krockad, varför jag inte fäster så stor uppmärksamhet vid föraren eller vad han säger; kollar in min bil och om det verkar som om jag kan köra därifrån. Den andra bilen ser helt oskadad ut. Efter en stund överräcker föraren av den andra bilen sitt visitkort och menar att vi kan höras angående formalia, försäkringar etc. Jag tittar på visitkortet i min hand: "Mats Qviberg. VD. Öresund AB". Mannen vars Sommarprogram i P1 jag hade lyssnat på med så stor behållning några månader tidigare. En av landets mest kända finansmän tilllika miljardär. Jag blev helt paff. Tittar upp och möter hans blick och inser att det faktiskt är samma person. Vi skakar hand och han kör därifrån tillsammans med sin kollega, som kan ha varit Sven Hagströmer. Någon dag senare ringer min mobil. "Tjena, det är Qviberg!". Han berättar att han hade varit hos Bilia för att få sin Volvo kollad men att den var helt ok. Inget att bry sig om. Vi börjar småprata och han föreslår att vi ska äta lunch; tror att vårt möte kan ha betytt något. Att det kanske var meningen att vi skulle träffas. Pontus in the Green House således. Då en av Stockholms bästa/dyraste restauranger. Vi ses där någon vecka senare och han visar vägen mot ett bås på övre våningen där hans namn är graverat i en blankpolerad plakett. Återgång till ämnet: mycket trevlig, snabbkäftad och flirtig (?!). Stor närvaro. Intensiv.
Senast redigerad av Nyteknik 2008-12-05 kl. 10:33.
Citera
2008-12-05, 10:39
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyteknik
Mats Qviberg
När den första snön kom hösten 2004 kom jag körande på Malmskillnadsgatan mot Brunkebergstorg med sommardäck på bilen. Vid ett övergångsställe bromsar bilen framför oväntat och kollisionen är ofrånkomlig. Inget allvarligt, men det börjar dessvärre ryka ur kylaren på min bil. Ur den andra bilen kliver två män i 50-årsåldern. Han som hade kört undrar vad som har hänt, beklagar min belägenhet och ger ett lite oroligt/osäkert intryck. Jag var sen till ett möte och skulle dessutom sälja bilen som nu var krockad, varför jag inte fäster så stor uppmärksamhet vid föraren eller vad han säger; kollar in min bil och om det verkar som om jag kan köra därifrån. Den andra bilen ser helt oskadad ut. Efter en stund överräcker föraren av den andra bilen sitt visitkort och menar att vi kan höras angående formalia, försäkringar etc. Jag tittar på visitkortet i min hand: "Mats Qviberg. VD. Öresund AB". Mannen vars Sommarprogram i P1 jag hade lyssnat på med så stor behållning några månader tidigare. En av landets mest kända finansmän tilllika miljardär. Jag blev helt paff. Tittar upp och möter hans blick och inser att det faktiskt är samma person. Vi skakar hand och han kör därifrån tillsammans med sin kollega, som kan ha varit Sven Hagströmer. Någon dag senare ringer min mobil. "Tjena, det är Qviberg!". Han berättar att han hade varit hos Bilia för att få sin Volvo kollad men att den var helt ok. Inget att bry sig om. Vi börjar småprata och han föreslår att vi ska äta lunch; tror att vårt möte kan ha betytt något. Att det kanske var meningen att vi skulle träffas. Pontus in the Green House således. Då en av Stockholms bästa/dyraste restauranger. Vi ses där någon vecka senare och han visar vägen mot ett bås på övre våningen där hans namn är graverat i en blankpolerad plakett. Återgång till ämnet: mycket trevlig, snabbkäftad och flirtig (?!). Stor närvaro. Intensiv.

Är du tjej? Ledde det till något?
Citera
2008-12-05, 11:04
Medlem
nostashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lawrence larson
Frank Andersson bodde i Halmstad för några år sedan och var med i samma golfliga som jag. Jag uppfattade honom som en trevlig prick med mycket glimt i ögat (iaf i nyktert tillstånd). Tyvärr är han en lika otrevlig fan när han är full och det var han ofta när han spelade, så vi blev till slut tvungna att slänga ut honom ur ligan. Han lämnade senare hstd med ett berg av obetalda skulder.

Arja Satmara hade jag att göra med på Tylöhus i min ungdom. Hon var då tveklöst en bitch med stort B. Körde med allt o alla.

Oldsberg brukade också gästa Tylöhus på den tiden och han var inblandad iaf i mer en ett slagsmål. Tydligen så hanterar han inte alltid spriten på bästa sätt.

OT
En polare brorsa stod högvakt på slottet under värnplikten. De hade tydliga instruktioner om vilka bilar som skulle få komma in. En kväll stod en gammal Porsche framför porten. Eftersom bilen inte fanns med på vaktens lista så ignorerade han den. Trots att bilens förare blinkade febrilt med ljusen så fortsatte min polares brorsa att ignorera bilen. Till slut öppnades bildörren och en synnerligen irriterad man springer fram till den stackars vakten och säger argt: "Du kan väl öppna för mig åtminstone. Jag är i alla fall Kung".

Kungen var ju skööööööön
Citera
2008-12-05, 12:26
Medlem
Snurrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Är du tjej? Ledde det till något?

Han har ju blivit känd för att föredra unga gossar! Men det gläder mig att han med åren har lärt sig kontrollera sitt temperament (har jobbat med honom och det var inte alltid kul).
Citera
2008-12-05, 13:06
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Girlaloud
Min pappas bästa kompis kommer från samma by som han där fotbollsspelaren Chippen (jag minns inte ens hans riktiga namn).. De är ungefär lika gamla och stället de kommer från är tillräkligt litet för att man även om man inte känner människor vet vilka de är ändå.. you get it.

Chippen kom i alla fall tillbaka till hemstaden i ny snygg sportbil, stannar till vid pappas kompis och frågar, oerhört ignorant samtidigt som han slirar med kopplingen om han vet vart man kan hitta parkeringsplatser.

Staden är oerhört liten och chippen visste uppenbarligen både vem han pratade med och vart man hittar parkering. Han ville helt enkelt bara stanna till för att skryta inför någon från hans barndom om hur långt han kommit i livet och dessutom tro att han numera var för bra för alla från hans förflutna.

Från Wikipedia: Christian Wilhelmsson, även kallad Chippen, föddes 8 december 1979 i Malmö. http://sv.wikipedia.org/wiki/Christian_Wilhelmsson

Vilket osökt genererar följande två funderingar.

1. Bästa vänner brukar vara jämngamla. Chippen är 30 år. Om du ska vara i laglig ålder för att få skriva här på FB fick alltså din pappa dig när han var typ.... 12 år?

2. Är Malmö verkligen en by, och oerhört "liten"? (Jag anser iofs det men jag är Stockholmare).
Citera
2008-12-05, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
2. Är Malmö verkligen en by, och oerhört "liten"? (Jag anser iofs det men jag är Stockholmare).

Chippen kommer ifrån Mjällby, utanför Sölvesborg i Blekinge. Född pa Liste', ka'!
Citera
2008-12-05, 15:32
Medlem
H*nke L*rsson Snuskgubbe kan man säga. Skulle behöva påminnas om att han är gift

Vad hände?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in