2012-06-30, 16:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Jag letar efter feta gangster/maffia-filmer med Yakuzan eller Triaderna.
Har sett Infernal Affairs triologin vilken jag tyckte var grym. Finns det något som kommer upp i samma klass? Alltså feta scener, sköna dialoger, våldsamma, bra soundtrack?

Är Shinjuku Triad Society något att ha?

Ser helst kinesiska/Hong-Kong filmer då jag har fattat större tycke för Triaderna än Yakuzan.
Men finns det någon hård yakuza rulle så är det klart också intressant.

The Election 1 och 2
Jonnie To:s Vengeance http://www.youtube.com/watch?v=beD4E_uVpOs
Exiled
Beast Stalker
Stool Pigeon http://www.youtube.com/watch?v=gdblShaRlF4
Citera
2012-06-30, 16:23
Medlem
Citat:
Jag letar efter feta gangster/maffia-filmer med Yakuzan eller Triaderna.
Har sett Infernal Affairs triologin vilken jag tyckte var grym. Finns det något som kommer upp i samma klass? Alltså feta scener, sköna dialoger, våldsamma, bra soundtrack?

Är Shinjuku Triad Society något att ha?

Ser helst kinesiska/Hong-Kong filmer då jag har fattat större tycke för Triaderna än Yakuzan.
Men finns det någon hård yakuza rulle så är det klart också intressant.

Shanghaitriaden är ju värd att nämna antar jag, berör ditt ämne även om den genremässigt kanske inte är mitt i prick.

Jobbigt att inte kunna känna för personerna i asiatisk film, mycket som går bort då.
Senast redigerad av KaptenFantastisk 2012-06-30 kl. 16:25.
Citera
2012-06-30, 16:44
Medlem
Numes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk

Jobbigt att inte kunna känna för personerna i asiatisk film, mycket som går bort då.
SJälv satt jag nästan o funderade på o flytta till hongkong, p.g.a. det men framförallt när jag såg Flash Point. Fyfan vad snygg hon är bingbangbong eller vad hon heter i den filmen. Haha lite full justnu. Men seriöst om alla kvinnor hade överlag samma features som henne....
Citera
2012-06-30, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PieterBruegel
The Election 1 och 2
Jonnie To:s Vengeance http://www.youtube.com/watch?v=beD4E_uVpOs
Exiled
Beast Stalker
Stool Pigeon http://www.youtube.com/watch?v=gdblShaRlF4

Tack som fan!
Har extremt höga förväntningar på dessa filmer efter att ha läst lite om dem och kollat trailers,
framförallt Election 1 & 2 samt Exiled.
Jag hittade en till intressant film från Johnnie To vid namn Sparrow. Har du sett den?
Blir att titta på Sparrow nu och ikväll kör vi vidare med Election.
Citera
2012-06-30, 17:57
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Tack som fan!
Har extremt höga förväntningar på dessa filmer efter att ha läst lite om dem och kollat trailers,
framförallt Election 1 & 2 samt Exiled.
Jag hittade en till intressant film från Johnnie To vid namn Sparrow. Har du sett den?
Blir att titta på Sparrow nu och ikväll kör vi vidare med Election.
Sparrow har faktiskt jag missat. Tackar för det tipset!

Gällande de andra filmerna av To, kan jag gå i god för att dom håller hög standard! Breaking News kan du också kolla upp. Sen hans första film The Big Heat. Sen finns även en film som heter Where a Good Man Goes, den var riktigt bra vill jag minnas! Ska se om den nångång, det var flera år sedan nu...

http://www.imdb.com/title/tt0202682/
Citera
2012-06-30, 18:01
Medlem
Numes avatar
The Big Heat kan jag bara intyga är riktigt bra. Måste se mer av honom i framtiden.

F.ö. druckit för mycket så blir inge Tetsuo idag. Men väl nästan sett alla Tsukamotos riktigt bra filmer förutom den kanske. Så den som spar han har!
Kort ranking av de Tsukamoto filmer jag sett so far om någon bryr sig:
Citera
2012-06-30, 18:13
Medlem
Rakiis avatar
Är det bara jag som föredrar Dante Lam framför Johnnie To?
Citera
2012-06-30, 18:30
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Är det bara jag som föredrar Dante Lam framför Johnnie To?
Hmm... Jag tycker att det är skitsvårt att sätta dem mot varandra. Men så skulle jag säkerligen tycka vilka regissörer du än ville jämföra, förutsatt att jag gillar bägge...

Beast Stalker tex, när man ser den så riktigt känner man ju att det nästan inte kan bli bättre. Allt är bara så jävla bra. Men så kan jag även känna när jag ser Election 2 eller Exiled. Jag har definitivt sett fler av To´s filmer. Såg nu att Dante Lam har gjort massor som jag inte sett, och jag känner väl att jag bör se fler filmer av honom innan jag är befogad att uttala mig.
Citera
2012-06-30, 18:36
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Hmm... Jag tycker att det är skitsvårt att sätta dem mot varandra. Men så skulle jag säkerligen tycka vilka regissörer du än ville jämföra, förutsatt att jag gillar bägge...

Beast Stalker tex, när man ser den så riktigt känner man ju att det nästan inte kan bli bättre. Allt är bara så jävla bra. Men så kan jag även känna när jag ser Election 2 eller Exiled. Jag har definitivt sett fler av To´s filmer. Såg nu att Dante Lam har gjort massor som jag inte sett, och jag känner väl att jag bör se fler filmer av honom innan jag är befogad att uttala mig.

Av dom filmer jag sett av To är det väl enbart Fulltime Killer som jag kan uppskatta, medan det andra inte alls har fallit mig i smaken. Lam har ett par fyror i betyg hos mig vilket bevisar nog vem av dom två som jag föredrar medan To bara har samlat på sig tvåor hos mig hittills. Drar hem Beast Cops av Lam nu, oerhört pepp på den och ska försöka hitta hans tidigare filmer också.
Citera
2012-06-30, 18:40
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Av dom filmer jag sett av To är det väl enbart Fulltime Killer som jag kan uppskatta, medan det andra inte alls har fallit mig i smaken. Lam har ett par fyror i betyg hos mig vilket bevisar nog vem av dom två som jag föredrar medan To bara har samlat på sig tvåor hos mig hittills. Drar hem Beast Cops av Lam nu, oerhört pepp på den och ska försöka hitta hans tidigare filmer också.
Okej! Vilka andra filmer av To har du sett? Fulltime Killer har jag nästan kvar kan man säga. Jag såg den när jag käkat lite tabletter och kommer därför inte ihåg ett dyft. Det enda jag minns är hur fantastiskt bra jag tyckte den var.

Åh, Beast Cops! Satt precis och tänkte på den! Har velat se den jättelänge, och har börjat se den nångång men bara kikat lite i början. Den tror jag kommer vara skitbra! Känner det på mig, och det är därför jag velat spara den till exakt rätt tillfälle.

Du får avlägga en liten rapport efter...
Citera
2012-06-30, 19:08
Medlem
InternationalWOTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Jag såg Helpless får några dagar sen, jag tyder dig som att du tycker jag borde fortsätta med Eureka någon dag. Eller? Har du sett nå fler filmer av Aoyama som kan vara intressanta att kolla upp?

Såg förresten koreanska Helpless igår. Jag tyckte kapten fantastisk gav en bra beskrivning av den. Det var en spännande och välgjord thriller. Inget jättespeciellt men en solklar, stabil 3a är det ändå!

Där hade vi några bra filmer...

Hur var Lakeside Murder Case förresten?

Många helpless som figurerar här för tillfället. får se ifall jag ser den koreanska någon dag, ingen typ av handling som brukar intressera mig egentligen. Japanska Helpless är den svagare i serien. Dom hänger ganska löst samman allihopa egentlige men Eureka är defenitivt bäst även om det är lite av ett projekt att se hela, jag lyckades ta den i en sittning dock. Slutet är magnifikt även om resan dit kan tyckas lite långsam emellanåt. Sad Vacation har jag fortfarande inte kunnat sätta betyg på egentligen för det varierar lite från dag till dag vad jag tycker om den. Den är lite som en uppföljning av karaktärernas öde i Helpless och Eureka och kan tycka att dom förstör lite i vart fall Tadanobu Asanos karaktär i den sista filmen. Å andra sidan skänker den ytterligare djup åt Aoi Myazakis karaktär.
Citera
2012-06-30, 19:24
Medlem
InternationalWOTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Förvirrande att inte vilja kalla en film ett mästerverk men ge den 10 av 10, men visst.

Har nu sett Helpless, och fick precis det jag väntade mig och hoppades på. Inte en superfilm på något sätt, men ett gediget hantverk som dessutom är jämn och håller sig vid det mörka filmen igenom, till skillnad från hafsverket Howling. Får medge att det är första filmen jag ser där Lee Sun-Kyun medvrkat, och måste säga att jag gillade honom starkt. Ser att han är gift med Jeon Hye-Jin, Sydkoreas Rapacepar? Helpless är kort och gott en bra och spännande film, tre kaptener av fem möjliga.

Lee Sun-Kyun är väll i vart fall i mina ögon något av en medelmåtta. Liknar honom snarare med en sydkoreansk Patrick Dempsey. En kille som snarare lever på sin charm och medverkar i diverse romcoms. En senblommare är han nog att betrakta som då han fick sitt genombrott efter The 1st Shop of Coffee Prince från 2007, en serie som är lite halvkult inom k-drama sfären vid detta laget. Jag har visserligen inte sett honom i hans lite tidigare filmer så kan inte uttala mig ifall han har huvudrollen i dessa. men de är så många till antalet att jag tvivlar på att så är fallet. Huvudrollsmaterial inom koreansk nöjesindustri gör inte jättemycket film egentligen, han har hur många somhelst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in