2012-06-29, 22:03
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Sett The Raid ännu?

The Viral Factor var bra också om du skulle missat den... Den var riktigt schysst faktiskt. The Raid tyckte jag inte var dålig, men den levde inte upp till förväntan.

Aarrgh... Sorry för dubbelpost...
Senast redigerad av alprazolam_ 2012-06-29 kl. 22:07.
Citera
2012-06-30, 03:57
Medlem
Numes avatar
Citat:
Sett The Raid ännu?
Tankas på momangen, ska väl ses i väntan på o känna mig redo för mer Shinya Tsuka moooooootooooooo!!!
Citera
2012-06-30, 06:16
Medlem
Numes avatar
Kollar på den nu. 30min in måste bara skriva att dubstepmusiken däromkring bara passade så äckligt bra! Haha, fyfan! Fart o fläkt.
Bara för bra att dem lyckas få det o passa in!
Citera
2012-06-30, 07:47
Medlem
Numes avatar
Citat:
Sett The Raid ännu?
Denna väl: The Raid: Redemption
I vart fall har jag sett klart den..

Extremt mycket pangpang o martial arts action, utan att det tappar charmen eller andra aspekter av filmen. Soundtracket är underbart & integrerat! (Som jag skrev ovan lite dubstep vid ett tillfälle, passar så otroligt bra konstigt nog! Kunde nästan känna lukten av bildrutorna passerandes!)
En bra bit som Flash Point (fast mer våld) i vilken jag drogs med på ett annat sätt i dramat och samma gällande det estetiskt tilltalande med båda filmerna. Här var det mest den makalösa koreografin och behöver jag säga allt action överlag, som var vackert.

Tror folk som normalt inte gillar action & våldsfilmer skulle kunna digga den, trots extremt mycket action/våld i högt tempo dessutom.. P.g.a. dramat, karaktärernas olika motivationer t.ex. hjälper mycket och är rätt intelligent gjort.

Vet inte om jag vill kalla den ett mästerverk, men får en solklar 10 av 10 i betyg!
Senast redigerad av Nume 2012-06-30 kl. 07:52.
Citera
2012-06-30, 07:52
Medlem
TheBurdens avatar
Old Boy: http://www.imdb.com/title/tt0364569/
Tell Me Something: http://www.imdb.com/title/tt0220806/
Senast redigerad av TheBurden 2012-06-30 kl. 08:04.
Citera
2012-06-30, 12:11
Medlem
InternationalWOTs avatar
Har till slut fått sett Eri Eri rema sabakutani av den fantastiske regissören Aoyama Shinji som gett oss "Kitakyushu Saga" trilogin. Hade därför en del förhoppningar kring denna film. Dessa grusades relativt snabbt. Tror det krävs en person med framför allt ganska hög toleransnivå när det kommer till musik. Det mer eller mindre enda soundtrack som finns utgörs av liveuppträdanden av huvudpersonerna där de framför diverse objektinstrumentala stycken som i vart fall mina ögon mest låter som plågsamt oljud. Regissören har en förkärlek för att dra ut på dessa musikframträdanden dessutom vilket resulterade i att filmen, trots sin relativt behagliga längd om ca 100 minuter tog 2 sittningar att kolla igenom.

Lite besviken på slutet också, men det är väll förmodligen för att jag fortfarande har Eurekas slut/kresendo i bakhuvudet som är bland det vackraste, mest triumferande och hoppfulla slut jag någonsin sett i en film.

Handlingen hade kunnat vara intressant, och med rätt musikintresse osv kan filmen vara intressant. Gillar dock castmedlemmarna.

http://www.imdb.com/title/tt0461769/
Citera
2012-06-30, 12:46
Medlem
Förvirrande att inte vilja kalla en film ett mästerverk men ge den 10 av 10, men visst.

Har nu sett Helpless, och fick precis det jag väntade mig och hoppades på. Inte en superfilm på något sätt, men ett gediget hantverk som dessutom är jämn och håller sig vid det mörka filmen igenom, till skillnad från hafsverket Howling. Får medge att det är första filmen jag ser där Lee Sun-Kyun medvrkat, och måste säga att jag gillade honom starkt. Ser att han är gift med Jeon Hye-Jin, Sydkoreas Rapacepar? Helpless är kort och gott en bra och spännande film, tre kaptener av fem möjliga.
Citera
2012-06-30, 15:08
Medlem
Jag letar efter feta gangster/maffia-filmer med Yakuzan eller Triaderna.
Har sett Infernal Affairs triologin vilken jag tyckte var grym. Finns det något som kommer upp i samma klass? Alltså feta scener, sköna dialoger, våldsamma, bra soundtrack?

Är Shinjuku Triad Society något att ha?

Ser helst kinesiska/Hong-Kong filmer då jag har fattat större tycke för Triaderna än Yakuzan.
Men finns det någon hård yakuza rulle så är det klart också intressant.
Senast redigerad av libertay 2012-06-30 kl. 15:18.
Citera
2012-06-30, 15:12
Medlem
Numes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Förvirrande att inte vilja kalla en film ett mästerverk men ge den 10 av 10, men visst.
OK, den är ett mästerverk! (Jag är en lite tankspridd person.) Men menade liksom att den inte hade sååå djupa toner. Fast i vad den är, vilket man väl bör ranka den efter så skriker den mästerverk! Sett The Raid själv?
Citera
2012-06-30, 15:19
Medlem
Numes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Jag letar efter feta gangster/maffia-filmer med Yakuzan eller Triaderna.
Har sett Infernal Affairs triologin vilken jag tyckte var grym. Finns det något som kommer upp i samma klass? Alltså feta scener, sköna dialoger, våldsamma, bra soundtrack?

Är Shinjuku Triad Society något att ha?

För övrigt har jag lite svårt för asiatisk film då jag nästan aldrig kan "känna" något för karaktärerna.
Men gangsterfilmerna är annorlunda!
Håller med dig ang. det sista en bra del.

Rakt ifrån hjärnan bara, Flash Point och The Raid: Redemption... Sköna o intressanta, rätt jävliga, poliser & skurkar. kanske inte riktigt det du söker men ändock IMO väldigt bra filmer.
A Bittersweet Life om du inte sett den (kommer inte ihåg exakt om den handlade så mycket om vad du söker) bör du kanske kolla upp oavsett.
(Har inte sett de filmerna du nämnde!)
Citera
2012-06-30, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nume
Håller med dig ang. det sista en bra del.

Rakt ifrån hjärnan bara, Flash Point och The Raid: Redemption... Sköna o intressanta, rätt jävliga, poliser & skurkar. kanske inte riktigt det du söker men ändock IMO väldigt bra filmer.
A Bittersweet Life om du inte sett den (kommer inte ihåg exakt om den handlade så mycket om vad du söker) bör du kanske kolla upp oavsett.
(Har inte sett de filmerna du nämnde!)

The Raid verkar helt klart som en riktigt skön film. Ska ta och se den med detsamma och så återkommer jag med kritik! Tack för tipset!

Har sett A bittersweet life men den var inget att hurra för tyckte jag. Sydkoreanska gangsterfilmer har aldrig riktigt fallit mig i smaken av någon anledning.

Ifall du inte har sett Infernal Affairs filmerna så tycker jag att du ska göra det med detsamma.
2:an är min personliga favorit, men även den första filmen är bra. Departed är baserad på dessa filmer, men även om storyn är sig lik så är det en annan känsla att se dessa. Framförallt den andra filmen i triologin. Jag sätter den i top 10 bästa maffia-filmer genom tiderna utan tvekan!
Citera
2012-06-30, 16:15
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InternationalWOT
Har till slut fått sett Eri Eri rema sabakutani av den fantastiske regissören Aoyama Shinji som gett oss "Kitakyushu Saga" trilogin. Hade därför en del förhoppningar kring denna film. Dessa grusades relativt snabbt. Tror det krävs en person med framför allt ganska hög toleransnivå när det kommer till musik. Det mer eller mindre enda soundtrack som finns utgörs av liveuppträdanden av huvudpersonerna där de framför diverse objektinstrumentala stycken som i vart fall mina ögon mest låter som plågsamt oljud. Regissören har en förkärlek för att dra ut på dessa musikframträdanden dessutom vilket resulterade i att filmen, trots sin relativt behagliga längd om ca 100 minuter tog 2 sittningar att kolla igenom.

Lite besviken på slutet också, men det är väll förmodligen för att jag fortfarande har Eurekas slut/kresendo i bakhuvudet som är bland det vackraste, mest triumferande och hoppfulla slut jag någonsin sett i en film.

Handlingen hade kunnat vara intressant, och med rätt musikintresse osv kan filmen vara intressant. Gillar dock castmedlemmarna.

http://www.imdb.com/title/tt0461769/
Jag såg Helpless får några dagar sen, jag tyder dig som att du tycker jag borde fortsätta med Eureka någon dag. Eller? Har du sett nå fler filmer av Aoyama som kan vara intressanta att kolla upp?

Såg förresten koreanska Helpless igår. Jag tyckte kapten fantastisk gav en bra beskrivning av den. Det var en spännande och välgjord thriller. Inget jättespeciellt men en solklar, stabil 3a är det ändå!

Citat:
Ursprungligen postat av PieterBruegel
The Election 1 och 2
Jonnie To:s Vengeance http://www.youtube.com/watch?v=beD4E_uVpOs
Exiled
Beast Stalker
Stool Pigeon http://www.youtube.com/watch?v=gdblShaRlF4
Där hade vi några bra filmer...

Hur var Lakeside Murder Case förresten?
Senast redigerad av alprazolam_ 2012-06-30 kl. 16:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in