2011-12-22, 12:13
Medlem
InternationalWOTs avatar
Såg Breathless inatt... Fy helvete vad bra den rullen var alltså. Bästa implementerandet av musik i film jag sett på ett bra tag trots att den bara spelas 3 gånger och mestadels består av sporadiskt piano och gitarrplockande. Den underströk i mina ögon oehört bra den förtvivlan och sorg som fanns inom alla karaktärerna. Oehört vackert och syniskt slut också som gav berättelsen en känsla av en återsluten cirkel. Rekommenderar den starkt.

Sidenote: tycker jag stöter på skådespelaren Jung Man Shik i varenda grej jag ser för tillfället
Citera
2011-12-22, 23:51
Medlem
ConjureMes avatar
Är The raid ute än? Någon som har sett den? Jag skulle "döda" för en riktigt bra actionfilm!
Citera
2011-12-23, 00:03
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConjureMe
Är The raid ute än? Någon som har sett den? Jag skulle "döda" för en riktigt bra actionfilm!

Är inte säker, men tror inte det. Har läst på IMDb att den har premiär i början av januari i Indonesien men sedan har den ju bland annat visats på SIF.
Citera
2011-12-23, 00:16
Medlem
ConjureMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Är inte säker, men tror inte det. Har läst på IMDb att den har premiär i början av januari i Indonesien men sedan har den ju bland annat visats på SIF.

Ja, den har gjort sitt succevarv på filmfestivaler runt om i världen i höst och jag har valt att gå på hypen. 100 % action i 100 minuter, en lovande trailer som inte avslöjade någonting om den förmodade, tack och lov i det här sammanhanget, tunna handlingen och allt det där, jo jag tackar

Men det låter som att det kommer dröja innan vi i lilla Sverige får se den då.
Citera
2011-12-23, 14:55
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConjureMe
Ja, den har gjort sitt succevarv på filmfestivaler runt om i världen i höst och jag har valt att gå på hypen. 100 % action i 100 minuter, en lovande trailer som inte avslöjade någonting om den förmodade, tack och lov i det här sammanhanget, tunna handlingen och allt det där, jo jag tackar

Men det låter som att det kommer dröja innan vi i lilla Sverige får se den då.
Den verkar verkligen skitbra! Du menar den när dom är i ett hus eller nåt sånt i hela filmen va?
Citera
2011-12-23, 15:10
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Den verkar verkligen skitbra! Du menar den när dom är i ett hus eller nåt sånt i hela filmen va?

Ja precis, den filmen!
Citera
2011-12-23, 15:26
Medlem
NirvanAs avatar
Martial artsen verkar lite sämre än våldet med skjutvapnen om man säger så.
Citera
2011-12-23, 15:55
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ja precis, den filmen!
Ok! Den ser vi verkligen fram emot!

Har du sett nåt bra på senaste tiden då Rakii?
Citera
2011-12-23, 15:57
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Har du sett nåt bra på senaste tiden då Rakii?

Nej, tyvärr. Blivit knapert med asiatiska filmer på sistone då ingenting som intresserar mig har dykt upp. Försökte ge Guilty of Romance en chans men det var verkligen inte min typ av film så jag stängde av. Har du tips på någonting nytt som har dykt upp? Annars så tar jag och betar av lite Jackie Chan-filmer under julledigheten.
Citera
2011-12-23, 16:17
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Nej, tyvärr. Blivit knapert med asiatiska filmer på sistone då ingenting som intresserar mig har dykt upp. Försökte ge Guilty of Romance en chans men det var verkligen inte min typ av film så jag stängde av. Har du tips på någonting nytt som har dykt upp? Annars så tar jag och betar av lite Jackie Chan-filmer under julledigheten.
Jag tänkte se den här Front Line, den verkar bra. Annars har jag bara sett filmer av Wakamatsu på senaste tiden. A Pool Without Water känner jag på mig att den möjligen kan smaka fågel...

http://www.imdb.com/title/tt0227066/

Blir att se den någon dag.

Annars så är ju typ allt med Jackie Chan bra! Han är verkligen en fantastisk människa!
Citera
2011-12-23, 17:14
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Annars så är ju typ allt med Jackie Chan bra! Han är verkligen en fantastisk människa!

Verkligen! Ska ta och se på Dragons Forever sen som du pratade gott om tidigare i tråden, sen ska man väl även se på Project A och lite annat.
Citera
2011-12-23, 20:53
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Verkligen! Ska ta och se på Dragons Forever sen som du pratade gott om tidigare i tråden, sen ska man väl även se på Project A och lite annat.
Ja, fighterna i den är suveräna! En av hans bättre filmer!

Såg precis om I Saw the Devil på bluray. Så jäkla great!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in