Strösett lite överblivna rullar som legat och samlat damm i vissa fall sedan någon gång innan jul...
Först ut var
Summer time machine blues lättsam utflippad japansk komedi. Inte lika over the top som vissa komedier från asien kan bli men tendenserna finns där emellanåt. Smart konstruerat narrativ med sinne för detaljer. Tyckte det var en riktigt bra komedi, väl värd att ses framför allt en sommarkväll. Den Utmanar många gånger tittaren genom att smart väva in "tidsreselogik" i handlingen och då får man vara på tå för att hänga med.
Sukiyaki western django hade hyfsade förhoppningar på denna, bra regissör, duktiga skådisar, och dessutom ett litet gästinhopp av självaste Tarantino. Tyckte inte slutprodukten många gånger var mycker att hänga i granen. Känns som om Tarantino varit både här och där på produktionsplanet och filmen blir många gånger lite genvägsartad till handling osv. Känndes mer som en halvdant utförd tarantinorulle än en miike film. Det lär nog dröja ett tag innan jag sätter mig med en nudel-western igen

.
Kanske lite billigt att angripa det, men störde mig ganska ordentligt till slut på att skådisarna envisas med att snacka engelska. Visst ska filmen utspela sig i amerika av vad jag förstått men tycker framför allt skådespeleriet blev lite lidande på sina håll... Det blir lite överspelat/tecknad film skådespeleri över det hela många gånger. Uttalet varierade också, vissa av skådisarna pratade väldigt bra, medans andra lika gärna kunnat prata på japanska så uselt det var.
Penny pinchers Något av en mainstream romcom men med fräcka undertoner av ekonomi, bedrägeri. Något av hybrid mellan K-dramas och indiefilm ser det nästan ut som. Oklanderligt klädda karaktärer i traditionella billiga koreanska förortshem, något ganska typiskt för vissa K-dramas är en återkommande miljö, dock röker, svär och svinar karaktärerna runt ganska ordentligt och de är inte lika klyshigt låsta i sina roller som mer eller mindre alltid är fallet i dramaserier från korea. Trots det ganska billiga underhållningsvärdet var filmen ändå hyfsat värd att se i vart fall.