2012-06-13, 19:33
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Har det enorma intresset för koreansk film gått ner sig? Nästan alla filmer på torrentnätverken får fansubs nästintill direkt, medan de koreanska tar evigheter på sig. Fortfarande inga subs ute till nameless Nameless Gangster.
Den väntar jag också på! Kollar dagligen... Fnys.

Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Lägger den på nedladdning direkt nu!

Själv har jag väldigt svårt för just Kurosawa men kan ha att göra med åldern jag hade inne då jag såg filmerna också, blev lite avskräckt av hans filmer efter det. Tycker att det görs mycket bra film i Japan utöver de mest kända regissörerna, Pinku-genren håller jag väldigt högt men ingen som snackar om dom filmerna har jag märkt...
Du menar Akira Kurosawa nu va? Jag har sett kanske 12-13 av hans filmer och tamefan alla har varit bra enligt mig! Vilka har du sett, och hur gammal var du? Tänkte att jag kanske kan komma med nåt tips.

Ja, du är ju den som håller Pinku-fanan högt här i tråden. En sann fantast verkar du vara! Iaf så tänkte jag att bristen på intresse för den genren ska det rådas bot på. Rabbla ett gäng filmer som du verkligen rekommenderar. Jag var lite smått manisk på oldschool pinku regissören Kôji Wakamatsu ett tag där om du minns? Tror jag sett ett 10-tal filmer av honom. 12-13 stycken om jag minns rätt. Dom gillade jag som fan! Go Go Second Time Virgin är fantastisk, och en riktig favorit! Men jag minns att du inte riktigt klarade av den då den var för poetisk för din smak. Det är iaf en film som jag aldrig kommer glömma. Den är fantastiskt snygg och vacker.

Annars kan jag rekommendera Season of Terror och Shinjuku Mad dom hör också till de bästa som jag sett av honom. Och The Embryo Hunts in Secret var också riktigt bra!

Go Go Second Time Virgin
http://www.imdb.com/title/tt0065233/

Pallar inte att leta rätt på de andra på imdb just nu iaf. Karln har gjort ett jäkla antal filmer kan jag säga... Hela 11 filmer bara 1969.

Iaf Rakii, kör hårt nu! Bra Pinku vill vi ha! Maid Droid har jag hemma, och en 2a också tror jag till och med, den vet jag att du tyckte var bra iaf, men släng gärna på lite mer!
Citera
2012-06-13, 19:42
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Du menar Akira Kurosawa nu va? Jag har sett kanske 12-13 av hans filmer och tamefan alla har varit bra enligt mig! Vilka har du sett, och hur gammal var du? Tänkte att jag kanske kan komma med nåt tips.

Iaf Rakii, kör hårt nu! Bra Pinku vill vi ha! Maid Droid har jag hemma, och en 2a också tror jag till och med, den vet jag att du tyckte var bra iaf, men släng gärna på lite mer!

Tror jag började se på Kurosawa-film någon gång då VHS höll på att försvinna helt ifrån marknaden och DVD började komma in, då filmerna av honom som jag hyrde var på VHS för det mesta. Såg att jag sett åtta filmer av honom, de mest kända förutom Kagemusha, Sanjuro och Dodes-Ka-Den. Var väl kring 13-14 då jag började kolla och gillade ett par utav dom som Yojimbu och Ikiru, resten har jag bara svaga minnen utav. Sanjuro ska jag nog i alla fall försöka att få sedd!

Om du vill börja med bra Pinku i den högre divisionen ska du spana in Sex and Fury plus filmerna som Meiko Kaji spelade huvudrollen i som Skorpionen. Female Convict 701 kallas serien och tror det är en fyra filmer i serien. Min avatar härstammar just ifrån den filmserien, sedan är Jeans Blues också en bra film med lysande ledmotiv av Kaji som dessutom spelar huvudrollen!

Jag har sett en del Pinku Eiga genom åren och minns inte riktigt allt som jag har sett, men Maid Droid är nog överlägset den bästa i genren som jag sett! Ska även se på Love Hotel någon dag framöver.

Wikipedia har en bra lista över filmer och regissörer, sedan bara beta av det man finner intressant!

http://en.wikipedia.org/wiki/Pink_film
Citera
2012-06-13, 22:18
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Tror jag började se på Kurosawa-film någon gång då VHS höll på att försvinna helt ifrån marknaden och DVD började komma in, då filmerna av honom som jag hyrde var på VHS för det mesta. Såg att jag sett åtta filmer av honom, de mest kända förutom Kagemusha, Sanjuro och Dodes-Ka-Den. Var väl kring 13-14 då jag började kolla och gillade ett par utav dom som Yojimbu och Ikiru, resten har jag bara svaga minnen utav. Sanjuro ska jag nog i alla fall försöka att få sedd!

Om du vill börja med bra Pinku i den högre divisionen ska du spana in Sex and Fury plus filmerna som Meiko Kaji spelade huvudrollen i som Skorpionen. Female Convict 701 kallas serien och tror det är en fyra filmer i serien. Min avatar härstammar just ifrån den filmserien, sedan är Jeans Blues också en bra film med lysande ledmotiv av Kaji som dessutom spelar huvudrollen!

Jag har sett en del Pinku Eiga genom åren och minns inte riktigt allt som jag har sett, men Maid Droid är nog överlägset den bästa i genren som jag sett! Ska även se på Love Hotel någon dag framöver.

Wikipedia har en bra lista över filmer och regissörer, sedan bara beta av det man finner intressant!

http://en.wikipedia.org/wiki/Pink_film
Aha, tackar för listan! Skitbra ju. Jag har faktiskt både Sex and Fury och Female prisoner Scorpion-filmerna hemma! Det var ju great! Meiko Kaji är het!

Angående Wakamatsu, så kom jag på en film som kanske skulle kunna tilltala dig mer än Go Go gjorde.
The Embryo Hunts in Secret - http://www.imdb.com/title/tt0061059/

Den var inte speciellt poetisk och så, iaf inte som jag minns det. Har för mig att det var nåt inslag som påminnde mig om The Human Centipede. Om du har tråkigt nångång så ge den en chans!
Citera
2012-06-14, 13:48
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Angående Wakamatsu, så kom jag på en film som kanske skulle kunna tilltala dig mer än Go Go gjorde.

The Embryo Hunts in Secret - http://www.imdb.com/title/tt0061059/

Laddade hem den igår och ska nog se den idag, Filmtipset har beräknat ut att jag ska ge den en etta i betyg medan sajten gett den en fyra. Ska bli spännande att se, den kanske är bättre än Serial Rapist som är den enda film av Wakamatsu som jag gillat!
Citera
2012-06-14, 17:01
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Laddade hem den igår och ska nog se den idag, Filmtipset har beräknat ut att jag ska ge den en etta i betyg medan sajten gett den en fyra. Ska bli spännande att se, den kanske är bättre än Serial Rapist som är den enda film av Wakamatsu som jag gillat!
Hahaha! Det lät ju lovande... Jag måste börja använda filmtipset lite mer. Jag fattar inte varför jag inte bara går in där direkt efter och ger varje film jag sett nåt betyg...?

Hehe, ja just det ja, Serial Rapist. Det är den där i färg med en tjockis med hängselbrallor som cyklar runt och våldtar folk lite random va? Den kommer jag knappt ihåg någonting av... Det var ingen direkt handling i den har jag för mig, stämmer det?

Kom på en till film som jag tyckte var bland de bästa jag sett av denne herre, och den heter Running in Madness, Dying in Love. Har inte så färska minnesbilder av den förutom att jag tyckte den var snyggt filmad, bland annat i vackra snötäckta landskap och att jag gillade slutet som var lite otippat. Ja, det och sen att jag tyckte den var bra då...
Senast redigerad av alprazolam_ 2012-06-14 kl. 17:04.
Citera
2012-06-14, 17:16
Medlem
ConjureMes avatar
Go Go Second Time Virgin var jävligt bra men vilken snårig djungel Wakamatsus produktion känns som. Serial rapist såg lovande ut så tror jag går vidare där helt enkelt. Jag tipsa om Captured for sex 2 om ni gillar lite hårdare pinku med smaskig tortyr och dylikt.
Citera
2012-06-14, 19:36
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Hehe, ja just det ja, Serial Rapist. Det är den där i färg med en tjockis med hängselbrallor som cyklar runt och våldtar folk lite random va? Den kommer jag knappt ihåg någonting av... Det var ingen direkt handling i den har jag för mig, stämmer det?

Japp, det är just den som jag menar, fann den underhållande och bitvis ganska rolig! Idag såg jag också Castaway on the Moon som jag gillade skarpt, bästa koreanska filmen som jag sett på evigheter känns det som! Eller i alla fall sedan The Man from Nowhere, vill tacka den som nu tipsade om den!
Citera
2012-06-14, 19:43
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConjureMe
Go Go Second Time Virgin var jävligt bra men vilken snårig djungel Wakamatsus produktion känns som. Serial rapist såg lovande ut så tror jag går vidare där helt enkelt. Jag tipsa om Captured for sex 2 om ni gillar lite hårdare pinku med smaskig tortyr och dylikt.
Han har ju varit "ganska" produktiv märker man när man börjar kolla imdb och han har gjort typ 1 film i månaden vissa år... Många verkar jäkligt svåra att få tag på dessutom, och det är många filmer som det inte finns någon som helst information om, iaf inte via imdb...

När du sett Serial Rapist så tycker jag att du borde kolla in Season of Terror, Shinjuku Mad och Running in Madness, Dying in Love, precis som jag nämnde ovan! Det är dom bästa filmerna som jag sett av honom tillsammans med The Embryo Hunts in Secret och Go, Go... Jag har faktiskt lite fler filmer som jag ännu inte sett av honom, bland annat den här Caterpillar från 2010. Är det någon som har sett den och kan komma med ett litet utlåtande möjligtvis?
Citera
2012-06-14, 19:46
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Japp, det är just den som jag menar, fann den underhållande och bitvis ganska rolig! Idag såg jag också Castaway on the Moon som jag gillade skarpt, bästa koreanska filmen som jag sett på evigheter känns det som! Eller i alla fall sedan The Man from Nowhere, vill tacka den som nu tipsade om den!
Ah, vad kul att du gillade den! Tror det är en sån film som de flesta kan uppskatta faktiskt.

Får ta och se om Serial Rapist någon gång. Jag har den hemma iaf vet jag.
Citera
2012-06-14, 19:48
Medlem
Rakiis avatar
Följde med en kompis till SubDVD idag där han köpte en film som heter Happy Go Lucky billigt. Läste om den och den verkar förjävla bra av beskrivningen och bilderna att döma, någon som kan säga om den är sevärd?

http://www.imdb.com/title/tt0370436/
Citera
2012-06-14, 19:49
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ah, vad kul att du gillade den! Tror det är en sån film som de flesta kan uppskatta faktiskt.

Ja, jag har inte sett någon så pass bra film på evigheter känns det som och var nog en månad sedan som jag betygsatte en fyra på just Filmtipset. Gick ju inte göra annat än att älska de båda huvudkaraktärerna, ploten och den sköna humorn.

Har du tips på något liknande?
Citera
2012-06-14, 20:00
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ja, jag har inte sett någon så pass bra film på evigheter känns det som och var nog en månad sedan som jag betygsatte en fyra på just Filmtipset. Gick ju inte göra annat än att älska de båda huvudkaraktärerna, ploten och den sköna humorn.

Har du tips på något liknande?
Nej, tyvärr så kan jag inte komma på något liknade... Inte på rak arm iaf, men jag ska tänka lite. Jag har som sagt också lite svårt för asiatisk humor allt som oftast, men hans frustration och hela scenariot är ju bara så jäkla komiskt...

Vilken Happy Go Lucky är det du menar? Jag hittar nämligen tre stycken olika...

Förresten, vad gäller pinku så såg jag en film som heter Wife to be Sacrificed, men jag minns inte riktigt om jag såg klart den eller om det var så att jag blev trött och skulle se klart den nästa dag men glömde bort...? Jag kommer hur som helt inte ihåg hur den slutade iaf. Är det nåt som du har sett? Jag såg att den fanns med på den där listan på wikipedia som du länkade till iaf, och det var då jag kom på att jag sett den...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in