Citat:
Den väntar jag också på! Kollar dagligen... Fnys.
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Har det enorma intresset för koreansk film gått ner sig? Nästan alla filmer på torrentnätverken får fansubs nästintill direkt, medan de koreanska tar evigheter på sig. Fortfarande inga subs ute till nameless Nameless Gangster.
Citat:
Du menar Akira Kurosawa nu va? Jag har sett kanske 12-13 av hans filmer och tamefan alla har varit bra enligt mig! Vilka har du sett, och hur gammal var du? Tänkte att jag kanske kan komma med nåt tips.
Ursprungligen postat av Rakii
Lägger den på nedladdning direkt nu! 
Själv har jag väldigt svårt för just Kurosawa men kan ha att göra med åldern jag hade inne då jag såg filmerna också, blev lite avskräckt av hans filmer efter det. Tycker att det görs mycket bra film i Japan utöver de mest kända regissörerna, Pinku-genren håller jag väldigt högt men ingen som snackar om dom filmerna har jag märkt...

Själv har jag väldigt svårt för just Kurosawa men kan ha att göra med åldern jag hade inne då jag såg filmerna också, blev lite avskräckt av hans filmer efter det. Tycker att det görs mycket bra film i Japan utöver de mest kända regissörerna, Pinku-genren håller jag väldigt högt men ingen som snackar om dom filmerna har jag märkt...
Ja, du är ju den som håller Pinku-fanan högt här i tråden. En sann fantast verkar du vara! Iaf så tänkte jag att bristen på intresse för den genren ska det rådas bot på. Rabbla ett gäng filmer som du verkligen rekommenderar. Jag var lite smått manisk på oldschool pinku regissören Kôji Wakamatsu ett tag där om du minns? Tror jag sett ett 10-tal filmer av honom. 12-13 stycken om jag minns rätt. Dom gillade jag som fan! Go Go Second Time Virgin är fantastisk, och en riktig favorit! Men jag minns att du inte riktigt klarade av den då den var för poetisk för din smak. Det är iaf en film som jag aldrig kommer glömma. Den är fantastiskt snygg och vacker.
Annars kan jag rekommendera Season of Terror och Shinjuku Mad dom hör också till de bästa som jag sett av honom. Och The Embryo Hunts in Secret var också riktigt bra!
Go Go Second Time Virgin
http://www.imdb.com/title/tt0065233/
Pallar inte att leta rätt på de andra på imdb just nu iaf. Karln har gjort ett jäkla antal filmer kan jag säga... Hela 11 filmer bara 1969.
Iaf Rakii, kör hårt nu! Bra Pinku vill vi ha! Maid Droid har jag hemma, och en 2a också tror jag till och med, den vet jag att du tyckte var bra iaf, men släng gärna på lite mer!
Jag måste börja använda filmtipset lite mer. Jag fattar inte varför jag inte bara går in där direkt efter och ger varje film jag sett nåt betyg...?