2012-02-21, 16:34
Medlem
InternationalWOTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damiel
För omväxling skull tänkte jag varje er från att se Ai no mukidashi

Det är kul att se lite japansk "underground"-film. Men detta tar priset.

Det är så svårt att precis sätta fingret på vad det var som gick helt åt helvete. Förutom bristfälligt skådespeleri, kamerasättning och någon historia som var på nivån under ett random CSI-avsnitt.

Sen att skiten plöjde på i Fyra! timmar är det som gör att det här blir en av de sämsta filmer jag genomlidit. Det fanns så många ställer i filmer där det skulle kunna ta slut, men de fortsatte bara köra på och köra på.

När du väl väljer dig för att titta på en sådan film väljer någon som faktiskt kan leva upp till förväntningarna. Typ Satantango och Fanny och Alexander.

Jag tyckte den var tokbra när jag såg den. Den är väll ganska speciell måste jag dock hålla med om. Sonos ville att den skulle vara 6 (!) timmar lång från början men fick klippa ner den. Det är lite småimponerande att dom filmade alltihopa på under 45 dagar eller något i den stilen också.

Citat:
Ursprungligen postat av PieterBruegel
Jag kan inte annat än att hålla med. Han/hon har en tillsynes helt obegriplig smak.

Jag är av det manliga könet. Ja jag kan hålla med om att min filmsmak kanske inte uppfyller de normer som den genomsnittlige manlige åskådaren brukar kategoriseras efter. Jag brukar kunna se det mesta ( förutom skräck och musikaler + kvinnokomedier a'la Bridesmaids/Sex and the city... ).

--------------

Finns det någon i tråden som är bevandrad inom japanska serier btw?
Senast redigerad av InternationalWOT 2012-02-21 kl. 16:38.
Citera
2012-02-21, 16:52
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InternationalWOT
Finns det någon i tråden som är bevandrad inom japanska serier btw?

Om du menar japanska tv-serier? Så nja inte direkt, men de tillåter ju inte många i västvärlden veta om dem, finns ju obskyra communities för japanska tv-serier på internet men inget direkt som gemene svensk kan ta del av.

Såg den där serien som handlade om ett japanskt hockeylag för en väldans massa år sen, det är allt jag vet, men finns säkert en del bra där.
Citera
2012-02-21, 16:57
Medlem
InternationalWOTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Om du menar japanska tv-serier? Så nja inte direkt, men de tillåter ju inte många i västvärlden veta om dem, finns ju obskyra communities för japanska tv-serier på internet men inget direkt som gemene svensk kan ta del av.

Såg den där serien som handlade om ett japanskt hockeylag för en väldans massa år sen, det är allt jag vet, men finns säkert en del bra där.

Ja jag såg Moteki i förrgår och tyckte den var bra. Lite märklig storyark kanske men inte desto mindre var det en trevlig upplevelse. Den var lite råare än de kramgoa koreanska serierna jag vant mig vid i det att karaktärerna röker, springer runt i underkläder, talar fritt om sex (utelämnadet av detta inom koreansk showbizz är ett otroligt intressant ämne för övrigt) osv osv. Gillade även att karaktärerna förde inre dialoger, till skillnad från att prata med sig själva om är brukligt i korea. Jag har inte en aning om produktionsbudgeten osv, men rent tekniskt sett var den snyggt gjord också.
Citera
2012-02-23, 23:39
Medlem
Mystiqes avatar
Kommer inte ihåg filmens titel och vilken år den ska komma, har försökt googla men har inte funnit den jag sökt.

Det är en filippinsk action film som utspelar sig i Manila (tror jag) med polis insatsstyrka som fightas mot kriminella organisationer, filmen är inte gammal (vet inte ens om den har släppts ut än) och det har nämnt på forumet men har misslyckat att finna den.

Tacksam om någon som kan svara titeln på filmen eller imdb länk.

mvh M

Citat:
Ursprungligen postat av hetfield
Hehe, det var den jag betygsatte ovan. Den kallas ibland: Tae Guk Gi: The Brotherhood of War.

En riktig bra film, har sett den flertals ggr...de som har inte sett den rekommendera jag hård att se på den.

mvh M
Senast redigerad av Mystiqe 2012-02-23 kl. 23:43.
Citera
2012-02-23, 23:51
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mystiqe
Kommer inte ihåg filmens titel och vilken år den ska komma, har försökt googla men har inte funnit den jag sökt.

Det är en filippinsk action film som utspelar sig i Manila (tror jag) med polis insatsstyrka som fightas mot kriminella organisationer, filmen är inte gammal (vet inte ens om den har släppts ut än) och det har nämnt på forumet men har misslyckat att finna den.

Tacksam om någon som kan svara titeln på filmen eller imdb länk.

The Raid?
Citera
2012-02-24, 00:06
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
The Raid?
Fast är inte den Indonesisk?
Citera
2012-02-24, 00:11
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Fast är inte den Indonesisk?

Juste fan, det är den ju! Blandar ihop länderna nu så här på nattkvisten.
Citera
2012-02-24, 18:19
Medlem
GetAReps avatar
Jag är sugen på att se en thriller eller något om brott, yakuza, whatever. Tänk The Chaser, I Saw The Devil, Hana-Bi, Sonatine, Kitano osv.
Citera
2012-02-24, 18:43
Medlem
Gameboy92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GetARep
Jag är sugen på att se en thriller eller något om brott, yakuza, whatever. Tänk The Chaser, I Saw The Devil, Hana-Bi, Sonatine, Kitano osv.

Du har säkert hört talas om Takashi Miike, men om du inte gjort det så är hans filmer säkerligen något du kommer uppskatta.
Citera
2012-02-24, 19:28
Medlem
Raudsepps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GetARep

Ryuji är en fin, lågmäld film som för tankarna till Kitano
Citera
2012-02-24, 21:16
Medlem
GetAReps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raudsepp
Ryuji är en fin, lågmäld film som för tankarna till Kitano
Den ska jag kolla in, tack. Blev att jag tittade på "The Life Aquatic" och ska senare titta på "Ddongpari".

Citat:
Ursprungligen postat av Gameboy92
Du har säkert hört talas om Takashi Miike, men om du inte gjort det så är hans filmer säkerligen något du kommer uppskatta.

Den enda Miike-film jag har sett är "Ichi", den var jäkligt bra, så ditt tips ska jag ta i aktning.
Citera
2012-02-25, 00:25
Medlem
NirvanAs avatar
Kan rekommendera Pained iaf, ingen mästerlig film på något vis men gedigen dramafilm från Korea, både rolig och sorglig, gillade den manliga huvudkaraktären, vet inte direkt varför dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in