Citat:
Ursprungligen postat av o-asen2
Tack för tips...ska jag kolla upp brukar ju gilla dina rekomendationer
Sett Monga , men tyckte nog den var sådär..
Man börjar ju bli lite kräsen när man sett så mycket på kort tid..
Jaså, vad kul då!

Att man är till någon nytta iaf!
Nu har det varit så mycket skriverier om Monga att jag faktiskt måste ta och se den. Vet inte hur det är med er andra, men den här tråden påverkar väldigt mycket vad jag ser för filmer. Sen har man ju börjat lära sig vad användarna här har för sorts filmsmak och det blir väldigt bekvämt när man ska välja vad man vill se för något.
Har sett lite nya filmer nu faktiskt. Har börjat kika en animeserie som heter
Darker than Black, har bara sett 2 avsnitt men tycker det verkar bra. Läste lite recensioner och någon sade att det börjar bli som bäst när man sett 4 avsnitt. Någon annan beskrev den som en animerad Heroes, fast bättre. Jag uppdaterar lite mer om den när jag kommit lite längre.
Såg
Himizu igår med noll förväntningar, och blev positivt överraskad. Den var inte alls som jag tänkt mig, men den var mörk, allmänt deprimerande, skön atmosfär och schyssta miljöer. Den var iaf en stark
3 för mig. Det är väl bara att inse att jag gillar Sion Sono. Det verkar verkligen vara en regissör som man antingen hatar eller älskar.
Sen blev det en Iransk film för omväxlings skull.
En Separation, och den tyckte jag var sjukt bra! Om man vill se ett riktigt bra drama så kan man ju göra sig en tjänst och se denna film. Den har vunnit en Oscar och 55 andra priser enligt imdb, där den fått 8.6 i betyg. Den kan jag starkt rekommendera!
Nu håller jag på att se en u-båtsfilm som heter
Battle under Orion, har en 30 minuter kvar, och den har varit helt okej såhär långt iaf. Gillar man sådana filmer så funkar troligtvis denna hyfsat tillfredsställande...