2012-08-24, 16:41
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetaN
Just Love Exposure är i fyra delar om jag inte minns finns helt fel.
Aha, ja men då så! Brukar kunna räcka med 2 sittningar när det gäller långa filmer om jag inte klämmer hela i ett svep, men då har man ju även möjligheten att dela upp den i fyra delar också! Perfekt, då ska jag ta och göra slag i saken så fort jag känner lusten falla på.
Citera
2012-08-24, 18:03
Medlem
PetaNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Aha, ja men då så! Brukar kunna räcka med 2 sittningar när det gäller långa filmer om jag inte klämmer hela i ett svep, men då har man ju även möjligheten att dela upp den i fyra delar också! Perfekt, då ska jag ta och göra slag i saken så fort jag känner lusten falla på.
Det tycker jag! Själv såg jag den i en sittning men jag tror att det är bättre att dela upp den. Händer så jävla mycket att man inte hinner reflektera ordentligt.
Citera
2012-08-24, 18:09
Bannlyst
Vill ha tips på klassiska filmer med Jet lee i huvudrollen helst.
Citera
2012-08-24, 18:10
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hierro4
Vill ha tips på klassiska filmer med Jet lee i huvudrollen helst.

Fist of Legend är bra!
Citera
2012-08-24, 20:01
Medlem
InternationalWOTs avatar
Det har efter ett halvårs väntan äntligen kommit undertexter till unbowed återkommer med tankar kring filmen.
Citera
2012-08-24, 22:01
Medlem
o-asen2s avatar
Fick äntligen tag på Secret (Taiwan ) tack vare vänlig assistans här i tråden och har nu sett den.

Den filmen slog an någon sträng i mig,trots att man ganska fort anade vad det hela gick ut på så började tårarna trilla 20 min in i filmen och så fortsatte det..

Handlingen är ju ganska banal ,men hela historien rullades upp på ett så fint sätt med musiken som en röd tråd och en extra dimension..

Vissa filmer ger bara en känsla och det här är en av dem....

4+ av 5
Citera
2012-08-25, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InternationalWOT
Det har efter ett halvårs väntan äntligen kommit undertexter till unbowed återkommer med tankar kring filmen.

Väntat länge på denna. Låter som en väldigt lovande film.
Citera
2012-08-25, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av o-asen2
Fick äntligen tag på Secret (Taiwan ) tack vare vänlig assistans här i tråden och har nu sett den.

Den filmen slog an någon sträng i mig,trots att man ganska fort anade vad det hela gick ut på så började tårarna trilla 20 min in i filmen och så fortsatte det..

Handlingen är ju ganska banal ,men hela historien rullades upp på ett så fint sätt med musiken som en röd tråd och en extra dimension..

4+ av 5

Kul att du gillade den, en av mina absolut favoriter alla kategorier!
Citera
2012-08-26, 03:49
Bannlyst
Jag säger bara holy shit, äntligen är DVD-rippen ute till Gyakuten Saiban aka Phoneix Wright/Ace Attorney ute....

http://www.asiatorrents.me/imgz/images/zWR6c.jpg
Citera
2012-08-26, 15:17
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:

4+ av 5
Kul att du gillade den! Jag tyckte också att den var väldigt bra! Du får köra vidare med Blue Gate Crossing och Monga då. Blue Gate Crossing är bra, den har jag sett. Den är med Kwai Lun-Mei från Secret i huvudrollen, och henne gillar jag verkligen! Söt tjej och duktig skådespelerska! Monga har jag inte sett, men man har ju hört från både höger och vänster att den ska vara bra...

Kul att det kommit subs till Unbowed, äntligen. Ska se den filmen inom kort då!

Måste säga att jag börjar bli sådär lagom trött på att det aldrig dyker upp subs till Postcard. Undrar hur länge man ska behöva vänta på det?
Senast redigerad av alprazolam_ 2012-08-26 kl. 15:22.
Citera
2012-08-26, 18:14
Medlem
o-asen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Kul att du gillade den! Jag tyckte också att den var väldigt bra! Du får köra vidare med Blue Gate Crossing och Monga då. Blue Gate Crossing är bra, den har jag sett. Den är med Kwai Lun-Mei från Secret i huvudrollen, och henne gillar jag verkligen! Söt tjej och duktig skådespelerska! Monga har jag inte sett, men man har ju hört från både höger och vänster att den ska vara bra...

Kul att det kommit subs till Unbowed, äntligen. Ska se den filmen inom kort då!

Måste säga att jag börjar bli sådär lagom trött på att det aldrig dyker upp subs till Postcard. Undrar hur länge man ska behöva vänta på det?

Tack för tips...ska jag kolla upp brukar ju gilla dina rekomendationer
Sett Monga , men tyckte nog den var sådär..
Man börjar ju bli lite kräsen när man sett så mycket på kort tid..
Citera
2012-08-26, 18:39
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Tack för tips...ska jag kolla upp brukar ju gilla dina rekomendationer
Sett Monga , men tyckte nog den var sådär..
Man börjar ju bli lite kräsen när man sett så mycket på kort tid..
Jaså, vad kul då! Att man är till någon nytta iaf!

Nu har det varit så mycket skriverier om Monga att jag faktiskt måste ta och se den. Vet inte hur det är med er andra, men den här tråden påverkar väldigt mycket vad jag ser för filmer. Sen har man ju börjat lära sig vad användarna här har för sorts filmsmak och det blir väldigt bekvämt när man ska välja vad man vill se för något.

Har sett lite nya filmer nu faktiskt. Har börjat kika en animeserie som heter Darker than Black, har bara sett 2 avsnitt men tycker det verkar bra. Läste lite recensioner och någon sade att det börjar bli som bäst när man sett 4 avsnitt. Någon annan beskrev den som en animerad Heroes, fast bättre. Jag uppdaterar lite mer om den när jag kommit lite längre.

Såg Himizu igår med noll förväntningar, och blev positivt överraskad. Den var inte alls som jag tänkt mig, men den var mörk, allmänt deprimerande, skön atmosfär och schyssta miljöer. Den var iaf en stark 3 för mig. Det är väl bara att inse att jag gillar Sion Sono. Det verkar verkligen vara en regissör som man antingen hatar eller älskar.

Sen blev det en Iransk film för omväxlings skull. En Separation, och den tyckte jag var sjukt bra! Om man vill se ett riktigt bra drama så kan man ju göra sig en tjänst och se denna film. Den har vunnit en Oscar och 55 andra priser enligt imdb, där den fått 8.6 i betyg. Den kan jag starkt rekommendera!

Nu håller jag på att se en u-båtsfilm som heter Battle under Orion, har en 30 minuter kvar, och den har varit helt okej såhär långt iaf. Gillar man sådana filmer så funkar troligtvis denna hyfsat tillfredsställande...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in