Citat:
Ursprungligen postat av Mutu
Japp, Criscito har ju varit en av dom bästa ytterbackarna den här säsongen i Serie A, känns ganska givet att han ska spela där när han kommer tillbaka. De Ceglie är bra ja, men det Criscito har visat på ytterbacken i Genoa är mer än vad De Ceglie visat under hela säsongen.
Sen tror jag inte det går att få in Diego och Giovinco i en annan formation än den här, kanske 4-3-2-1 isåfall. Men att Diego och Giovinco ska lira ihop är ett måste inför nästa säsong.
En av dem bästa? Jag hade snarare kallat honom smått överskattad. Finner inte många anledningar till att värva en ytterback i klass med De Ceglie. Criscito har sina toppar som alla andra spelare men jag sållar mig till hans belackare. Den offensiva kapacitet han besitter överväger inte den småkassa defensiven. Om något år kanske han växt till sig men det känns som en onödig värvning. Jag hade mycket hellre sett 4-3-2-1 eller 4-3-1-2 än något annat. Giovinco har förövrigt inga större problem att spela på en kant, där han både kan utmana för inlägg men även skära in i banan.
Tv-producenten fick mig att bli åksjuk med allt in- och utzoomande. Nästan så jag funderar på att fimpa finalen. Varför spelar inte Padalino? Helt sjukt, hoppas han kommer in och får lite fart på offensiven.