2009-05-13, 21:34
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De Miro
1-1. Bra tempo i matchen, Pandev borde dock gjort 2-0 innan.

Samps defensiv är ganska bra. Men någon gång borde de komma igenom.
Citera
2009-05-13, 21:49
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mutu
Japp, Criscito har ju varit en av dom bästa ytterbackarna den här säsongen i Serie A, känns ganska givet att han ska spela där när han kommer tillbaka. De Ceglie är bra ja, men det Criscito har visat på ytterbacken i Genoa är mer än vad De Ceglie visat under hela säsongen.

Sen tror jag inte det går att få in Diego och Giovinco i en annan formation än den här, kanske 4-3-2-1 isåfall. Men att Diego och Giovinco ska lira ihop är ett måste inför nästa säsong.

En av dem bästa? Jag hade snarare kallat honom smått överskattad. Finner inte många anledningar till att värva en ytterback i klass med De Ceglie. Criscito har sina toppar som alla andra spelare men jag sållar mig till hans belackare. Den offensiva kapacitet han besitter överväger inte den småkassa defensiven. Om något år kanske han växt till sig men det känns som en onödig värvning. Jag hade mycket hellre sett 4-3-2-1 eller 4-3-1-2 än något annat. Giovinco har förövrigt inga större problem att spela på en kant, där han både kan utmana för inlägg men även skära in i banan.

Tv-producenten fick mig att bli åksjuk med allt in- och utzoomande. Nästan så jag funderar på att fimpa finalen. Varför spelar inte Padalino? Helt sjukt, hoppas han kommer in och får lite fart på offensiven.
Senast redigerad av 4522 2009-05-13 kl. 22:02.
Citera
2009-05-13, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
En av dem bästa? Jag hade snarare kallat honom smått överskattad. Finner inte många anledningar till att värva en ytterback i klass med De Ceglie. Criscito har sina toppar som alla andra spelare men jag sållar mig till hans belackare. Den offensiva kapacitet han besitter överväger inte den småkassa defensiven. Om något år kanske han växt till sig men det känns som en onödig värvning. Jag hade mycket hellre sett 4-3-2-1 eller 4-3-1-2 än något annat. Giovinco har förövrigt inga större problem att spela på en kant, där han både kan utmana för inlägg men även skära in i banan.

4-3-2-1 kan jag tänka mig men vart får Giovinco och Diego plats i ett 4-3-1-2?
Citera
2009-05-13, 22:16
Medlem
De Miros avatar
Rocchi in - Pandev ut, nu jävlar har Lazio inne en riktig striker.
Citera
2009-05-13, 22:26
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mutu
4-3-2-1 kan jag tänka mig men vart får Giovinco och Diego plats i ett 4-3-1-2?

Det som är problemet, får Ranieri stanna så kommer han säkerligen spela så. Jag vill inte verka konservativ men frågan är om Giovinco är redo för att bli startgubbe. Det är faktiskt en jäkla skillnad att göra det bra som inhoppare jämfört med att prestera i 90 minuter. Tycker mig känna att han faller bort ur matcherna om han startar. Men visst har grabben potential att ta en plats.

Diego antar givetvis rollen som trequartista.
Senast redigerad av 4522 2009-05-13 kl. 22:30.
Citera
2009-05-13, 23:13
Medlem
Ari.Golds avatar
Men för fan Lazio, ni dominerar men kan inte få in bolljäveln!

Jag håller på att få hjärtattack här...

Straffar nu...
Citera
2009-05-13, 23:15
Medlem
De Miros avatar
Kom igen nu. Lazio förtjänar att vinna sett till 90 min.
Citera
2009-05-13, 23:31
Medlem
Ari.Golds avatar
Jaaaaaaaaaaaaaaa

JAAAAAAAAAAAAA. Fy fan vad glad jag är!

Vilken stört spännande match!!!!

FORZA LAZIO!!!!!!! GRANDE LAZIO!!!!!!
Citera
2009-05-13, 23:33
Medlem
De Miros avatar
Forza Lazio....Helt jävla fantastiskt...Det var supportrarna, spelarna och till och med Delio Rossi värd. Grym match......
Citera
2009-05-14, 06:01
Medlem
En riktigt bra och jämn final med intensitet, bra spel och stora stjärnor.

Det var fan omöjligt att ta bollen ifrån Zarate, åtminstone utan att få frispark mot sig. I denna match överglänste han t o m Cassano.

Resultatet var inte alls orättvist.
Citera
2009-05-14, 17:11
Medlem
Fotzens avatar
Väldigt bra final, Lazio var helt klart värda segern.
Sköna bilder efter att avgörande straffen går in.
Citera
2009-05-15, 17:27
Medlem
Shuyins avatar
En av världens dyraste spelare klar för Fiorentina!

Ja, så kanske det låter på Aftonbladet nu. Men Hérnan Crespo är mycket nära att signa på för Fiorentina och eftersom han sitter på ett utgående kontrakt hos Inter så är det tämligen enkelt att få över honom.

Det känns mycket bra, Crespo har alltid varit lite av en favorit och fungerat bra i många klubbar i Italien. Möjligen att han har tappat på senare år, men Cristian Vieri gick ju bra efter förutsättningarna under sin sejour och han var ju äldre. Frågan är ju om han skall ses som en ordinarie forward eller hur det blir.

Alberto Gilardino är väl den som kommer att få mest speltid, sedan har vi Adrian Mutu som gått mycket skadad och kan vara påväg bort läste mig till att Zenit kan vara intresserade men bara om Advocaat stannar och han verkar vara på väg till Belgien som landslagscoach. Sen finns ju Jovetic, Bonazolli (lån med option), så tja, är de två bättre än Crespo? Jag vet inte. Men alltid spännande med transfer sommar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in