Klart som fan vi ska kunna skriva om CL här inne. Har vi ju alltid kunnat tidigare å ser ingen rimlig anledning till att ändra det. Men tror inte Gromgnutten menar det just så heller så därför...
Lätt att snacka om både CL och VM-guld för Roma nu men tycker personligen Roma va rätt mediokra. Visst, Chelseas chanser var i stort sett endast deras skott, utöver det i princip nada. Men dom har bra skyttar, och fick ofta skjuta från samma distans som Vucinic gjorde mål från. Roma å andra sidan hade väl bortsett från målet i princip inte ett vettigt anfall den första timmen. Och som super-Glenn påpekade, va rätt tomt på kanterna... Givetvis prioriterades mitten, men man kan ju inte helt sonika ge fan i kanterna för det. Å andra sidan finns inte materielet kanske för annat, men då är det ju annat som brustit om man tycker sig sakna kantspelare...
Men givetvis var det poängen som räknades igår (nähä...?

) men önskar rätt så mycket mer spelmässigt. Förhoppningsvis kommer det, men har inga större förhoppningar om att alla problem är löst med detta. Och bortsett från de tre poängen så gladdes jag mest åt Spalletti faktiskt, att han ändrade på sitt heliga 4-2-3-1. Trodde jag aldrig skulle hända, men det vittnar ju om att han inte är lika låst som jag trott. Och det kanske är ett argument att se framtiden med lite mer tillförsikt än vad jag gör...