2008-11-03, 21:06
Medlem
rocchis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Ska bli kul att se vad Sinisa kan åstadkomma i Bologna, ingen lätt uppgift att ta sig an! Känns inte så lovande att tillsätta en gammal diva utan meriter som huvudtränare när försvaret är den stora bristen. Förvisso har han stått i skymundan av Mancini och där borde han ha lärt sig några vettiga knep. Ger honom alla lyckönskningar då han är en stor favorit. Världens bästa vänsterfot genom tiderna.

När det gäller calcio och Champions League så kommer Roma få stora problem, Chelsea går från klarhet till klarhet och romarna känns för bleka. Det är väl det enda som talar för klubben, att de kommer till avspark som underdogs och kanske att Chelseas offensiv är sviktande i stora matcher.

Inter borde köra över cyprioterna utan några större problem. Även om formen talar emot.

Fiorentina och Juventus känns körda.

Tveksamt om Inter kör över cyprioterna utan några större problem. Om du inte märkt det så har dom slagit Panathinaikos och kryssat borta mot Bremen, och de förlorade endast med 1-0 borta mot Inter. Nej, utan problem blir det inte.
Citera
2008-11-03, 22:16
Medlem
Luffsens avatar
Citat:

Fiorentina kan jag till viss del skriva under på, även om Gila nog är matchsugen efter den fullständigt jävla horribla avstängningen iom handsmålet.
Juventus ska du fanme inte räkna bort. Ett lag med Del Piero och en återfödd Nedved kan vinna mot samtliga lag i världen på samtliga arenor.

Avundas inte Spalletti just nu, känns som det kan vara tack o hej vid förlust mot Chelsea samt poängtapp mot ett troligen taggat Bologna, med ny tränare o allt.
Citera
2008-11-03, 22:18
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:

Skulle besvikelsen Zenit ta Juves plats? I think not.
Citera
2008-11-03, 22:30
Medlem
Shuyins avatar
Jag var inte inställd på seger i Toscana derbyt mot Siena. Men nog kunde man väl ha klarat ett kryss i alla fall? Jaja, nu är Gilardino tillbaka och vi möter Bayern München i veckan, tror vi har större chans att vinna där.
Citera
2008-11-03, 23:06
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocchi
Tveksamt om Inter kör över cyprioterna utan några större problem. Om du inte märkt det så har dom slagit Panathinaikos och kryssat borta mot Bremen, och de förlorade endast med 1-0 borta mot Inter. Nej, utan problem blir det inte.

Inter är vassa och besitter en stor taktisk erfarenhet genom Mourinho, har en fin blandning åldersmässigt och det finns ett stort gäng matchvinnare i truppen. Målmässigt kanske det inte blir någon utskåpning men definitivt spelmässigt. Det är möjligtvis Beqaj som kan hindra festen om han bjuder på sitt vanliga storspel.

Fiorentina är ett lag ur balans, jag ska erkänna att jag inte sett särskilt många matcher i år men mittfältet är helt under isen. Nyförvärvet Melo har varit under all kritik och övriga spelare verkar inte leva upp till sin vanliga standard. Trots att Gila kommer tillbaka så tycker jag nog att det saknas endel för att riktigt hota Bayern. Ett Bayern som bättrat på spelet omgång efter omgång.

Juventus? Här finns också ett gediget spelarmaterial blandat med massvis erfarenhet men kollektivet känns helt klart svagare än Inter. Plattmatcherna har avlöst varandra även om Del Piero fortsätter övertyga. Kreativiteten har saknats i matcherna jag sett och backlinjen kommer få stora problem med farten på Bernabeu. Jag hoppas givetvis att jag har fel och att samtliga italienska lag tar full pott men det blir svårt.

OBS! Ska tillägga att min ståndpunkt till mestadel bygger på spelet i Serie A då jag missat en hel del matcher i Europa.
Citera
2008-11-05, 12:13
Moderator
Gromguttens avatar
Raderat en massa OT (detta är Serie A-tråden). Om någon saknar att få en tillsägelse går det bra att skicka PM.

/mod
Citera
2008-11-05, 13:30
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Raderat en massa OT (detta är Serie A-tråden). Om någon saknar att få en tillsägelse går det bra att skicka PM.

/mod

Den heter ju dessutom "allt om calcio". Innebär inte detta att det även funkar att diskutera italienska fotbollslag?

Typ Romas och Inters matcher i CL igår, och vad de innebär för lagen i fortsättningen rent allmänt, inte bara CL utan även Serie A.

Jag tror nämligen att Romas seger igår mot Chelsea, kommer ha stor betydelse för vår framtida säsong. En enormt tung skalp, som kom i precis rätt tid, när det verkligen stod och vägde.

Vi ligger fortfarande där vi ligger i serie a, men allt känns helt plötsligt så enormt mycket bättre Nu vänder de!
Citera
2008-11-05, 17:47
Medlem
Luffsens avatar
Skriver under på det Pumpking. Nog fan ska man få skriva om de italienska lagens frammarsch i Europa i denna tråd och inte förpassas till CLtråden som dränks i strunt och påhopp efter varje omgång.

Nåja, tror och hoppas på en vändning nu för Roma. Matchen mot Bologna i helgen är nu vital. Seger där och jag tror ni kan börja rika blickarna mot Europaplatserna.
Citera
2008-11-05, 18:40
Medlem
zachs avatar
Klart som fan vi ska kunna skriva om CL här inne. Har vi ju alltid kunnat tidigare å ser ingen rimlig anledning till att ändra det. Men tror inte Gromgnutten menar det just så heller så därför...

Lätt att snacka om både CL och VM-guld för Roma nu men tycker personligen Roma va rätt mediokra. Visst, Chelseas chanser var i stort sett endast deras skott, utöver det i princip nada. Men dom har bra skyttar, och fick ofta skjuta från samma distans som Vucinic gjorde mål från. Roma å andra sidan hade väl bortsett från målet i princip inte ett vettigt anfall den första timmen. Och som super-Glenn påpekade, va rätt tomt på kanterna... Givetvis prioriterades mitten, men man kan ju inte helt sonika ge fan i kanterna för det. Å andra sidan finns inte materielet kanske för annat, men då är det ju annat som brustit om man tycker sig sakna kantspelare...

Men givetvis var det poängen som räknades igår (nähä...? ) men önskar rätt så mycket mer spelmässigt. Förhoppningsvis kommer det, men har inga större förhoppningar om att alla problem är löst med detta. Och bortsett från de tre poängen så gladdes jag mest åt Spalletti faktiskt, att han ändrade på sitt heliga 4-2-3-1. Trodde jag aldrig skulle hända, men det vittnar ju om att han inte är lika låst som jag trott. Och det kanske är ett argument att se framtiden med lite mer tillförsikt än vad jag gör...
Citera
2008-11-05, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Klart som fan vi ska kunna skriva om CL här inne. Har vi ju alltid kunnat tidigare å ser ingen rimlig anledning till att ändra det. Men tror inte Gromgnutten menar det just så heller så därför...

Lätt att snacka om både CL och VM-guld för Roma nu men tycker personligen Roma va rätt mediokra. Visst, Chelseas chanser var i stort sett endast deras skott, utöver det i princip nada. Men dom har bra skyttar, och fick ofta skjuta från samma distans som Vucinic gjorde mål från. Roma å andra sidan hade väl bortsett från målet i princip inte ett vettigt anfall den första timmen. Och som super-Glenn påpekade, va rätt tomt på kanterna... Givetvis prioriterades mitten, men man kan ju inte helt sonika ge fan i kanterna för det. Å andra sidan finns inte materielet kanske för annat, men då är det ju annat som brustit om man tycker sig sakna kantspelare...

Men givetvis var det poängen som räknades igår (nähä...? ) men önskar rätt så mycket mer spelmässigt. Förhoppningsvis kommer det, men har inga större förhoppningar om att alla problem är löst med detta. Och bortsett från de tre poängen så gladdes jag mest åt Spalletti faktiskt, att han ändrade på sitt heliga 4-2-3-1. Trodde jag aldrig skulle hända, men det vittnar ju om att han inte är lika låst som jag trott. Och det kanske är ett argument att se framtiden med lite mer tillförsikt än vad jag gör...

Missa matchen igår, vad körde Roma för spelsystem?
Citera
2008-11-05, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TR-Underground
Missa matchen igår, vad körde Roma för spelsystem?

Så här såg startelvan ut;

Startelva (4-1-2-1-2):
Doni
Cicinho, Mèxes, Juan, Panucci
De Rossi
Perrotta, Brighi
Pizarro
Vucinic, Totti
Citera
2008-11-05, 20:18
Medlem
Luffsens avatar