2008-09-25, 09:49
Medlem
Shuyins avatar
3-0

Vad ska man säga? Jag såg inte matchen. Men var inte riktigt inställd på seger, men det kändes ändå som en nyckelmatch och så förlorar man så stort, jag börjar tvivla lite på att Fiorentina kommer komma fyra, man har ju värvat många spelare så det lär ta ett tag innan det sätter sig, rädd för att man kommer igång för sent.

Möjligen att man är beroende av Gila för mycket, jag vill ju se Pazzini spela också men som det ser ut nu är det nog mer troligt att han säljs.

Annars jävligt kul att Genoa fortsätter, jag trodde på dem starkt inför i år, har - precis som Fiorentina - värvat mycket men det inkluderar ju t.ex. Milito som varit i klubben förut. Eller så är det Roma som är usla...
Citera
2008-09-25, 10:53
Medlem
rocchis avatar
Har läst runt lite och kollat highlights från matchen... Och vad kan man säga? Fan vad mycket chanser Lazio skapade. Med lite mer skärpa(och kanske lite tur) i avsluten hade vi kunnat vinna med 8-0 och fått se ett hattrick av Zarate.

Men jag är fortfarande orolig över vår defensiv. Som sagt, Lotito, du får gärna värva lite på den fronten i Januari...
Citera
2008-09-25, 10:54
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hothotheat
var ju milan som slog lazio med 4-1

Självklart, jag som skriver i nattmössan
Citera
2008-09-25, 10:59
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 710
Hur går det för John Arne Riise i Roma, har han fått speltid?

Ja, han har fått spela men har varit ljummen. Max Tonetto är bättre i dagsläget, även fast han är ett par år äldre. Hoppas dock att Riise ska komma bättre in i spelet och i laget. Vore trevligt om han kunde komma tillbaka till Pool-form, då han var ett giftigt vapen på vänsterkanten. Hitentills har han inte imponerat.

Hitentills har inget nyförvärv imponerat.
Citera
2008-09-25, 11:16
Medlem
pirates avatar
Kollade lite på milan matchen igår, ingen vacker syn där inte. Tempofattigt, dåliga passningar, inga löpningar ifrån spelarna...
Sen undrar jag om Ronaldinho's roll i Milan, jag menar titta på Seedorf, Kaká, Flamini där Ronaldinho kan platsa men problemet är att han gör jobbet inte bättre och dom gör inte det sämre...så jag undrar ifall Ronaldinho kommer att komma tillbaka till sitt forna jag i Milan....
Citera
2008-09-25, 11:17
Medlem
Vilken sjuk match igår mellan Juventus och Catania. Vanligtvis brukar Juventus vara effektiva och inte spela särskilt bländande fotboll. Igår var det tvärtom. Man skapade chans efter chans men fick inte in bolljäveln. Del Pieros ribbträff följt av Amauris returnick i ribban symboliserade matchen. Catania satte sin enda riktigt heta målchans.

Positivt var att både Giovinco och Amauri spelade mycket bra.
Citera
2008-09-25, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Kollade lite på milan matchen igår, ingen vacker syn där inte. Tempofattigt, dåliga passningar, inga löpningar ifrån spelarna...
Sen undrar jag om Ronaldinho's roll i Milan, jag menar titta på Seedorf, Kaká, Flamini där Ronaldinho kan platsa men problemet är att han gör jobbet inte bättre och dom gör inte det sämre...så jag undrar ifall Ronaldinho kommer att komma tillbaka till sitt forna jag i Milan....
Nej det känns som fel klubbval. Tror han skulle gått till en liten mindre klubb istället. I Fiorentinas storlek typ. Men såna klubbar kanske inte har råd med hans krav..
Citera
2008-09-25, 11:41
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marciano
Nej det känns som fel klubbval. Tror han skulle gått till en liten mindre klubb istället. I Fiorentinas storlek typ. Men såna klubbar kanske inte har råd med hans krav..

Ancelotti har ju helt enkelt inte plats för Ronaldinho som det ser ut just nu. Tror att han suttit på bänken, utan att bli inbytt, 2 matcher i rad nu.

Men det är ju inte så konstigt, Kaká går ju inte å peta, och alla andra har ju varit bättre. Intressant å se hur denna säsongen slutar för Ronaldinho. Kanske City i januari?

Någon som har koll på hur de går för Ronaldo den fete?
Citera
2008-09-25, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Ancelotti har ju helt enkelt inte plats för Ronaldinho som det ser ut just nu. Tror att han suttit på bänken, utan att bli inbytt, 2 matcher i rad nu.

Men det är ju inte så konstigt, Kaká går ju inte å peta, och alla andra har ju varit bättre. Intressant å se hur denna säsongen slutar för Ronaldinho. Kanske City i januari?

Någon som har koll på hur de går för Ronaldo den fete?
Jo City är nog sugna. Dom verkar ju ha råd också.
Citera
2008-09-25, 13:14
Medlem
4522s avatar
Udinese kommer nu in i en period med tre måstematcher, två på hemmaplan och en borta. I nästa omgång står Siena för motståndet, därefter Torino och den sista måstematchen blir mot Lecce. Tolv poäng här skulle göra mig riktigt glad, sju poäng är ett måste och allt annat tveksamt.

Udine mot CL.
Citera
2008-09-25, 15:07
Medlem
Shuyins avatar
Angående Palermo så var det tydligen Cosa Nostra som hade velat ha med en fot gällande ny arena och köpcentrum. Mer att läsa om på länken nedan. Typiskt Sicilien kan tyckas men fint på ett sätt hur Zamparini löste det.

http://www.svenskafans.com/italien/artikel.asp?id=256273
Citera
2008-09-25, 15:20
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Udinese kommer nu in i en period med tre måstematcher, två på hemmaplan och en borta. I nästa omgång står Siena för motståndet, därefter Torino och den sista måstematchen blir mot Lecce. Tolv poäng här skulle göra mig riktigt glad, sju poäng är ett måste och allt annat tveksamt.

Udine mot CL.

12 poäng på 3 matcher skulle jag också blivit jävligt imponerad av!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in