2008-10-26, 15:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Skulle Criscito vara en profil

Alla kan inte vara en profil i positiv bemärkelse
Citera
2008-10-26, 16:11
Medlem
Masingas avatar
Pumpking kan inte må bra nu...Roma blir avklädda ordentligt.
Citera
2008-10-26, 16:54
Medlem
Masingas avatar
Chelski förlorar hemma för första gången på 4,5 år och Inter gör för första gången inte mål hemma på 60+matcher. Idag bröts två tunga sviter minsann.
Citera
2008-10-26, 17:12
Medlem
Serie A börjar så smått ta form. Milan har kommit ifatt efter sin värdelösa inledning. Juventus ligger fortfarande lite efter, främst pga sina många skador. Att Roma inte riktigt skulle kunna utmana i år förvånar egentligen inte, men jag trodde inte att de helt skulle falla igenom på det sätt som de hittills har gjort.

Med en seger ikväll så är Fiorentina också helt med i toppen.

Kul med uppstickarna Udinese, Napoli och Catania. De lär med tiden halka ned något i tabellen, men åtminstone Udinese och Napoli kan nog vara med däruppe runt CL-kvalstrecket när det börjar dra ihop sig.

Visst hade jag hoppats att Cagliari skulle kunna ha lika många poäng som Roma efter åtta omgångar, men det var knappast sju poäng som då flimrade förbi i min fantasi. Efter den katastrofala inledningen med fem raka förluster har nu Cagliari tagit sju poäng på tre matcher. Framförallt verkar förra säsongens hjälte, Acquafresca, ha kommit igång. Nästa match mot borta mot Genoa blir tuff. Imponerande av Genoa att nolla Inter på San Siro, inte minst med tanke på att de slutförde matchen med en spelare mindre.
Citera
2008-10-26, 17:22
Medlem
4522s avatar
Citat:
Chelski förlorar hemma för första gången på 4,5 år och Inter gör för första gången inte mål hemma på 60+matcher. Idag bröts två tunga sviter minsann.

Tänkte exakt samma tanke. Ganska oväntade aktörer som bröt sviterna också.

När det gäller Udineses insats idag kan jag bara säga en sak, storslaget! Det finns få spelare som Di Natale och jag formligen avgudar killen. Vilken inställning, vilken karisma och framförallt vilken fotbollsspelare. Där har vi en riktig profil. ROMA DI MERDA!

Kul att Acquafresca börjat komma igång.. det unnar jag Cagliari.
Senast redigerad av 4522 2008-10-26 kl. 17:26.
Citera
2008-10-26, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522

På tal om att bryta sviter så glömde jag i min lättnad över att Cagliari nu lämnat den absoluta botten bort att Sampdoria äntligen lyckades vinna en match i årets Serie A. De är för bra för att åka ut. Reggina lyckades också ta sin första seger, men jag tvivlar på att de lyckas lämna bottenträsket

Di Natale har blivit en jätte.

Citat:
Vafan håller idioterna på C+ med? Vem fan vill se prisceremoni visa matchen kukhuven

Jag håller med, vi betalar löjligt dyra pengar för att kunna få se calcio, och så pissar de på oss.

För att återkomma till dagens match så gjorde ju Mourinho vad han kunde för att målsviten på San Siro skulle hålla i sig. Tidiga offensiva byten och fyra anfallare på plan större delen av andra halvlek, även om Cruz agerade som offensiv mittfältare.
Citera
2008-10-26, 17:33
Medlem
4522s avatar
Av det lilla jag såg idag så kändes Obinna mer vilsen än vanligt. Hade blivit ganska trött att spela med en lirare av hans karaktär, försöker skjuta på allting oavsett om det är ett läge eller inte. Mot Roma tyckte jag att han var helt okej men det kan bero på matchbilden och hela lagets prestation. Hans tid kommer väl antar jag.

Skaplig känga av Udinese-bekantingen Mesto må jag säga. För det var väl han? Förtjänade nästan att sitta.
Senast redigerad av 4522 2008-10-26 kl. 17:39.
Citera
2008-10-26, 18:07
Medlem
Ari.Golds avatar
Vad är grejen mellan Zlatan & Motta?

Grymt irriterande att Lazio släpper in ett självmål i toppmatchen mot Napoli.
Jaja, nu är väl det roliga över. Tillbaks till mitten.
Citera
2008-10-26, 19:47
Medlem
Dekomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold

Det var ett riktigt snyggt självmål dessutom.
Citera
2008-10-26, 20:01
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold

Zlatan gav han en medveten armbåge strax under bakhuvudet och sen ville han ge igen. Helt klart Ibras fel.
Citera
2008-10-26, 20:05
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522

När det gäller Udineses insats idag kan jag bara säga en sak, storslaget! Det finns få spelare som Di Natale och jag formligen avgudar killen. Vilken inställning, vilken karisma och framförallt vilken fotbollsspelare. Där har vi en riktig profil. ROMA DI MERDA!

Kul att Acquafresca börjat komma igång.. det unnar jag Cagliari.

Jag har alltid tyckt att Di Natale har varit en kapabel herre men efter att han gjorde den där äckliga filmningen a la Reyes att rulla in på planen igen och spela skadad bara för att förhindra ett anfall för det andra laget trots att han blev skadad utanför planen så sjönk hans värde helt klart i mina ögon. Det var i EM btw
Citera
2008-10-26, 21:14
Medlem
4522s avatar
Citat:
Jag har alltid tyckt att Di Natale har varit en kapabel herre men efter att han gjorde den där äckliga filmningen a la Reyes att rulla in på planen igen och spela skadad bara för att förhindra ett anfall för det andra laget trots att han blev skadad utanför planen så sjönk hans värde helt klart i mina ögon. Det var i EM btw

Sant. Men hans insats i EM ska inte dra någon skam över hans andra prestationer då det var en såpass liten del av karriären. Tycker att Donadoni gav honom oförskämt lite speltid med tanke på att han var ordinarie i kvalet. Sen att Toni aldrig presterar i landslaget gör ju inte saken bättre. Men ja, det var ett väldigt fult agerande ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in