2011-08-26, 23:44
Medlem
StefPhoenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReturnToZero
Jo, där fanns den allt men den var lite för dyr, runt 300-350:- + frakt vilket jag inte är villig att lägga slantar på just nu. Får leta vidare & se om jag inhandlar dessa nångång. Har ju inte ens haft tid att kolla in andra Fulci-rullar ännu som är både billiga & lätta att få tag i.
Jag betalade 220 för min men det var det värt. Hade ju sett filmen en gång innan och visste ju att jag gillade den.
Citera
2011-08-27, 02:39
Medlem
JoeL431s avatar
Om man ska beställa Fulci's Dont Torture a Duckling, ska man då välja Blue Underground's utgåva eller vänta på "Fan Edition" den 29 Augusti?

http://www.amazon.co.uk/Dont-Torture...4405410&sr=8-1

edit: Det är Shameless Sreen Entertainment som släpper fan edition
Senast redigerad av JoeL431 2011-08-27 kl. 02:41.
Citera
2011-08-27, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Om man ska beställa Fulci's Dont Torture a Duckling, ska man då välja Blue Underground's utgåva eller vänta på "Fan Edition" den 29 Augusti?

Jag har Blue Underground-utgåvan & den är riktigt fin. Dåligt med extramaterial dock. Jag skulle gissa på att Shameless utgåvan är från samma källa.
Citera
2011-08-27, 08:35
Medlem
SadEyess avatar
Citat:

Jag har precis köpt samma utgåva lustigt nog. Verkar dock vara klent med extramaterial som redan nämnts.
Citera
2011-08-28, 20:55
Medlem
SadEyess avatar
Sitter precis och tittar på Dario Argento dokumentären An Eye for Horror (2000) när jag plötsligt ser ett klipp där Argento bär en t-shirt med "Världsrymden anfaller" tryck på. Var inte det roligt säg...
Citera
2011-08-28, 20:59
Medlem
JoeL431s avatar
Funderade lite över hur ni andra gör när ni köper filmer i te.x. denna genre, giallo.
Har ni en favorit studio som ni väljer i första hand, ex. Anchor Bay, Shameless, Blue Underground eller Arrow Video. Eller köper ni den utgåvan som bjuder på bäst bild/ljud kvalitet, extramaterial etc?

Jag kan tycka att det är roligt att "samla" på släpp från samma studio/bolag eller vad man säger. Men det kan definitivt bli ett petigt i-landsproblem vissa tillfällen då filmerna släppts av olika, som exemplet ovan.
Viktigaste faktorn är väl dock oklippt utgåva. Men det är väl en självklarhet av de nämna bolagen, vad jag förstått.

Så hur gör ni, främst ?
Citera
2011-08-28, 21:01
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Sitter precis och tittar på Dario Argento dokumentären An Eye for Horror (2000) när jag plötsligt ser ett klipp där Argento bär en t-shirt med "Världsrymden anfaller" tryck på. Var inte det roligt säg...
Såg dokumentären 2009, har dock inget minne av det . Hade inte förvånat mig om den kommer från Von Sydow
Senast redigerad av JoeL431 2011-08-28 kl. 21:03.
Citera
2011-08-28, 21:23
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Funderade lite över hur ni andra gör när ni köper filmer i te.x. denna genre, giallo.
Har ni en favorit studio som ni väljer i första hand, ex. Anchor Bay, Shameless, Blue Underground eller Arrow Video. Eller köper ni den utgåvan som bjuder på bäst bild/ljud kvalitet, extramaterial etc?

Jag kan tycka att det är roligt att "samla" på släpp från samma studio/bolag eller vad man säger. Men det kan definitivt bli ett petigt i-landsproblem vissa tillfällen då filmerna släppts av olika, som exemplet ovan.
Viktigaste faktorn är väl dock oklippt utgåva. Men det är väl en självklarhet av de nämna bolagen, vad jag förstått.

Så hur gör ni, främst ?

Precis som du mycket riktigt påpekar så är det absolut viktigaste att utgåvan är oklippt. Sedan tycker jag att det oftast inte skiljer sådär jättemycket mellan de olika utgåvorna i kvalité på ljud och bild. Därför blir extramaterialet väldigt viktigt. Jag är ytterst svag för audio commentary och väljer gärna en sådan utgåva före en annan som saknar dito.
Jag köper oftast Arrow Video och Shameless. Den senare får man dock vara observant med då de ibland är tvungna att släppa klippta utgåvor. Kommande släppet av The New York Ripper är ett exempel på detta.
Svenska utgåvor köper jag dock i princip aldrig då extramaterialet oftast är tämligen bristfälligt, utgåvorna fula och menyerna tråkiga.
Citera
2011-08-28, 21:33
Medlem
StefPhoenixs avatar
Citat:

Så hur gör ni, främst ?
Pris och/eller språkval.
Citera
2011-08-28, 21:58
Medlem
StefPhoenixs avatar
Citat:
Jag köper oftast Arrow Video och Shameless. Den senare får man dock vara observant med då de ibland är tvungna att släppa klippta utgåvor. Kommande släppet av The New York Ripper är ett exempel på detta. .
Kommande? Du menar Blu-Ray släppet av deras befintliga DVD-utgåva.

Tror allt kommer va helt likadant förutom att det är just Blu-Ray.

Citat:
Svenska utgåvor köper jag dock i princip aldrig då extramaterialet oftast är tämligen bristfälligt, utgåvorna fula och menyerna tråkiga.
Kan då berätta för dig att Njuta Films utgåva av Contraband är den klart överlägsna. Fast Njuta Films släpper ju för det mesta alltid utsökta utgåvor så jag antar de är en av undantagen.
Citera
2011-08-28, 22:12
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefPhoenix
Kommande? Du menar Blu-Ray släppet av deras befintliga DVD-utgåva.

Tror allt kommer va helt likadant förutom att det är just Blu-Ray.

Kan då berätta för dig att Njuta Films utgåva av Contraband är den klart överlägsna. Fast Njuta Films släpper ju för det mesta alltid utsökta utgåvor så jag antar de är en av undantagen.

Ja, det är väl släppet som gjordes i juni av DVD:n. Fick för mig att den inte var släppt. Hur som haver så får man som sagt vara försiktig med Shameless och kolla efter noga så det inte är allt för mycket klippt. Tydligen ska deras släpp av Cannibal Holocaust i princip vara oklippt. Tror det är 14 sekunder som klippts bort.

Njuta Films är väl helt ok. Men jag saknar ändå det där lilla extra i jämförelse med t.ex. Arrow eller Shameles. Tycker också att deras utgåvor kan se direkt fula ut emellanåt.
Citera
2011-08-28, 22:45
Medlem
JoeL431s avatar
Har fått för mig, av de titlar jag äger av njutafilms att de släpper sköna filmer men fattigt med extramaterial. Väldigt mycket trailers och fotogalleri, inte ofta det är av värde.

edit: Såg dock nu att Eaten Alive har en Umberto Lenzi filmografi som jag låtit stå osedd. Kanske kan vara nåt. Även Mountain of the Cannibal God hade detta med Sergio Martino.

edit2: Uppskattar hur Arrow Video lägger vikt på snygg design och allt möjligt jox som innehåller utgåvorna! Riktigt uppskattat att läsa och kolla igenom, finns mycket mer än bara filmen i fråga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in