Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Måste förresten fråga hur många år av erfarenhet du har i film, speciellt då italiensk skräck. Du verkar ha en del del år på nacken av kunskap vad jag förstått?

.
Har du alltid haft försmak för skräck?
Jag är över trettio kan jag i alla fall avslöja.
Film har alltid varit ett relativt stort intresse sedan den tidiga barndomen, utan att det för den sakens skull har varit en passion eller en hobby på heltid. Liksom många andra filmintresserade så har det såklart blivit lättare att fördjupa sig i vissa genrer i och med Internets intåg. Jag var dock en bit över tjugo innan det ens var möjligt att ladda ned film på ett bra sätt. Således är det många videobutiker och sena nätter framför kabel-tv som i yngre ålder närde mitt intresse.
Skräckfilm har jag alltid tyckt om och gillat. Det var sena nätter framför Z-TV och TV3, som framför allt var de kanaler som visade lite annorlunda filmer på den tiden. En hel del Hammer, men även andra obskyra filmer, inte bara inom skräck. I dag ser utbudet av filmer tyvärr helt annorlunda ut i standard kanalerna.
För att dra någon sorts slutsats så har mitt intresse för film alltid varit ganska brett, men i och med att film blivit så lätttillgängligt med Internet så har det såklart blivit enklare de senare åren att hitta, köpa och fördjupa sig i olika genrer och filmer, som giallo för att nämna ett exempel.
Jag gillar dock all typ av film även om jag på flashback skriver mest om giallo, skräck och asiatiska filmer, samt har en och annan dust med den 3D blockbuster besökande fårskocken.