Citat:
Ursprungligen postat av BillyWalsh
Något som var störande när jag hade facebook var att se alla dessa muppstatusar skrivas lite titt som tätt. Det kunde vara t ex : <NAMN> "Jaha, det var ju inte så bra ;/", följt av en rad kommentarer om vad som skett. Statusuppdateraren har då inte velat berätta vad som hänt utan säger i stil med "Nä, inget ;/".
Jag bara hatar dessa subtila insinuationer om att någonting är fel, men så fort någon frågar om vad så vill man hålla det hemligt. Varför skriva en sån jävla sak om folk ändå inte ska få reda på vad problemet är.
Håller med. Säger man A får man säga B också, annars kan man lika gärna hålla tyst.
Själv är jag dock till skillnad mot er bitterkukar en riktig facebookälskare. Bor sedan en tid tillbaka utomlands och facebook är det perfekta verktyget för att hålla relationer med vännerna i Sverige (och andra delar av världen) levande. Genom facebook kan jag ta del av och kommentera saker som de gör, och de kan ta del av och kommentera vad jag sysslar med. Visst skulle detta gå att lösa på andra sätt t.ex. via e-mail men facebook är så mycket smidigare då det är kortfattad kommunikation och man når alla samtidigt.
Vidare så tycker jag det är kul att dela med sig av sin favoritmusik och lyssna på låtar som andra rekommenderar. Synd dock att det bara är ett fåtal i mitt nätverk som verkligen är aktiva med att leta på ny musik och dela. Men många slentrianlyssnar väl på radio och sina gamla favoriter får man anta...
/En attentionwhore vars liv blivit bättre med facebook.