2011-10-01, 09:04
Bannlyst
Något som var störande när jag hade facebook var att se alla dessa muppstatusar skrivas lite titt som tätt. Det kunde vara t ex : <NAMN> "Jaha, det var ju inte så bra ;/", följt av en rad kommentarer om vad som skett. Statusuppdateraren har då inte velat berätta vad som hänt utan säger i stil med "Nä, inget ;/".

Jag bara hatar dessa subtila insinuationer om att någonting är fel, men så fort någon frågar om vad så vill man hålla det hemligt. Varför skriva en sån jävla sak om folk ändå inte ska få reda på vad problemet är.

En annan sak jag störde mig på var när brudar som man vet är kanske ointelligenta, felciterar ett känt ordspråk eller citat från någon historisk person.
Citera
2011-10-01, 09:46
Medlem
Banditas avatar
Något som får mig att dra djupa suckar är att folk som gick i min klass tidigare har börjat få någon vuxen-nojja. De skall avsluta varenda status med "vuxenpoäng?".

Har handlat mat själv idag. Vuxenpoäng?
Dricker kaffe. Vuxenpoäng?
Har betalat en räkning. Vuxenpoäng?
Det är lördag, och jag är inte på krogen. Vuxenpoäng?
Idag har jag köpt en stekpanna. Vuxenpoäng?
Tittar på en lägenhetsannons. Vuxenpoäng?

Kanske är det för att jag tycker att "vuxenpoäng" är ett så fult ord. Gah.
Citera
2011-10-01, 09:49
Medlem
Jag förstår vad du menar! Jag har en snubbe på min friend-list som dagligen lägger emo-kryptiska inlägg. Det grundas nog i att han vill ha bekräftelse och uppmärksamhet.

Här är några exempel:

Kanske hade jag fel?

Jag hatar att jag älskar dig

fyfan för dig. att du inte ens kan vara ärlig.

jag tänker inte bli utnyttjad mer.

‎35 minuter kvar.....

längtar så mycket till onsdag!

du förstår inte....

Hoppas du är stolt.....

Snart ska ni få se!

kan ju säga att jag är djupt! besviken på dig!

Inläggen är av emo-kryptisk karaktär då han te.x inte berättar varför eller vem han är arg på. Inte heller vad han ska göra på onsdag... Målet med inläggen måste då vara att han sitter och önskar att någon skall fråga "Bubben, vad har häääänt?" eller "Shiiit, vad ska du göra för kul på onsdag?". För att han sen ska få skriva av sig lite...

Tyvärr så får denna killen väldigt sällan några svar på sina inlägg. Vilket kan resultera i flera emo-inlägg på rad, toppat med någon Halvdeppig musikvideo. Jag tycker det är lite störande när folk lägger inlägg av denna karaktären, men alla söker vi bekräftelse på olika sätt..

//Akatora
Citera
2011-10-01, 09:50
Medlem
eXtremos avatar
Ämnen sammanfogade.

/mod
Citera
2011-10-01, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birdsong
alla som skriver på det där jävla facebook jag kan iaf säga 90% av dem är så jävla IN I HELVETE I BEHOV AV BEKRÄFTELSE OCH UPPMÄRKSAMHET, SÅ FORT NÅGON SKRIVER ETT inlägg har jag lust att SKRIVA, INGEN BRYR SIG OM VAD DU SKRIVER DITT ÄCKEL DU ÄR BARA DUM I HUVUDET SOM TROR DET, GÅ OCH DÖ SNÄLLA!

önskar bara att jag hade modet!

Fyfan, jag spottar på dom, jag skriver näst intill aldrig, jag bara iaktar, lägger dock ut en eller 2 videos i veckan med enbart A-material som har mening och budskap, och skriver ett väl genomtänkt logg inlägg då och då, och jag får fan ALDRIG INTE EN ENDA kommentar någonsin!!!!
DET är bara dom där jävla äcklena till nyblivna mammor som stolt berättar om deras barn och hur dom för första gången sagt ett ord som lät som "mauimmaaaaa" som får 120 kommentarer och gilla gilla gilla!

Så äckligt less på alla mediakåta horor som hänger på det där förbannade äckliga facebook, och det vidriga är att dom har jobb dom jävlarna, och en del har gått långt i sin karriär och fått bra betyg, trots att dom är SÅ JÄVLA DUM I HUVUDET, DET ÄR JU SÅ MÄRKBART, jag säger bara, hur kan inte deras lärare ha märkt det? ÄR det bara jag? MEn det är fan dom, dom där som ska stå och plocka upp varorna i en ica butik, INTE JAG!

fyfan va jag fick ventilera mig nu!

Känner exakt detsamma! Hatar de jävla attention whores så mycket!
Citera
2011-10-01, 11:36
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillyWalsh
Något som var störande när jag hade facebook var att se alla dessa muppstatusar skrivas lite titt som tätt. Det kunde vara t ex : <NAMN> "Jaha, det var ju inte så bra ;/", följt av en rad kommentarer om vad som skett. Statusuppdateraren har då inte velat berätta vad som hänt utan säger i stil med "Nä, inget ;/".

Jag bara hatar dessa subtila insinuationer om att någonting är fel, men så fort någon frågar om vad så vill man hålla det hemligt. Varför skriva en sån jävla sak om folk ändå inte ska få reda på vad problemet är.
Håller med. Säger man A får man säga B också, annars kan man lika gärna hålla tyst.

Själv är jag dock till skillnad mot er bitterkukar en riktig facebookälskare. Bor sedan en tid tillbaka utomlands och facebook är det perfekta verktyget för att hålla relationer med vännerna i Sverige (och andra delar av världen) levande. Genom facebook kan jag ta del av och kommentera saker som de gör, och de kan ta del av och kommentera vad jag sysslar med. Visst skulle detta gå att lösa på andra sätt t.ex. via e-mail men facebook är så mycket smidigare då det är kortfattad kommunikation och man når alla samtidigt.

Vidare så tycker jag det är kul att dela med sig av sin favoritmusik och lyssna på låtar som andra rekommenderar. Synd dock att det bara är ett fåtal i mitt nätverk som verkligen är aktiva med att leta på ny musik och dela. Men många slentrianlyssnar väl på radio och sina gamla favoriter får man anta...

/En attentionwhore vars liv blivit bättre med facebook.
Citera
2011-10-01, 13:10
Medlem
mrtowlies avatar
De som gnäller på facebook är i regel inga sociala genier i verkliga livet heller. De är bittra ty de vet att de inte är lika öppna och sociala som de som nyttjar facebook fullt ut.

De hävdar att de som använder facebook borde "skaffa ett liv" och att de inte vill dela med sig av bilder osv till hela världen.

Sanningen är att dessa människors liv är ganska ointressanta, de har inga bilder att dela med sig av och de tycker det är läskigt att ta kontakt med människor (de skulle således ha typ 5 "kompisar" på facebook).

Detta smärtar dem och det är därför de blir så aggressiva i frågan i stället för att stay cool o skita i vilket.

(generaliserar kraftigt men jag tycker jag har en liten poäng).
Citera
2011-10-02, 22:55
Medlem
Facebook - Are You Interested, funkar den??

Hej!

Jag funderar på att använda tjänsten areyouinterested på Facebook?
Någon som betala för den tjänsten och är profilerna äkta eller är det bara bedrägeri?

Jag använde tjänsten när den var gratis och var riktigt bra, men nu när man ska betala så ifrågasätter jag antalet riktiga tjejer som faktiskt är där med tanke på att man få massa "message"

Hör av er om era erfarenheter!

Ciao
Citera
2011-10-02, 23:49
Medlem
Ogdens avatar
Flyttad till Övrigt.

/mod
Citera
2011-10-11, 22:56
Medlem
Freebss avatar
Fick just det här på chatten.

"sätt ett hjärta på min logg. (ingen kommentar med) INGA KILLAR FÅR VETA!!! så skicka inte till killar. om du skriver ett hjärta i min logg , så gör jag det samma för dig . och ifall en kille frågar varför det är så många hjärtan på din logg är han kär i dig.. skicka detta till alla tjejer som är online"
Citera
2011-10-17, 16:52
Medlem
Farmen-Bosses avatar
Mitt i dagens slösurfande snubblade jag över en oerhört häpnadsväckande facebook-grupp med ett relativt respektabelt antal medlemmar:

http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fpages%2FGu bben-i-l%25C3%25A5dan-av-Daniel-Adams-Ray-som-sven sk-nationals%25C3%25A5ng%2F168514596526956%3Fsk%3Dinf o&h=8AQB_myGq

Budskapet som här framhävs är det absolut mest idiotiska som jag någonsin sett.
277 personer i vårt rike tror alltså att ett lands nationalsång är menat att ligga etta på respektive hitlista. Och eftersom de har "tröttnat på Du gamla du fria" så borde en popdänga av Daniel Adams Ray istället bli nationalsång.
Nationalsång, folket. Nationalsång.
Citera
2011-10-24, 19:42
Medlem
Angående att byta från facebook, till ett annat liknande men mer hmmm vidrigt.

Jag Tycker att facebook är lite för mycket. Man bli för utvisad även fast man kan kontrollera det så känns det för myccke. Finns det någon eller några liknande siter som har samma consept men som är bättre?

Jag hoppas ni försår min fråga(Har precis tagit min sömnmedicin. Men mer ren och stil än fb som dom säger, fast jag alltid kopplar fb som flashback.

Tack för mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in