2011-10-24, 22:01
Medlem
Tlagnojs avatar
"Undrade precis vart mina iPhonehörlurar tagit vägen, inte sett dem på ett tag. Precis då kom mor min och undrade om de var mina och att de hade åkt en tur i tvättmaskinen. Över min förväntan så funkar de fortfarande galant! Otroligt!"

Menas någonting med detta? Haft ett antal personer som skrivit det senaste 2-3 dagarna med vissa små variationer.
Citera
2011-10-25, 18:31
Medlem
Vad är dealen med alla djur på facebook nu då som brudarna börjat med?

edit;

Citat:
Hej!
Få se om du gillar meddelandet, och kom ihåg att det är meningen att män inte ska känna till innehållet: Förslaget är att vi tjejer gör något speciellt på Facebook för att hjälpa till öka medvetenheten om bröstcancer. Det är så enkelt, och därför skulle det vara roligt om du ville vara med. Förra året var tanken att skriva din bh färg på FB...vilket i dagar lämnade männen undrandes över varför tjejerna skrev färger. I år är spelet istället att skriva din kärleks situation, det vill säga just vid den aktuella tidpunkten. Välj den/ de som passar dig skriv bara det som står med STORA BOKSTÄVER...!
JAG HAR ETT LEJON SOM MASKOT – jag är singel;
JAG HAR EN VARG I MITT RUM – jag har sällskap
JAG HAR EN HUND I MITT KYLSKÅP- jag är en kvinna med två relationer;
JAG HAR EN KO I BADRUMMET jag är gift och lycklig;
JAG HAR EN KANIN I FRYSEN jag är "den andra kvinnan";
JAG HAR EN SPINDEL I ÖGAT jag hittar inte den rätte;
JAG HAR TVÅ HUNGRIGA ANKOR singel men går från parti till parti;
JAG HAR EN KOALA I UGNEN jag önskar jag vore singel;
JAG VILL HA EN ELEFANT I MITT SKÅP jag skulle vilja gifta mig i år;
JAG VILL HA EN MASCOT jag är änka;
JAG VILL HA EN RAKAD HUND nyligen separerad;
JAG GILLAR VITA KATTER jag föredrar yngre män;
ME GUSTAN GATOS NEGROS jag föredrar lite äldre män;
Skriv nu svaret på din FB vägg (svara inte på detta meddelande) Klipp sedan in det i ett nytt mail och skicka det vidare till dina vänner som ett privat meddelande. När du ser någon kvinna som svarar på sin vägg, gilla!
Senast redigerad av HugeSackOfNachos 2011-10-25 kl. 19:19.
Citera
2011-10-27, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugeSackOfNachos
Vad är dealen med alla djur på facebook nu då som brudarna börjat med?

edit;

https://www.flashback.org/t1696393
Citera
2011-10-29, 13:58
Medlem
När man besöker någons profil kommer det upp bilder på 10 av deras vänner, varför är det oftast samma personer som syns? På min egen profil kommunicerar jag ofta med hälften av personerna som kommer upp, andra hälften inte, ändå kommer de ofta upp där. Eftersom det oftast är samma personer lär det ju inte vara helt slumpartat men jag kanske ändå läser in för mycket i det?
Citera
2011-11-04, 22:28
Medlem
Jag har inte facebook. Men jag undrar, vissa användares namn är i gråa bokstäver vilket gör att man inte kan klicka på deras profil.
Har de då tagit någon sorts inställning på så typ bara deras närmaste kan se deras profil?
Citera
2011-11-05, 11:17
Medlem
Hanibes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeahman
Har de då tagit någon sorts inställning på så typ bara deras närmaste kan se deras profil?

Nej, de är antingen någon du blockerat, eller någon som inte har kvar facebook längre.
Det går bara att ställa in så att alla kan komma till din profil, men sen inte längre än att skicka vänförfrågan och se din profilbild i litet format.
Citera
2011-11-08, 00:58
Medlem
Dr.hankeys avatar
Nu skriver brudarna att dom ska flytta och bo i någon stad en längre stund, vad är meningen med det egentligen?
Citera
2011-11-10, 19:32
Medlem
Hellsvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.hankey
Nu skriver brudarna att dom ska flytta och bo i någon stad en längre stund, vad är meningen med det egentligen?
Detta undrar jag också!
Citera
2011-11-10, 23:07
Medlem
Ja, kläm fram med det nu! så man slipper alla dessa "killar får inte veta" :P
Citera
2011-11-11, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av faceofboe
Ja, kläm fram med det nu! så man slipper alla dessa "killar får inte veta" :P

Jag vill också veta vad fruntimrena menar med boendet på olika ställen.

Jag kommer bo i Las Vegas i 14 månader
Jag kommer att bo i Dominkanska republiken i 25 månader
Jag kommer att bo i Tyskland i 31 månader
Jag kommer att bo i Miami i 8 månader

Citera
2011-11-11, 16:19
Medlem
Någon som vet hur urvalet av ens vänner som visas på ens egen profil görs? För jag ser dels ett sammanhang över vilka som syns (roterar oftast bland samma 20-30 vänner av mina ca 400st) och min relation till dessa (det är sällan, om än någonsin, någon random "vän" som man gick på samma fritids med för 15år sedan, eller liknande).

Min teori är att urvalet görs utefter vilka vänners profiler jag mest besöker och snackar med samt vilka som oftast besöker min profil. För vissa som oftast dyker upp är inte folk jag har regelbunden kontakt med men som jag inte skulle bli förvånad över att ha som stamgäst på min profilsida.

Vad tror ni?
Citera
2011-11-12, 14:58
Medlem
lendrygghs avatar
Det finns inget som gör mig så misantropisk som en session på Facebook. Folk som gnäller, upplyser oss andra om att dom skall se på Idol, berättar något snusförnuftigt om att "idag missade jag bussen men så hann jag med den på en annan hållplats haha", att med kodord låter oss veta att bröstcancer är jättehemskt, lyssnar på ren musikalisk avföring, mm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in