2010-07-08, 12:57
Medlem
jaha.blahas avatar
Jag hörde om ett scenario där en tjej blev skitsur för att en annan tjej tagade bort sig på en bild där båda var med. Hon tog det som att tjejen skämdes över att visa sig med henne, fast den andra tjejen egentligen bara var missnöjd med sin egen bild.

Fast det känns ju bara extremt självcentrerat, så taga av dina bilder du. : o
Citera
2010-07-13, 13:43
Medlem
Bli "falsk/anonym" vän på Facebook?

Vet inte om jag postat på rätt ställe...

Om man skulle vilja hålla koll på en person, utan att denne vet att man finns, skulle man kunna skaffa ett falskt Facebook-konto?

Hur närmar man sig? Ska man försöka göra ett konto som skulle kunna vara en riktig vän, eller ska man hitta på vilt, och börja närma sig dennes vänner och först efter ett tag ansöka om vänskap.

Personen i fråga visar inte ens vilka vänner den har, men jag vet två iaf som har denne som vän. Ska man utge sig för att vara en klasskamrat från grundskolan? Vad händer om den riktige klasskamraten finns?
Citera
2010-07-13, 13:45
Medlem
Karlitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsBean
Vet inte om jag postat på rätt ställe...

Om man skulle vilja hålla koll på en person, utan att denne vet att man finns, skulle man kunna skaffa ett falskt Facebook-konto?

Hur närmar man sig? Ska man försöka göra ett konto som skulle kunna vara en riktig vän, eller ska man hitta på vilt, och börja närma sig dennes vänner och först efter ett tag ansöka om vänskap.

Personen i fråga visar inte ens vilka vänner den har, men jag vet två iaf som har denne som vän. Ska man utge sig för att vara en klasskamrat från grundskolan? Vad händer om den riktige klasskamraten finns?

Varför vill du hålla koll på personen om man får fråga?
Citera
2010-07-13, 13:48
Medlem
BlackBookss avatar
Starta ett normalt konto med ett Vanligt förekommande namn, gärna ett son efternamn med vanligt förnamn.
Seden skaffar du massor av "vänner" så det ser seriöst ut samt du går med i Famville och Maffia wars och värvar vänner där

Sen sänder du ut vänförfrågan till ditt "offer" och hoppas du blir godkänd.

Lycka till.
Citera
Bannlyst
Gå in på personens vänner, kopiera ett namn av h*ns vänner och gör ett nytt konto med samma namn. Sno också en bild av denna person, skicka vänförfrågan till denna person samt till andra randoms bara för att fylla i din vänlist lite.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlito
Varför vill du hålla koll på personen om man får fråga?

Ett gammalt ex som hotat mig mm. Skulle vilja veta vad han gör, och vilka han umgås med, om han är på vissa ställen, om jag vågar åka hem till staden han bor och träffa vänner utan att riskera att han dyker upp på fester/aktiviteter
Citera
2010-07-13, 14:04
Medlem
Många accepterar alla som inte har namn i stil med Kurdak Böc˙ck, så var jag du skulle jag se till att skaffa ett nytt konto och bara lägga till personen i fråga. Beroende på hur viktigt det är att "hålla koll" på personen får du bestämma dig om det är värt att lägga ner ytterligare tid på stalkingen. Det finns ett flertal olika sätt att gå tillväga om du vill lyckas.

1. Skapa en påhittad människa. Fixa ett lite vanligare namn och en lite intressantare visningsbild, gärna av det motsatta könet. Kanske en pojk som åker wakeboard en bit bort (så man inte ser ansiktet). Offret ser då bara en random person med ett vanligt namn, och borde i många fall acceptera eftersom det kan vara någon slumpmässig person i ens yttre bekantskapskrets eller liknande.

Självklart måste du ha lite vänner också. Finns tonvis med "add me!!"-grupper samt diverse grupper för att rekrytera vänner till maffia wars/farmville o dyl. Dessa är utomordentliga för att få många vänner snabbt. När du börjar få i alla fall 1-200 vänner kan du även försöka dig på att lägga till några av offrets vänner. Gärna personer som är vänner med varann och som har många vänner (då många av dessa lägger till i princip alla de träffat). Nu borde det bara vara att adda!

2. Kopiera någons profil Så lätt som det låter. Leta upp en person i offrets yttre bekantskapskrets, gärna så opersonlig relation som möjligt, och kopiera namn och profilbild. Kan dock bli knepigt då det finns en stor risk att kontot blir borttaget relativt snabbt (om du addar fler än offret), vilket inte är speciellt bra om du vill bevaka offret en längre tid.

Du kan även göra en fejkad kändisprofil, detta kommer jag dock inte gå in på eftersom det sällan fungerar på personer över 12.

Nåväl, hoppas jag kunde hjälpa och mitt inlägg inte blev alltför jobbigt att läsa. Happy stalking!

//ktsch

edit: Såg nu att det var ett gammalt ex som hotat dig. Låter alltså inte som någon ohyggligt intelligent rackare, borde räcka med en relativt snygg tjej.

edit2: tji får man för att man sitter och skriver i 30 mins, aja kanske innehåller något matnyttigt ändå.
Senast redigerad av ktsch 2010-07-13 kl. 14:06.
Citera
2010-07-13, 14:08
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ett gammalt ex som hotat mig mm. Skulle vilja veta vad han gör, och vilka han umgås med, om han är på vissa ställen, om jag vågar åka hem till staden han bor och träffa vänner utan att riskera att han dyker upp på fester/aktiviteter

Han låter som ett jävla WT eller blatte. Då är det bara att skicka iväg en vänförfrågan, dessa typer av människor accepterar allt.
Citera
2010-07-13, 14:08
Medlem
raantanens avatar
Citat:
Eller så är det så att du vill veta vart han är så du kan skicka dina torpeder på honom. Som hämnd för att han gjorde slut med dig.

Har jag rätt?
Citera
2010-07-13, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raantanen
Eller så är det så att du vill veta vart han är så du kan skicka dina torpeder på honom. Som hämnd för att han gjorde slut med dig.

Har jag rätt?

Jag vet var han bor redan, jag vill veta var han INTE är. Visst han gjorde slut med mig, men började hota mig när jag träffade en annan och inte ville ta tillbaka honom. (Känns lite oviktigt i sammanhanget, frågan gäller Facebook, och jag tycker jag fått en del bra hjälp)
Citera
2010-07-13, 21:12
Medlem
Eller oxå skapar du ett fejkkonto med samma namn som honom och låtsas som om du bara skickar en vänförfrågan för att ni heter likadant.
Citera
2010-07-13, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fruktmixx
Eller oxå skapar du ett fejkkonto med samma namn som honom och låtsas som om du bara skickar en vänförfrågan för att ni heter likadant.

Haha, den var faktiskt rätt klockren! Jag hade accepterat :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in