2009-05-16, 12:46
Medlem
Vobblers avatar
Det här ska bli riktigt kul, förhoppningsvis får vi se två välspelade semifinaler. Del Potro har sett lite svajig ut hela veckan. Tveksamt att han kan hota Federer i dag.

Nadal är ju som han är på grus, en maskin! Grabben ser ruggigt stark ut. Djoker får nog fullt upp.
Citera
2009-05-16, 13:24
Medlem
Castlevanias avatar
Imorrn börjar Lag-VM i tennis, även kallat World Team Cup. Knappast något de flesta höjer ögonbrynen åt särskilt mycket. Alla slams, masters och vissa turneringar som Båstad kommer före känns det som.

Sverige är iaf titelförsvarande nation. Sverige ställer upp med Robin Söderling, Andreas Vinciguerra och Robert Lindstedt. Skillnaden i år är att tävlingen ger spelarna ATP poäng. Sverige ställs för övrigt mot länder som Frankrike, Tyskland och USA.
Citera
2009-05-16, 13:59
Medlem
Vobblers avatar
Angående World Team Cup, varför är inte Spanien med där? De borde ju tillhöra toppnationerna på grus. Är det något kval innan eller?

Som ni hör har jag dålig koll på den turneringen.
Citera
2009-05-16, 14:03
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Angående World Team Cup, varför är inte Spanien med där? De borde ju tillhöra toppnationerna på grus. Är det något kval innan eller?

Madrid och Roland G är ju höjdpunkterna för spanjorerna på hela säsongen. De har förmodligen svårt att tända till under World Team Cup.
Citera
2009-05-16, 15:42
Medlem
moviemovies avatar
Att Del Potro vann mot Murray ska man inte dra för stora slutsatser av. Murray har inte varit bra på grus. Federer har varit stabil, spelat på den nivån han behöver. Han växer med uppgiften.

Mentalt övertag? Nja, första mötet på grus, kan bli hursomhelst. Jag tror på en välspelad match där Del Potro får det svårt om han viker ner sig om det skulle gå lite tungt. Han har dock spelet i sig, han har besegrat Nadal i år på HC, han kan mycket väl besegra Federer på grus. Men det känns dock som om den gode Roger har fått upp ångan rejält nu senaste veckan.

Jag ser ett mönster att Federer i varje match utklassat motståndaren i 1 set iaf. Sen har det andra blivit jämnare.

Ska bli intressant att följa iaf
Citera
2009-05-16, 16:10
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler

Spanjorerna ids nog inte åka ända till Tyskland och genrepa inför Franska. Speciellt spelare som Verdasco och Nadal som spelar i veckan. Dock tycker jag Spanien ändock skulle kunna få ihop ett slagkraftigt "B-lag". De har många spelare att välja mellan.

Citat:
Ursprungligen postat av moviemovie
Mentalt övertag? Nja, första mötet på grus, kan bli hursomhelst.

Mentala övertag är inte allt i tennis, men visst säger det en del om spelares övertag mot andra spelare. Ta Roddick vs. Federer. Märkligt att amerikanen med den serven förlorat så många set med stora siffror. Mycket sitter i psyket.
Citera
2009-05-16, 16:37
Medlem
pirates avatar
Jävlar vilken start Djokovic har fått i matchen. Servar väldigt bra och har även brutit Nadal's serve och leder första set med 3-0.
Tror Nadal kommer att få jobba lite mer än vanligt idag för seger.

Edit: Hmm Nadal får absolut ingenting att fungera idag och skjuter bollar hejvilt...
Senast redigerad av pirate 2009-05-16 kl. 16:50.
Citera
2009-05-16, 17:19
Medlem
Nichosjs avatar
Visst känns det som att Nadal möter sig själv? Jag tippar på 3-6 6-3 6-2 till Nadal. Inte en chans att Djokovic orkar med detta spel hela matchen.
Citera
2009-05-16, 17:45
Bannlyst
Vill hellre se Federer slå ut Nadal, visst det är bättre för Federer om djokern vinner men en Roger - Rafael final vore roligare.
Citera
2009-05-16, 19:05
Medlem
moviemovies avatar
Först måste Federer komma till finalen också. Vet dock inte om han väl där skulle föredra Nadal och risken att bli utspelad inför RG. Eller möta Djokovic som då alltså slagit ut Nadal. Sedan besegra Djokovic och vinna en viktig turnering innan RG.

Vore bra om Djokovic kunde vinna nu, visa alla att det går att besegra Nadal på grus. Tufft för honom i tiebreaket, Nadal sätter bollarna på linjen.

Federer som varit nära att vinna mot Djokovic senaste matcherna de spelat, betyder att han borde ha en chans mot Nadal. Eftersom Djokovic har varit riktigt nära att rubba Nadal borde väl Federer ha en chans? Vet inte vad man hoppas på, Nadal eller Djokovic. Bra match dock! Ska bli kul att se hur den slutar.
Citera
2009-05-16, 19:17
Medlem
pirates avatar
Man kan fan inte tro att detta är en semi final i en atp turnering...jävlar vilket spel, anda, känsla och mod från bägge spelarna...
Helt underbar match som innehåller ALLT!
Citera
2009-05-16, 20:22
Medlem
pirates avatar
Är det ingen som kollar på matchen?
Jag själv håller på att dö av nervositet....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in