2009-03-28, 17:55
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Minns inte varifrån jag hörde det. Men Nadal och hans farbror är inte populära bland många på touren. Det kan också vara taktik från Nadals sida. Hans sätt att psyka motståndaren. Iofs har det alltid förekommit sånt. Connors och Mcenroe var experter i ämnet.

Nadals fanclub next?

Jag såg ett inslag för ett tag sen på atptennis.com där Murray, Nadal och nån annan spelare som berättade hur de brukar umgås när de har tid i turneringarna...mkt konstigt att du skriver tvärtom...även Federer brukar hänga men han har ju sin fästmö med hela tiden så för honom är det självklart lite svårare.
Citera
2009-03-28, 18:23
Medlem
[quote=Castlevania]Nja du. Vete fan. Har hört att han är en riktig diva i omklädningsrummet och tror han är nåt. Sedan visar han ingen respekt på banan med ritualer och långa förberedelser mellan bollarna.[/QUOTE]

I semifinalen mot Roddick i Indian Wells så såg man tydligt att detta inte var för att psyka motståndaren, utan han gjorde det för han kände sig "tvungnen" och för att bevara full koncentration hela tiden.

Det var Tiebreak och sidbyte, han hade redan fått en varning, men han var tvungen och pilla med sina vattenflaskor, och han man riktigt såg hur han skyndade sig och var stressad.
Hans vatten var slut, och han sa:"fort fort" till vattenkillen, så att han skulle hinna göra sina ritualer.
Citera
2009-03-29, 00:18
Medlem
moviemovies avatar
Köper inte det att Nadal och Tony inte är omtyckta. Nadal har väl sin grej med att han ''maskar'' och ''provocerar'' med bananer och tiden innan han slår servern osv. Men det är hur man uppfattar det. Han har sina små ritualer och saker som han ''måste'' göra innan matcher och under den för att hans ska känna sig bättre.

Sen brukade väl Federer och Nadal umgås under turneringar och kolla på gamla matcher de spelat mot varandra i deras hotellrum? Inte så divigt att göra det med sin rival.

Sen att Tony inte är omtyckt, vart kommer det ifrån? Då är ju Djokovics föräldrar värre, pratar och stör under matchen. Tony är dock stor i ögonblicken när det går dåligt för Nadal. Som när Nadal hade matchboll mot Federer i första tiebreaket i Wimbledon-finalen senast. Han missar att avgöra matchen efter att Federer visat upp mästarklass och slagit in en mäktig poäng. Tony ser besviken ut men kan inte göra annat än att applådera Federer. Till skillnad från andra.

Skulle gärna vilja höra andra saker som bevisar motsatsen.
Citera
2009-03-29, 00:56
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Det var Tiebreak och sidbyte, han hade redan fått en varning, men han var tvungen och pilla med sina vattenflaskor, och han man riktigt såg hur han skyndade sig och var stressad.
Hans vatten var slut, och han sa:"fort fort" till vattenkillen, så att han skulle hinna göra sina ritualer.

Det är just sånt beteende som gör han impopulär på vissa håll. Ej benägen att förändra sitt beteende trots upprepade varningar tyder på respektlöshet mot motståndaren. Det kallar jag psykologisk psykning. Djokovic hade en besatthet att studsa bollarna ovanligt många gånger innan uppkast. Han blev också varnad. Men det har han upphört med till denna säsong. Men uppenbarligen måste Nadal fortsätta med sina löjliga ritualer flitigt påbackad av farbror Nadal.
Citera
2009-03-29, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Det är just sånt beteende som gör han impopulär på vissa håll. Ej benägen att förändra sitt beteende trots upprepade varningar tyder på respektlöshet mot motståndaren. Det kallar jag psykologisk psykning. Djokovic hade en besatthet att studsa bollarna ovanligt många gånger innan uppkast. Han blev också varnad. Men det har han upphört med till denna säsong. Men uppenbarligen måste Nadal fortsätta med sina löjliga ritualer flitigt påbackad av farbror Nadal.

Men just hela grejen, att han verkligen skyndade sig, tycker jag tyder på att han gör sakerna för sin egen skull, och att hans mål inte alls är att psyka motståndaren. Dock så får det ju den effekten.
Citera
2009-03-29, 01:39
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TbWW3ift
Men just hela grejen, att han verkligen skyndade sig, tycker jag tyder på att han gör sakerna för sin egen skull, och att hans mål inte alls är att psyka motståndaren. Dock så får det ju den effekten.

Jag som publik retar upp mig. Men motståndarna verkas inte tordas yppa sig och komma på kant med världsettan. Förutom Robin Söderling i Wimbledon för ett par år sen. Vilket rabalder det blev då Robin inte kollade Nadal i ögonen då dom tackade varandra efter matchen. Nadal är van att få sin vilja fram. Löjligt.
Citera
2009-03-29, 12:05
Medlem
Nichosjs avatar
Att Nadal skulle vara ogillad på touren tror jag inte på. Han och Roger brukar hålla ihop under turneringar och hitta på diverse saker. Ser konstant bilder på dem tillsammans där de hittar på saker tillsammans, som inte är anordnade av ATP. Man kan ju verkligen se i NAdals intervjuer att han är löjligt snäll, även om hans fasoner på banan inte är acceptabla.

Några som däremot inte verkar vara speciellt omtyckt på touren är David Nalbandian och Djokovics föräldrar.
Citera
2009-03-29, 20:58
Medlem
pirates avatar
Federer har just nu en lekstuga med Kiefer stackarn som inte får en enda chans att komma in i spelet.
Citera
2009-03-29, 21:52
Medlem
moviemovies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Federer har just nu en lekstuga med Kiefer stackarn som inte får en enda chans att komma in i spelet.

Mjo, Federer gjorde det han skulle. Andra sett vara bara att spela av. Kiefer såg inte så intresserad ut heller sista gamet. För många UE från hans sida. Federer spelade väl så bra han var tvungen att göra. Slog några fina passeringar och lobben var fin där i mitten av andra.

Börjar bli lite mer intressant nu. Hoppas på ett möte mellan Federer och Roddick i kvarten.

Hoppas att både Nadal och Murray kommer till semifinal. Det skulle bli en intressant match. Har inte koll på Djokovics nuvarande from. Men hade varit kul men en semi mellan Federer och Djokovic.
Citera
2009-03-29, 22:40
Medlem
Castlevanias avatar
Roddick tappade ju humöret i matchen mot Tursunov. Häftig ordväxling utbröt med domaren men han slapp undan varning. Såg inte upprinnelsen. Vad handlade det om?
Citera
2009-03-29, 22:45
Bannlyst
Nadal håller på att förstöra tennisen som skomakaren har förstört Formel 1. Han är på väg att segra sönder sporten. Inget kul att kolla när det hela tiden är en och samma som alltid vinner de stora turneringarna.
Citera
2009-03-29, 23:31
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Nadal håller på att förstöra tennisen som skomakaren har förstört Formel 1. Han är på väg att segra sönder sporten. Inget kul att kolla när det hela tiden är en och samma som alltid vinner de stora turneringarna.

Jag hoppas inte Nadal blir en ny Federer som vinner ALLT 2-3 år och är ohotad på toppen. Grussäongen väntar runt hörnet och alla vet hur överlägsen han är på det röda gruset. Vem ska slå han på grus? Dock har jag mina förhoppningar att Murray ska ta ytterligare ett steg och börja leverera i de stora tävlingarna. Djokovic har en bit kvar till toppformen från ifjol, men den kommer. Federer behöver snabbt som ögat en vinst mot Nadal för att bryta förlust förbannelsen. Finns dock en risk han tappar ännu mer mark nu då han ska bli farsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in