2011-07-16, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukukukusjkin
Vi har ju Brunström och Siljeström efter Aspelin så jag tror inte att det gör nåt hoppas jag att han slutar för Davis-Dubbelns skull.
Förresten Djokovic sa att Davis Cup är den enda riktiga lagturneringen i tennis men World Team Cup som alltid går i Düsseldorf finns det ju också.
Samt Hopeman cup.
Klart att Aspelin kommer lämna ett tomrum efter sig, Brunström 1-9 i atpfinaler och Siljeström i sin första i Båstad!
Åter till DC, Ryssland lägger sin DC-match i Kazan, huvudort i Tataristan där Marat och Dinara kommer ifrån.
Italien får nog det svårt, både Seppi och Starace skall spela i Rumänien veckan efter, blir en lång resa för dom, kanske kan dom tidigare lägga matchen om Chile går med på det, Argentina-Kazackstan gick ju en dag tidigare, deras kvartsfinal.
Citera
2011-07-16, 17:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Samt Hopeman cup.
Klart att Aspelin kommer lämna ett tomrum efter sig, Brunström 1-9 i atpfinaler och Siljeström i sin första i Båstad!
Åter till DC, Ryssland lägger sin DC-match i Kazan, huvudort i Tataristan där Marat och Dinara kommer ifrån.
Italien får nog det svårt, både Seppi och Starace skall spela i Rumänien veckan efter, blir en lång resa för dom, kanske kan dom tidigare lägga matchen om Chile går med på det, Argentina-Kazackstan gick ju en dag tidigare, deras kvartsfinal.

Brunström och Siljeström får nog anses lovande i dubbel iaf. Iaf Siljeström och Brunström är säkert revanschsugen när han får en mycket större Davis Cup chans iom Aspelins, ja ni vet vad, om han inte ändrar sig .
Senast redigerad av kukukukusjkin 2011-07-16 kl. 17:36.
Citera
2011-07-16, 17:35
Bannlyst
förlåt, felpost
Citera
2011-07-16, 17:40
Medlem
Citat:
Brunström och Siljeström får nog anses lovande i dubbel iaf. Iaf Siljeström och Brunström är säkert revanschsugen när han får en mycket större Davis Cup chans iom Aspelins, ja ni vet vad, om han inte ändrar sig .
Lovande vid 30-31 årsåldern, nja, dom har nog maxat sin förmåga.
Aspelin är en seriös person ingen PimX2, så han spelar sin sista match i Båstad-finalen.
Citera
2011-07-16, 17:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Lovande vid 30-31 årsåldern, nja, dom har nog maxat sin förmåga.
Aspelin är en seriös person ingen PimX2, så han spelar sin sista match i Båstad-finalen.

Hoppas absolut inte att dom har maxat.
Kom att tänka på att Berta tror jag inte har sämre fysik än t.ex Tomic och Davydenko väger ju inte mycket heller och han har nått bättre ranking nyligen än tidigare nånsin så jag hoppas att han och Lindell är bra framtidshopp.
Senast redigerad av kukukukusjkin 2011-07-16 kl. 17:59.
Citera
2011-07-16, 17:49
Bannlyst
Undrar om Aussie Open är snabbare än Wimbledon pga Nadals framfart sen 06 i London, om 2 HC Grand-Slams är långsammare än Wimbly är det åt fanders fel tycker jag.
Har för mig jag har skrivit det här tidigare men kanske inte förresten.
Citera
2011-07-16, 17:52
Bannlyst
Sinnessjukt att Sverige inte har och aldrig haft en Challenger på ATP-touren förresten.
Senast redigerad av kukukukusjkin 2011-07-16 kl. 17:55.
Citera
2011-07-16, 20:50
Medlem
Citat:
Hoppas absolut inte att dom har maxat.
Kom att tänka på att Berta tror jag inte har sämre fysik än t.ex Tomic och Davydenko väger ju inte mycket heller och han har nått bättre ranking nyligen än tidigare nånsin så jag hoppas att han och Lindell är bra framtidshopp.
Man kan alltid hoppats. Berta är för klen, Tomic är brutal och lång, precis som "levande tandborsten"
Petr Korda, Davydenko har tränat sönder sig och är nog inte mycket att räkna med. Var nere och vände som 3a, idag 22a.
Lindell tycker jag är för passiv i sitt spel, funkade i början av 1980-talet men inte idag.
Nej, det blir dubbel som Sverige kommer skörda framgångar när Soda lägger av på herrsidan,
Johanna lär ta en del titlar det tror jag.
Senast redigerad av Alessandro 2011-07-16 kl. 21:32.
Citera
2011-07-16, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Janne Gunnarsson gör det igen:
"Även om motståndaren i stället hade hetat Rafael Nadal eller Roger Federer hade resultatet kunnat bli detsamma, säger han."

Nåväl mkt bra spelat Soda

Jo men tjena!

Den mannen, är han på riktigt?

Han har ju i och för sig halvt rätt, hade det varit Nadal han hade mött så hade resultatet kunnat vara likadant, han missade bara en detalj och det är att resultatet då skulle varit omvänt isåfall

Berdych är helt kass för tillfället. Han behöver en nytändning, ny tränare tycker jag. Han har verkligen inte spelat på den nivå han ska spela på den senaste tiden. Och då är "den senaste tiden" en ganska lång tid nu. Så nåt måste hända där annars kommer han inte ligga kvar på top10 så länge till, han spelar inte som en topp10-spelare ska göra just nu i alla fall. Otroligt mycket misstag, osäkert spel, dålig taktik. Denna match var bara det ultimata beviset på hur neråt han är på väg.

Möter han då Söderling som är i kanonform så blir han utklassad.

Hoppas Söderling tar det imorgon, vore kul om han sedan kunde vinna Stockholm också, då har han minst fem titlar detta året, mycket starkt i så fall. Inte omöjligt att det blir så. Han har även bra chans att försvara titeln i Paris då banan där verkligen passar hans spelstil. Söderling, Tsonga och Berdych har vunnit där så det verkar vara ett bra underlag för den hårtslående typen av spel.
Citera
2011-07-16, 21:21
Medlem
Ryderstedt borde verkligen skaffa sig en bättre tränare. Varför tränas han av en okänd utlänsk tränare när det finns mycket kompetent folk här i Sverige? Kanske inte är så konstigt att Sverige suger bakom Söderling, när folk prioriterar helt fel. Pengar kan det väl inte handla om, man får ju pengar när det går bra etc, man måste ju satsa för att vinna, så fungerar ju tennisen.

Såg alla hans matcher de senaste veckorna och det är nog det enda jag har sett av honom bortsett från nån match för flera år sedan och han ska vara bättre än 250-300 i världen, han har definitivt top100-potential. Typ 80-120 borde han ligga på rankingen. För han har definitivt kvalitéer för det. Förbättrar han fotarbetet/timing så kan han till och med nå ännu längre tror jag.

Jag är inte insatt i hans historia, vet inte om han är en vekling som blir skadad ofta eller inte, men om han inte blir det så borde han fan ta sig längre i tenniskarriären, för han kan göra det.
Citera
2011-07-16, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Ryderstedt borde verkligen skaffa sig en bättre tränare. Varför tränas han av en okänd utlänsk tränare när det finns mycket kompetent folk här i Sverige? Kanske inte är så konstigt att Sverige suger bakom Söderling, när folk prioriterar helt fel. Pengar kan det väl inte handla om, man får ju pengar när det går bra etc, man måste ju satsa för att vinna, så fungerar ju tennisen.

Såg alla hans matcher de senaste veckorna och det är nog det enda jag har sett av honom bortsett från nån match för flera år sedan och han ska vara bättre än 250-300 i världen, han har definitivt top100-potential. Typ 80-120 borde han ligga på rankingen. För han har definitivt kvalitéer för det. Förbättrar han fotarbetet/timing så kan han till och med nå ännu längre tror jag.

Jag är inte insatt i hans historia, vet inte om han är en vekling som blir skadad ofta eller inte, men om han inte blir det så borde han fan ta sig längre i tenniskarriären, för han kan göra det.
ATPs uppgifter stämmer inte, han har ingen tränare. Det berättade han under Davis Cup.
Pengar handlar det nog om, han har inga påstår han. Problemet är att Vinci fick ett par chanser för mycket i DC, jag skyller inte på honom, klart att han skall ta dom, men Ryderstedt skulle ha gjort DC debut tidigare.
Citera
2011-07-16, 21:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Jo men tjena!

Den mannen, är han på riktigt?

Han har ju i och för sig halvt rätt, hade det varit Nadal han hade mött så hade resultatet kunnat vara likadant, han missade bara en detalj och det är att resultatet då skulle varit omvänt isåfall

Tror knappast att Nadal skulle ha spöat Soda med dom siffrorna, det får gärna bli 6-0 x2 eller 3 för Soda mot Nadal för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in