2009-11-15, 19:52
Medlem
Funkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
om monfils vinner-snor han reserv platsen till masters-slutspelet av söderling då?

Nu vann han inte men hade han gjort det hade det varit exakt lika mellan honom och Söderling men enligt Fidde så har Robin tagit mer poäng i Masters och GS-sammanhang i år och ligger därför före ändå.
Citera
2009-11-16, 00:32
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funke
Nu vann han inte men hade han gjort det hade det varit exakt lika mellan honom och Söderling men enligt Fidde så har Robin tagit mer poäng i Masters och GS-sammanhang i år och ligger därför före ändå.

ok tack för svar. när tror ni vi får veta om söderlings medverkan i ATP slutspelet?
de som aftonbladet skrev häromdan e ju bara oklar fakta. roddick har ju inte sagt något officiellt å på atp står de inget om att han drar sig ur.
EDIT:btw såg att söderling e nu på 9 plats på atp rankingen
fy fan va gött! iofs hade tsonga många poäng att försvara så de va ganska logiskt att han skulle gå om.
men usch vad han förtjänar den där platsen till ATP slutspelet!
Senast redigerad av Kongo_89 2009-11-16 kl. 01:10.
Citera
2009-11-16, 11:51
Medlem
Kitzbühels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
ok tack för svar. när tror ni vi får veta om söderlings medverkan i ATP slutspelet?
de som aftonbladet skrev häromdan e ju bara oklar fakta. roddick har ju inte sagt något officiellt å på atp står de inget om att han drar sig ur.
EDIT:btw såg att söderling e nu på 9 plats på atp rankingen
fy fan va gött! iofs hade tsonga många poäng att försvara så de va ganska logiskt att han skulle gå om.
men usch vad han förtjänar den där platsen till ATP slutspelet!

Tror Roddick åker dit , i rent PR syfte. Inte bra att spelare drar sig ur till höger o vänster o ger vatten på kuvertet åt de som säger säsongen är för lång. Roddick spelar en match och kommer sedan dra sig ur pga "en skada som uppkom i matchen" och sen får Robin hoppa in. Om han vinner sina 2 resterande matcher kan han gå vidare.

Vore dock gott om Robin går in från start, men tyvärr tror jag Roddick kommer till spel 1:a matchen.
Citera
2009-11-16, 22:33
Medlem
Maglors avatar
Ricky säger att Roddick är ute.

http://tennistalk.com/en/blog/Ricky_Dimon/20091116/World_Tour_Finals_profile:_No._7_Nikolay_Davydenko

Ingen länk och jag hittar inget nån annan stans på nätet heller så ligger rätt lågt med förhoppningar än
Citera
2009-11-17, 22:12
Medlem
santacls avatar
Det är 100 % att Robin tar sista platsen nu, dom sa på sporten att Roddick lämnar återbud.
Citera
2009-11-17, 22:19
Medlem
Kongo_89s avatar
nu är de officiellt! Robin Söderling spelar ATP slutspelet-från start!!

http://www.atpworldtour.com/News/Tennis/2009/11/Finals-Soderling-Elevated.aspx

synd om roddick-kul för söderling!
tror han kommer vinna någon match iaf!
davydenko och verdasco har han + på. murray har han inte mött sedan 2006 med 2-1 till murrays fördel. federer,djokovic får han svårt mot som vanligt...del potro är lite små skadad och där kan södis ha chans även om han ligger minus mot D.P... och sedan om tsonga hoppar in för D.P så ligger han + på fransmannen

och nu får vi oxå chansen att se returmatchen mellan Nadal och Söderling.
fy fan vad tight de kmr att bli!!! btw jag fyller år idag och detta va en av de bättre presenterna :P
Citera
2009-11-17, 22:31
Medlem
Funkes avatar
Är det någon som har lust att förklara hur ATP-slutspelet är upplagt? Jag har förstått att det är något typ av seriespel men är det uppdelat i 2 grupper där de 2 bästa från varje grupp möts i semifinaler eller hur går det till?
Citera
2009-11-17, 22:38
Medlem
Forulfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funke
Är det någon som har lust att förklara hur ATP-slutspelet är upplagt? Jag har förstått att det är något typ av seriespel men är det uppdelat i 2 grupper där de 2 bästa från varje grupp möts i semifinaler eller hur går det till?

Helt riktigt, 1:an i ena poolen möter 2:an i den andra och vice versa.

Hoppas bara Robin slipper Federer och Del Potro i gruppspelet, då kan precis vad som helst hända! Vilken tennisfest det kommer bli...
Citera
2009-11-18, 11:44
Medlem
Maglors avatar
Får snarare hoppas att han slipper Djoker och Federer. En skadad del potro slår han. Samma grupp som Nadal, Murray och Verdasco vore fantastikt. Framför allt en rematch mot Nadal ser jag fram emot, bara att tvåla dit spanjoren ordentligt för att tysta alla munnar som säger att vinsten i Franska bara var tur.
Citera
2009-11-18, 12:42
Medlem
Vobblers avatar
Group A: Roger Federer, Andy Murray, Juan Martin del Potro, Fernando Verdasco

Group B: Rafael Nadal, Novak Djokovic, Nikolay Davydenko, Robin Soderling

Lottat och klart. Lycka till Robin.
Citera
2009-11-18, 12:43
Medlem
Nichosjs avatar
Sanslöst intressant lottning!

Federer, Murray, Del Potro och Verdasco i grupp 1. Nadal, Djokovic, Davydenko och Söderling i grupp 2. Nadal får alltså chansen att revanschera sig på Söderling för den bittra förlusten i RG, men då måste han spela riktigt bra. Robin har ju ingenting att förlora och kan spela helt avslappnat. Davydenko kan överraska och stundtals spela drömtennis.

Grupp 1 känns mer lättippad än grupp 2. Jag tror att Federer och Murray klarar sig vidare förhållandevis enkelt. Del Potros muskelskada kan nog ställa till problem för den långe argentinaren. Frågan är ju bara hur farlig den är och hur mycket den kommer att hämma honom. Verdasco tror jag inte har mycket att hämta mot Federer och Murray.

Grupp 2 känns otroligt svårtippad. Om Nadal inte höjer sig jämfört med Paris så kan han mycket väl hamna sist i gruppen. Djokovic känns självklar, men den andra platsen kan gå till vem som helst. Nadal har ju haft uppenbara problem med både Davydenko och Söderling, och nu när Nadal inte är i toppform så kan han få det svårt. Jag drar till med att Davydenko kommer att följa med Djokovic till semifinalerna, och att Djokovic står som slutsegrare mot Federer i en final.
Citera
2009-11-18, 13:01
Medlem
Castlevanias avatar
Kul att äntligen ha en svensk med i slutspelet igen. Fan på tiden! Thomas Johansson är den senaste då han kom in som reserv 2002, dessförinnan var det Magnus Norman 2000.

Jag tror på Federer och Murray från grupp 1. Del Potro halvt skadad och Verdasco känns inte så heta.

Djokovic går vidare från grupp 2. Han tar med sig antingen Söderling eller Nadal. Höjdpunkten blir förstås Nadal - Söderling. Vinnaren går förmodligen vidare till semin.

Nadal kan faktiskt avsluta året som världsetta om han gör bra ifrån sig. Föga troligt dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in