2009-05-15, 22:10
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nichosj
Ja, verkligen! Han missar inte ett slag. Grymt att se! Samtidigt så chokar ju Verdasco som en liten örn. Skulle vara grymt att se om Verdasco får mer än ett par game i ett eventuellt sista set.

Det hade varit grymt snällt av dig ifall du hade lust att skriva en liten liten sammanfattning av matchen, då jag precis har slagit på den...
Citera
2009-05-15, 22:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Från 4-0 i underläge till 5-4 till Nadal. Snacka om att spela som en gud!!

Edit: Har ni märkt hur giftiga dessa jävla servar de vänsterhänta spelarna får till ibland, så långt ut så man är nästan ute vid publiken...hehe

Ja vänsterhänta kan använda sig av vinklar "som inte finns". När tennisplanen ritades upp en gång i tiden var det med utgångspunkt från att alla spelare var högerhänta.
Citera
2009-05-15, 22:25
Medlem
Nichosjs avatar
Citat:
Det hade varit grymt snällt av dig ifall du hade lust att skriva en liten liten sammanfattning av matchen, då jag precis har slagit på den...
Jag har bara tittat lite från och till, men jag ska ge det ett försök.

I första set var det helt OK spel från både Verdasco och Nadal. Kändes som att setet var en öppen historia fram till 4-4 innan Verdasco viker ner sig samtidigt som Nadal höjer sig. De sista 8 poängen i första set gick till Nadal och det var en fröjd att se honom spela!

I andra set rusar Verdasco fram till 4-0 och nitar forehand på forehand. Nadal spelade för övrigt inte alls bra fram till 0-4, men sedan vaknade djuret i världsettan...
Citera
2009-05-15, 22:30
Medlem
pirates avatar
Citat:
Jag har bara tittat lite från och till, men jag ska ge det ett försök.

I första set var det helt OK spel från både Verdasco och Nadal. Kändes som att setet var en öppen historia fram till 4-4 innan Verdasco viker ner sig samtidigt som Nadal höjer sig. De sista 8 poängen i första set gick till Nadal och det var en fröjd att se honom spela!

I andra set rusar Verdasco fram till 4-0 och nitar forehand på forehand. Nadal spelade för övrigt inte alls bra fram till 0-4, men sedan vaknade djuret i världsettan...

Hehe gillar den beskrivningen...och tack för sammanfattningen...så med andra ord så var matchen jämn men med svackor hos bägge spelarna.
Citera
2009-05-15, 23:19
Medlem
Nichosjs avatar
Citat:
så med andra ord så var matchen jämn men med svackor hos bägge spelarna.
Ja, absolut! Åh vad man sitter och hoppas på Federer - Nadal i en final nu!
Citera
2009-05-16, 00:50
Medlem
Hur kan man fortfarande se Nadal - Federer som en "drömfinal"? Har ni levt i en grotta sen -07 eller? Totalt ointressant matchup, åtminstone på grus.
Citera
2009-05-16, 01:07
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isglass
Hur kan man fortfarande se Nadal - Federer som en "drömfinal"? Har ni levt i en grotta sen -07 eller? Totalt ointressant matchup, åtminstone på grus.

Jag är benägen att delvis hålla med. Känns inte så intressant med tanke på att matcherna brukar bli ensidiga med Nadal som segrare. På grus är det inget snack om saken och Federer är inte ens i närheten. Handlar snarare om utklassning. Omän jag vet att många Federer fans hoppas på en ny Hamburg

Det som dock är intressant är om Federer någonsin lyckas hitta en vinnande väg mot Nadal. På grus, gräs, HC eller vad ni vill.

För min del blir det mindre tennistittande nu sedan jag börjat jobba. Fan, det var så självklart förut att slå på TV:n och kolla
Citera
2009-05-16, 01:14
Medlem
Citat:

För dig som förmodligen inte missat en match på 2 år så måste väl åndä påpekas att Federer har varit i fyra raka GSfinaler varav tre mot Nadal. Annars kan man väl delvis hålla med och som så Del Potro spelade i andra set nu mot Murray så känns det väl väldigt tveksamt om Federer tar sig till final.
Citera
2009-05-16, 01:36
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennishornan
som så Del Potro spelade i andra set nu mot Murray så känns det väl väldigt tveksamt om Federer tar sig till final.

Bara Del Potro tar sig förbi den mentala barriären mot Federer. Federer har 4-0 i möten och 10-0 i set. I AO där Del Potro förlorade de sista två seten med 0-6, 0-6 är bland de sämsta jag sett av en toppspelare på hans nivå. Men på grus ökar hans chanser att åtminstone göra jämn match av det hela.
Citera
2009-05-16, 11:28
Medlem
Nichosjs avatar
Citat:
Och vilken final vill du ha som en drömfinal? Världsettan mot världstvåan och Federer är den senaste spelare som "vunnit" mot Nadal på grus. (Ferrero vann ju knappast utan Nadal förlorade). Jag ser mycket fram emot dagens semifinaler!
Citera
2009-05-16, 12:02
Medlem
Nichosjs avatar
Citat:
Och vilken final vill du ha som en drömfinal? Världsettan mot världstvåan och Federer är den senaste spelare som "vunnit" mot Nadal på grus. (Ferrero vann ju knappast utan Nadal förlorade). Jag ser mycket fram emot dagens semifinaler!

Edit: Vill bara inflika de senaste fyra matcherna mellan Federer och Del Potro.

Australian Open HC 6-3 6-0 6-0
Madrid Masters HC 6-3 6-3
Basel HC 6-1 6-4
Wimbledon Gräs 6-2 7-5 6-1

Vågar vi hoppas på bättre matcher med jämnare resultat idag måntro? Skulle ju onekligen vara bittert med ännu en utklassning...

Edit: Typiskt. Tryckte på citera istället för ändra. Shit happens.
Citera
2009-05-16, 12:07
Medlem
Castlevanias avatar
Federer har helt klart ett mentalt övertag. De har dock inte mötts på grus tidigare. Vilket borgar för att det kan bli en jämnare match än tidigare. Hänger mycket på hur bra Del Potro servar. Men får Federer ett tidigt brake och seglar iväg kan det bli en snabb affär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in