2009-08-05, 11:24
Medlem
Kitzbühels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rohypnololle
Hejsan, här kommer lite updates på tennisplanen jag och några kompisar ska försöka fixa..

Lite bilder hur de ungefär är i dagsläget, korridorerna är ännu inte fixade och vi ska även göra rent utanför planen som ni ser att vi nog borde..

http://img268.imageshack.us/i/20090726070.jpg/

http://img268.imageshack.us/img268/2482/20090726072.jpg

som ni ser är det lite smågropar på vissa ställen som vi ska fixa till.

Vi ska även lägga på lite glidgrus, för just nu är det bara som ett golv, nå förslag på vad/hur?
Och sen har vi ett litet problem, bredvid planen står ett träd som lyckas tappa nå skräp som ni kanske ser på den andra bilden.. Kan inte riktigt säga vad det är, ser ut som små små "korvar" om jag ska ge en dålig förklaring, dom är som sagt ganska små så jag undrar om det gör så värsta mycket eller gäller de bara att lägga på ett lager glidgrus och dra över lite med en stor tennisborste?

Kom gärna med tips&trix!

Tack på förhand.
//slkn

Shit alltså, banan var i värre skick än jag trodde!!

Gör så här; Ta en typ snyskyffel och dra av ALLT skräp, mossa och gräs utanför banan.

När detta är gjort kan du ta en fin plasträfsa och typ rugga upp den översta ytan bara så att det frigörs lite löst grus. Sen kan du ta och dra banan med en ban-borste (finns det någon sådan där? Sån man drar banan med efter avslutat spel.)

När detta är gjort kan ni dränka banan med vatten o då menar jag så den är som en sjö. När vattnet precis torkat, alltså att man inte ser pölarna längre och att inte det blir stora märken när man går så ska ni ta välten och köra över banan ett par gånger,, sen blöta o göra samma sak igen. Välta banan kanske 15 gånger i ett första skede. Sen kan ni ta och lägga på ett lager glidgrus över hela banan. Då menar jag ett tunt lager, någon mm , bara så det täcker större delen av banan.. Lägg på med skottkärra o spade, sen drar ni ut med räfsa och gör en sista dragning (kanske får dra banan med borste 4-5 gånger för att få allt jämnt)

Lycka till!
Citera
2009-08-05, 11:41
Medlem
Kitzbühels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rohypnololle
Hejsan, här kommer lite updates på tennisplanen jag och några kompisar ska försöka fixa..

Lite bilder hur de ungefär är i dagsläget, korridorerna är ännu inte fixade och vi ska även göra rent utanför planen som ni ser att vi nog borde..

http://img268.imageshack.us/i/20090726070.jpg/

http://img268.imageshack.us/img268/2482/20090726072.jpg

som ni ser är det lite smågropar på vissa ställen som vi ska fixa till.

Vi ska även lägga på lite glidgrus, för just nu är det bara som ett golv, nå förslag på vad/hur?
Och sen har vi ett litet problem, bredvid planen står ett träd som lyckas tappa nå skräp som ni kanske ser på den andra bilden.. Kan inte riktigt säga vad det är, ser ut som små små "korvar" om jag ska ge en dålig förklaring, dom är som sagt ganska små så jag undrar om det gör så värsta mycket eller gäller de bara att lägga på ett lager glidgrus och dra över lite med en stor tennisborste?

Kom gärna med tips&trix!

Tack på förhand.
//slkn

Gör så här; Ta en typ snyskyffel och dra av ALLT skräp, mossa och gräs utanför banan.

När detta är gjort kan du ta en fin plasträfsa och typ rugga upp den översta ytan bara så att det frigörs lite löst grus. Sen kan du ta och dra banan med en ban-borste (finns det någon sådan där? Sån man drar banan med efter avslutat spel.)

När detta är gjort kan ni dränka banan med vatten o då menar jag så den är som en sjö. När vattnet precis torkat, alltså att man inte ser pölarna längre och att inte det blir stora märken när man går så ska ni ta välten och köra över banan ett par gånger,, sen blöta o göra samma sak igen. Välta banan kanske 15 gånger i ett första skede. Sen kan ni ta och lägga på ett lager glidgrus över hela banan. Då menar jag ett tunt lager, någon mm , bara så det täcker större delen av banan.. Lägg på med skottkärra o spade, sen drar ni ut med räfsa och gör en sista dragning (kanske får dra banan med borste 4-5 gånger för att få allt jämnt)

Lycka till!
Citera
2009-08-05, 13:17
Medlem
Kitzbühels avatar
**dubbelpost / trippelpost.. Jävla internet!!
Senast redigerad av Kitzbühel 2009-08-05 kl. 13:29.
Citera
2009-08-05, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kitzbühel

Lycka till!

Jag kan förstå din reaktion över banan, men faktiskt så ser själv plan mycket värre ut på bilderna än vad den gör i verkligheter, den är riktigt fin nu, någon lite grop bara som vi ska fylla i, å sen ska vi fixa korridorerna..
Men vi har än så länge bara satsat på att fixa innanför linjerna, tills den blir så gått som spelklart.
Så nu är Singelplanen riktigtriktigt hård och fin nu, utan någe skräp ele liknande, ska lägga på lite mer glidgrus strax.
Citera
2009-08-06, 17:22
Medlem
Brakkans avatar
Jag har vid ett par tillfällen försökt gå in på ATP:s hemsida, eller hemsidan för pågående tennisturneringar för att kolla resultat, lottning, ranking och så vidare men det är hopplöst att försöka navigera rätt.

Just nu spelar de i Washington.

Hur ser lottningen ut? Hur är Söderling rankad? Vem får han möta i en eventuell kvart, semi, final, och så vidare.

Tipsa gärna om en länk.
Citera
2009-08-06, 17:39
Medlem
stukas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brakkan
Jag har vid ett par tillfällen försökt gå in på ATP:s hemsida, eller hemsidan för pågående tennisturneringar för att kolla resultat, lottning, ranking och så vidare men det är hopplöst att försöka navigera rätt.

Just nu spelar de i Washington.

Hur ser lottningen ut? Hur är Söderling rankad? Vem får han möta i en eventuell kvart, semi, final, och så vidare.

Tipsa gärna om en länk.

Högst upp på atptennis.com finns en kolumn med Draws, Results och Order of Play.

http://www.atpworldtour.com/Scores/Tournament-Draws.aspx
Citera
2009-08-06, 19:12
Medlem
Brakkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stuka
Högst upp på atptennis.com finns en kolumn med Draws, Results och Order of Play.

http://www.atpworldtour.com/Scores/Tournament-Draws.aspx
Tackar. Jag hade tydligen missat raden längst upp...

Om man tittar på spelschemat, så "möter" de högst rankade spelarna BYE i första rundan. Jag antar att BYE betyder att de står över den första omgången. Men vad står förkortningen BYE för?
Senast redigerad av Brakkan 2009-08-06 kl. 19:16.
Citera
2009-08-06, 20:13
Medlem
[
Senast redigerad av oiram 2009-08-06 kl. 20:18.
Citera
2009-08-07, 09:03
Medlem
dr-zekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brakkan
Tackar. Jag hade tydligen missat raden längst upp...

Om man tittar på spelschemat, så "möter" de högst rankade spelarna BYE i första rundan. Jag antar att BYE betyder att de står över den första omgången. Men vad står förkortningen BYE för?

BYE betyder just bye, det är inte en förkortning av något. BYEs delas ut till seedade spelare om en turnering inte lyckas få ihop tillräckligt antal spelare. BYEs gäller dock enbart i första rundan och varierar från turnering till turnering. Madrid Masters baserar t.ex. BYE-utdelningen på hur bra man spelar på underlaget och inte enbart på seedningen. I GS-sammanhang delas inte BYEs ut eftersom GS lyder under ITFs regler medan Masters och lägre turneringar lyder under APTs regler.
Citera
2009-08-07, 09:18
Medlem
Kitzbühels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dr-zeke
BYE betyder just bye, det är inte en förkortning av något. BYEs delas ut till seedade spelare om en turnering inte lyckas få ihop tillräckligt antal spelare. BYEs gäller dock enbart i första rundan och varierar från turnering till turnering. Madrid Masters baserar t.ex. BYE-utdelningen på hur bra man spelar på underlaget och inte enbart på seedningen. I GS-sammanhang delas inte BYEs ut eftersom GS lyder under ITFs regler medan Masters och lägre turneringar lyder under APTs regler.

Vissa tävlingar har även 28 lottning istället för 32 lottning och därför är det BYE för de 4 högst seedade spelarna i tävlingen. Tex Båstad hade 28 lottning vilket innebar att de 4 främsta gick in direkt i omg 2.

I kval-spelet till en tävling är det oftast inte fullt men i en huvudtävling på Future, ATP eller Challenger-nivå är det alltid fullt,, har nog aldrig sett en enda tävling som inte har fullt i main-draw. I kvalet däremot kan det ofta vara luckor ,,

Kolla tex http://stevegtennis.com/results/2009/q-f-china5.txt
Där det står (CUT-None) betyder att sista spelare in inte är någon utan att alla kom in,, annars kan det stå tex (CUT; Mark Markson GBR ATP 1825)
Citera
2009-08-07, 10:36
Medlem
kthxbyelols avatar
När spelar Söderling nästa match?
Citera
2009-08-07, 11:30
Medlem
dr-zekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kthxbyelol
När spelar Söderling nästa match?

Eftermiddag lokal tid, inte före 14.30. Det blir väl isf 19-tiden här hemma. Kan bli en riktigt bra match mot Del Potro. Det blir riktigt intressant att se hur Söderling hanterar Del Potro som besegrade honom rätt konfortabelt i Auckland i vintras...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in