2013-01-10, 04:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Zimonjic har inte direkt varit bra det senaste året. Han har inte imponerat på mig de gånger Sverige mötte Serbien i DC heller, man tycker ju att han ska vara ankare där, han spelar med Djokovic och Tipsarevic, inte direkt så att det är dåliga spelare han spelar med, ändå så har Lindstedt knäckt honom båda gångerna.
Djokovic är ingen bra dubbelspelare, Tipsarevic är bättre. Zimonjic är ingen Nestor, det är trots allt skillnad på dom som kan spela både singel och dubbel.
Citera
2013-01-10, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Djokovic är ingen bra dubbelspelare, Tipsarevic är bättre. Zimonjic är ingen Nestor, det är trots allt skillnad på dom som kan spela både singel och dubbel.

Ja Djokovic är förvånandsvärt dålig i dubbel. Väldigt konstigt med tanke på hur bra bollkänsla han har plus grymma returer.

Zimonjic tycker jag har spelat dåligt alla gånger jag har sett honom spela dubbel de senaste året. Följer inte dubbel så mycket så jag känner inte till honom så jättebra men jag förväntar mig i alla fall mer av en spelare med hans meriter.

Hoppas Llodra fokuserar hårdare på singel nu, jag vill hellre se att han spelar bättre där istället.
Citera
2013-01-10, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jubili
mannen. nadal är 26 år gammal. han är fortfarande ung. att titta vem som har flest slam är inte allt. tex borg slutade spela tennis vid 26 och han lirade inte ens australian open. han skulle kunna ha mkt mkt mer slams... rafa har mer slams än federer från ett ålderspespektiv...

edit: 2012 var året federer gick om rafa från ett åldersperspektiv.

fed 26 år = 12 gs
nad 26 år = 11 gs

men rafa har varit mer skadad. det enda jag säger är att när rafa är 100% frisk är han bäst möjligen djokovic kan stoppa honom...

Nadal tränar och spelar ständigt på och över gränsen för vad hans kropp tål. Federer tränar smart och undviker skador. Kan jämföra dessa två med Janica Kostelic och Anja Pärson. Janica vann väldigt mycket på kort tid, dock tränade hon sönder knäna och numera kan hon knappt gå. Anja tänkte på framtiden, höll på längre och har i summeringen av deras karriärer flest mästerskapsmedaljer, plus det viktigaste, hälsan i behåll.

Federer spelar och njuter av tennislivet, har flest grandslams, medan Nadal ber till gud att han slipper rollator vid 40 års ålder. Vem fan är vinnaren?
Citera
2013-01-10, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skump8883
Nadal tränar och spelar ständigt på och över gränsen för vad hans kropp tål. Federer tränar smart och undviker skador. Kan jämföra dessa två med Janica Kostelic och Anja Pärson. Janica vann väldigt mycket på kort tid, dock tränade hon sönder knäna och numera kan hon knappt gå. Anja tänkte på framtiden, höll på längre och har i summeringen av deras karriärer flest mästerskapsmedaljer, plus det viktigaste, hälsan i behåll.

Federer spelar och njuter av tennislivet, har flest grandslams, medan Nadal ber till gud att han slipper rollator vid 40 års ålder. Vem fan är vinnaren?
när federer dominerade 05, 06 & 07 fanns det dåligt med motstånd. sampras hade mkt mer tufft motstånd tex...

att säga att fed har flest slam han är bäst funkar inte. man måste tänka mer avancerat...
Citera
2013-01-10, 19:34
Medlem
Citat:
mannen. nadal är 26 år gammal. han är fortfarande ung. att titta vem som har flest slam är inte allt. tex borg slutade spela tennis vid 26 och han lirade inte ens australian open. han skulle kunna ha mkt mkt mer slams... rafa har mer slams än federer från ett ålderspespektiv...

fed 26 år = 12 gs
nad 26 år = 11 gs

men rafa har varit mer skadad. det enda jag säger är att när rafa är 100% frisk är han bäst möjligen djokovic kan stoppa honom...

En massa om och men här. Om jag inte hade blivit sjuk så hade jag varit världsetta också, garanterat...

Citat:
rafa har mer slams än federer från ett ålderspespektiv...

Skulle omöjligt kunna bry mig mindre. Det finns spelare som inte blir skadade sen finns det de som blir det.
Citera
2013-01-10, 19:40
Medlem
Citat:
när federer dominerade 05, 06 & 07 fanns det dåligt med motstånd. sampras hade mkt mer tufft motstånd tex...

att säga att fed har flest slam han är bäst funkar inte. man måste tänka mer avancerat...

Bara för att man tänker "avancerat" betyder det inte att man tänker på ett bra sätt. Det är ofta sämre ju mer avancerat man tänker.

Man kan summera det väldigt enkelt utan avancerade tankar, det är vad man vinner och hur mycket man vinner och på hur många olika underlag och klimat och även under vilka spelregler som spelar roll. Inte vem man vinner emot.

Som sagt jag hade varit världsetta om jag hade varit i speldugligt skick.
Citera
2013-01-10, 19:52
Medlem
Citat:

Nej Sampras hade inte tuffare motstånd. Svaret är Federer är mer överlägsen än vad Sampras var, pga bättre teknik, bättre rörelsemönster och bättre spelförståelse. Motståndet en bit bakom Federer var jämnt. Om man hade plockat bort Federer så hade man kunnat säga att det var historiens tuffaste och jämnaste period, eller hur?

Att jämföra motstånd mellan olika decennier och försöka komma fram till en rättvis mästare, då får man hålla på i all oändlighet. Det enda rätta är att kolla i historieböckerna, där är Federer bäst och kommer förbli.
Citera
2013-01-10, 21:28
Medlem
Reko45s avatar
ny intervju med söderling...inga nyheter bara gäspningar

http://www.eurosport.se/tennis/australian-open-1/2003/exklusivt-soderling-om-ovissheten-det-har-varit-sjukt-jobbigt_sto3564820/story.shtml
Citera
2013-01-10, 21:38
Medlem
Ska bli intressant att se om Tomic kan vinna sin första ATP-titel nu i Sydney. Han möter Seppi i semifinal, blir en svår match, men jag tror Seppi kan passa honom bra, kan bli en jämn match.
Citera
2013-01-10, 21:43
Medlem
Citat:

Du kan ju vända på myntet, du kanske uppfattar det som att det fanns dåligt motstånd för att Federer var överlägset bäst? Det är ju det enda som går att bevisa, allt annat är spekulationer.

Ladda ner gamla matcher och kolla hur den karln spelade under dessa år, så kanske du får en bättre uppfattning.

Det finns ingen som har eller har haft bättre högsta nivå än den karln.
Citera
2013-01-11, 20:55
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reko45
ny intervju med söderling...inga nyheter bara gäspningar

http://www.eurosport.se/tennis/australian-open-1/2003/exklusivt-soderling-om-ovissheten-det-har-varit-sjukt-jobbigt_sto3564820/story.shtml

Jag ger upp. Är nästintill 100% säker på att Robin aldrig kommer tillbaka. Skulle inte förvåna mig om han väljer att avsluta karriären utan att ens "testa vingarna". Robins sista match kanske kommer att bli finalen i Båstad där han slog David Ferrer med 6-2 6-2.
Citera
2013-01-11, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Jag ger upp. Är nästintill 100% säker på att Robin aldrig kommer tillbaka. Skulle inte förvåna mig om han väljer att avsluta karriären utan att ens "testa vingarna". Robins sista match kanske kommer att bli finalen i Båstad där han slog David Ferrer med 6-2 6-2.

Ja är det så att han inte kan träna ordentligt så är det ingen mening att ens försöka tävla. Då kommer han sluta utan att spela på ATP-nivå, då kommer han avsluta med en fantastisk match mot nuvarande världsfemman. Som han själv säger så är det jävligt taskig tajming för att bli sjuk, när han var som bäst.

Ser man utveklingen som Söderling hade 20011 och kollar man på vad Ferrer har åstakommit 2012 så är det jävligt surt, inte bara för Robin utan för svensk tennis.

Så nästa gång vi får se honom om så blir fallet blir på veteran-touren för det har han sagt, dvs att han ska spela tennis igen om det så är det sista han gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in