Citat:
Ursprungligen postat av BleAivano
Rolig spelstil? Inte direkt. Robin har enligt min mening ganska dålig variation i sitt spel.
Han står mest vid baslinjen och nöter sedan hände det inte så mycket mer.
Håller med om att hans spelstil kanske inte är så kul men det är så mycket mer än bara spelstil som gör en spelare intressant att se på. Robin har ett otroligt vapen i sin serve-forehand, kanske den bästa i världen när han är i toppform i dagens tennis, Isner är duktig på det också men Söderling är bättre (i slaget efter serven).
Det som gör Robin intressant är hans mentala inställning, han viker aldrig ner sig, sen har jag aldrig sett honom (sedan han slog igenom i FÖ) förlora en stor match pga han inte orkade fysiskt. Riktig jävla vilja i den gubben. Noll respekt för alla på touren, alltså när han går in i matcherna så tror han alltid på att han ska vinna, spelar ingen roll vem som står på andra sidan nät, det är mer än vad man kan säga om väldigt många spelare på touren. Väldigt mycket "små skallar" där ute tycker jag.
Är helt övertygad om att han hade utvecklat sitt spel ännu mer tilsammans med Fidde om han inte hade blivit sjuk.
Sen kan jag aldrig säga det för många gånger: Han slår extremt hårt, han har otrolig bollträff, han har den tyngsta forehanden i världen tillsammans med Del Potro och Tsonga och
han håller käften när jag gör det!