2013-01-12, 00:29
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Jag ger upp. Är nästintill 100% säker på att Robin aldrig kommer tillbaka. Skulle inte förvåna mig om han väljer att avsluta karriären utan att ens "testa vingarna". Robins sista match kanske kommer att bli finalen i Båstad där han slog David Ferrer med 6-2 6-2.

När han dessutom ibland bara kan träna en gång i veckan måste man ju tappa hur mycket som helst.

Blir ytterligare några mörka år för svensk tennis...
Citera
2013-01-12, 02:12
Medlem
Cilangs avatar
Synd att Brunström torskade finalen, men det var en rätt kul match! Hoppas verkligen att Brunström etablerar sig på ATP-touren i år, han har ju kapacitet för att ligga (minst) runt 30. Någon som vet vem han spelar med i Australian Open?

Och Siljeström, vad händer med han? Han har inte spelat nån uppvärmningsturnering inför AO, men han kanske inte ska vara med där? Någon som vet något om Siljeström?

Lindstedt tror jag kommer få ett dåligt år med hans mått. Tror inte Zimonjic var det bästa valet, det känns som att serben blir sämre och sämre. Tror dock det kommer gå riktigt bra för Tecau/Mirniy...
Citera
2013-01-12, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reko45
ny intervju med söderling...inga nyheter bara gäspningar

http://www.eurosport.se/tennis/australian-open-1/2003/exklusivt-soderling-om-ovissheten-det-har-varit-sjukt-jobbigt_sto3564820/story.shtml
det är så tråkit att han är borta. han har mkt rolig spelstil att titta på och han kunde verkligen utmana top spelarna...
Citera
2013-01-12, 11:40
Medlem
Då tog precis Tomic sin första titel, starkt gjort då Anderson spelade bra. Ska bli intressant att följa Tomic i år. Hoppas att han har energi kvar till AO nu, ganska vanligt att orutinerade (även många rutinerade) spelare inte riktigt orkar första matchen efter en turneringsvinst. Vinner han första så har han gjort det bra. Vore kul att se ett möte mellan honom och Federer.
Citera
2013-01-12, 16:22
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jubili
det är så tråkit att han är borta. han har mkt rolig spelstil att titta på och han kunde verkligen utmana top spelarna...

Rolig spelstil? Inte direkt. Robin har enligt min mening ganska dålig variation i sitt spel.
Han står mest vid baslinjen och nöter sedan hände det inte så mycket mer.
Citera
2013-01-12, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BleAivano
Rolig spelstil? Inte direkt. Robin har enligt min mening ganska dålig variation i sitt spel.

Håller med om att hans spelstil kanske inte är så kul men det är så mycket mer än bara spelstil som gör en spelare intressant att se på. Robin har ett otroligt vapen i sin serve-forehand, kanske den bästa i världen när han är i toppform i dagens tennis, Isner är duktig på det också men Söderling är bättre (i slaget efter serven).

Det som gör Robin intressant är hans mentala inställning, han viker aldrig ner sig, sen har jag aldrig sett honom (sedan han slog igenom i FÖ) förlora en stor match pga han inte orkade fysiskt. Riktig jävla vilja i den gubben. Noll respekt för alla på touren, alltså när han går in i matcherna så tror han alltid på att han ska vinna, spelar ingen roll vem som står på andra sidan nät, det är mer än vad man kan säga om väldigt många spelare på touren. Väldigt mycket "små skallar" där ute tycker jag.

Är helt övertygad om att han hade utvecklat sitt spel ännu mer tilsammans med Fidde om han inte hade blivit sjuk.

Sen kan jag aldrig säga det för många gånger: Han slår extremt hårt, han har otrolig bollträff, han har den tyngsta forehanden i världen tillsammans med Del Potro och Tsonga och han håller käften när jag gör det!
Senast redigerad av terribilis 2013-01-12 kl. 19:04.
Citera
2013-01-12, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BleAivano
det är smaksak. jag älskar att titta när han krossar nadal och federer på roland garros från långt bak
Citera
2013-01-13, 03:13
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Det som gör Robin intressant är hans mentala inställning, han viker aldrig ner sig, sen har jag aldrig sett honom (sedan han slog igenom i FÖ) förlora en stor match pga han inte orkade fysiskt. Riktig jävla vilja i den gubben. Noll respekt för alla på touren, alltså när han går in i matcherna så tror han alltid på att han ska vinna, spelar ingen roll vem som står på andra sidan nät, det är mer än vad man kan säga om väldigt många spelare på touren. Väldigt mycket "små skallar" där ute tycker jag.

Håller med. Han är en udda fågel därute bland många mindre intressanta personligheter. Mentala dvärgar finns det gott om. De är nöjda om de vinner några games av toppspelarna. De tror inte på seger på förhand. Snacka om att vara slagna på förhand. RS var en mental dvärg som tappade många matcher i vredesmod. Sen skedde en förvandling och hans heta humör över domslut och spelare tände honom att faktiskt spela bättre. RS är en stor vinnarskalle, påminner lite om gamla gardet då det fanns stora rivaler i tennisen. Då han härmade Nadal i Wimbledon var det som om Năstase stod där.

Spelmässigt har ofta RS fått kritik för sitt tråkiga spel och brist på variation. Tröttsamt värre. Hans storlek och spelsätt gör att han inte direkt kan spela i närheten av Federer. Å andra sidan, vem gör det? Många spelar likadant. Så kritiken känns lite obefogad. Det gäller att ta vara på det man är bra, det har RS verkligen gjort. Till skillnad från många andra baslinjedunkare har RS riktigt dödande slag på både forehand och backhand.
Senast redigerad av Castlevania 2013-01-13 kl. 04:02.
Citera
2013-01-13, 12:46
Medlem
Söderling är (var) grym,gillar honom skarpt. Hoppas han kommer tillbaka.
Citera
2013-01-13, 13:14
Medlem
Vobblers avatar
När Robin vann Paris indoors 2010 hade han börjat spela lite mer varierande, med mer attack- och volleyspel. Jädra otur att han blev sjuk året efter, han hade alla chanser att bli en stabil topp-4-spelare.
Nu är det naturligtvis kört. Han har varit borta alldeles för länge nu.
Citera
2013-01-13, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
När Robin vann Paris indoors 2010 hade han börjat spela lite mer varierande, med mer attack- och volleyspel. Jädra otur att han blev sjuk året efter, han hade alla chanser att bli en stabil topp-4-spelare.

Ja verkligen, gillar hur han räddade matchbollar mot Llodra, en spelare som han innan dess hade haft sjukt svårt emot. Pga Llodra spelar helt rätt mot en spelare som Söderling, tydligt att Söderling hade tagit ett steg där i och med den vinsten och på det sättet han gjorde det, otroligt svår match för honom där han var så illa ute man kan vara med tre matchbollar emot sig. En av hans bästa matcher i hans karriär tycker jag.

Sen utvecklade han faktiskt sitt spel när Pistolesi tränade honom, jag höjde på ögonbrynen när Söderling sprang och försvarade sig som Andy Murray nästan, det hade jag aldrig sett honom göra innan.

Tror även att Fidde hade kunnat tagit hans spel ett snäpp längre också, jävligt synd att han blev sjuk. Det var dock inte otur att han blev sjuk, han har gjort fel i att inte ta det lugnare och vila när han har känt sig krasslig. Förhoppningsvis har han lärt sig det om han kommer tillbaka, det är bara jävligt synd att han förmodligen inte kommer att komma tillbaka.
Citera
2013-01-14, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Kört skulle jag inte säga. Han har ju alltid haft spelet. Han blev ju så bra När han mentallt fick grejer på plats men nordman( hette tränars ?) . Jag tror att när han kommer tillbaka, så har han mer perpektiv på livet och kommer vara mentallt starkare än tidigare. Men det är aldrig lätt att komma tilbaka, se mario ancic. Mononeukluos medföljer "skade spiraler". Hoppas robin klarar det för han är en otroligt skön lirare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in