Citat:
Ursprungligen postat av jubili
men jag tror han bytte racket 2010. därför är han dålig. han var galen 2009.
Snarare så att han är en mental dvärg. Det tar inte två säsonger att vänja sig i ett nytt racket och om det skulle göra det av någon konstig anledning så är man dålig (men så är inte fallet). Jag är tveksam till om han har rätt inställning till sporten, han borde anlita en mental coach tycker jag, eller bara en vanlig coach som kan få honom att bli bättre i viktiga lägen. Han är otroligt svag i viktiga lägen, till och med när han är i bra form rent spelmässigt så kan han tappa matcher pga det.
Sen tycker jag att det är obegripligt hur svag serve en del proffspelare har, en del kan verkligen inte lära sig serva ordentligt.
Citat:
Ursprungligen postat av jubili
snacka om att du har fel. nadal är bäst genom tiderna när han är frisk och han kmr visa det igen...
sen så förstår jag inte de som klagar på rafas spelstil. det är skitsnack. vissa är mer skadebenägna än andra.
På grus är han bäst igenom tiderna men inte i tennis överhuvudtaget. Tar man t.ex inomhustennis så är hans facit inte så imponerande direkt.
Han kommer inte bli bäst igen (rankad #1), tror dock inte att han bara kommer att sluta, han kan säkert tävla ett par år till om han har tur, har han otur så kan det ju vara slut, knän är inget som går att fixa helt, är de trasiga så kommer de förbli trasiga resten av livet, det gäller bara att minimera skadan.