2013-01-08, 18:29
Medlem
meganegerdases avatar
Jag tror inte Nadal kommer komma tillbaks, någonsin. Med den spelstilen han har var det ändå jävligt starkt att kunna spela tills man var 24år. Hans kropp är trasig för alltid.

Det enda han skulle kunna göra är att bara satsa på grussäsongen, och köra rehab/träna övrig tid. Dels för att den inte är så lång, och dels för att grus är mer skonsamt. Frågan är hur motiverad han är för det.

Angående Aus. Open så tror känns det rimligt att Murray eller Djokovic tar det, men man ska aldrig räkna ut legenden.....

F.ö kul att junioren Elias Ymer, född 1996, tog sig till final i Orange Bowl (inofficiella VM) för de födda 1994. Han ligger nu tia på juniorrankingen och har ett bra utgångsläge i junior Aus. Open.
Citera
2013-01-08, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Finns det någon som underpresterar mer än Verdasco?
men jag tror han bytte racket 2010. därför är han dålig. han var galen 2009.
Citera
2013-01-08, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meganegerdase
Jag tror inte Nadal kommer komma tillbaks, någonsin. Med den spelstilen han har var det ändå jävligt starkt att kunna spela tills man var 24år. Hans kropp är trasig för alltid.

Det enda han skulle kunna göra är att bara satsa på grussäsongen, och köra rehab/träna övrig tid. Dels för att den inte är så lång, och dels för att grus är mer skonsamt. Frågan är hur motiverad han är för det.
snacka om att du har fel. nadal är bäst genom tiderna när han är frisk och han kmr visa det igen...

sen så förstår jag inte de som klagar på rafas spelstil. det är skitsnack. vissa är mer skadebenägna än andra.
Citera
2013-01-08, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jubili
men jag tror han bytte racket 2010. därför är han dålig. han var galen 2009.

Snarare så att han är en mental dvärg. Det tar inte två säsonger att vänja sig i ett nytt racket och om det skulle göra det av någon konstig anledning så är man dålig (men så är inte fallet). Jag är tveksam till om han har rätt inställning till sporten, han borde anlita en mental coach tycker jag, eller bara en vanlig coach som kan få honom att bli bättre i viktiga lägen. Han är otroligt svag i viktiga lägen, till och med när han är i bra form rent spelmässigt så kan han tappa matcher pga det.

Sen tycker jag att det är obegripligt hur svag serve en del proffspelare har, en del kan verkligen inte lära sig serva ordentligt.

Citat:
snacka om att du har fel. nadal är bäst genom tiderna när han är frisk och han kmr visa det igen...

sen så förstår jag inte de som klagar på rafas spelstil. det är skitsnack. vissa är mer skadebenägna än andra.

På grus är han bäst igenom tiderna men inte i tennis överhuvudtaget. Tar man t.ex inomhustennis så är hans facit inte så imponerande direkt.

Han kommer inte bli bäst igen (rankad #1), tror dock inte att han bara kommer att sluta, han kan säkert tävla ett par år till om han har tur, har han otur så kan det ju vara slut, knän är inget som går att fixa helt, är de trasiga så kommer de förbli trasiga resten av livet, det gäller bara att minimera skadan.
Senast redigerad av terribilis 2013-01-08 kl. 20:09.
Citera
2013-01-09, 01:57
Medlem
Citat:
Sen tycker jag att det är obegripligt hur svag serve en del proffspelare har, en del kan verkligen inte lära sig serva ordentligt.
verdasco har bra serve och grym andra serve.
Citat:
På grus är han bäst igenom tiderna men inte i tennis överhuvudtaget. Tar man t.ex inomhustennis så är hans facit inte så imponerande direkt.
jag skiter i inomhustennis. syftar på alla fyra gs.
Citat:
Han kommer inte bli bäst igen (rankad #1), tror dock inte att han bara kommer att sluta, han kan säkert tävla ett par år till om han har tur, har han otur så kan det ju vara slut, knän är inget som går att fixa helt, är de trasiga så kommer de förbli trasiga resten av livet, det gäller bara att minimera skadan.
han kmr tillbaks på top tro mig... han har många gs kvar...
Citera
2013-01-09, 12:00
Medlem
Citat:
jag skiter i inomhustennis. syftar på alla fyra gs.

Nadal har inte vunnit ens näst mest grand slam-titlar hittills så om du bara fokuserar på det så går din matematik inte ihop.

Citat:
han kmr tillbaks på top tro mig... han har många gs kvar...

Nej jag tror inte på dig, detta är en av anledningarna till det:

Citat:
verdasco har bra serve och grym andra serve.

Han har extrema svårigheter i sin serve, speciellt i pressade lägen. Något Nadal inte har, utan tvärtemot, då har inte ens Nadal en bra serve från början utan har fått jobba upp den. Det bevisar hur svag Verdasco är mentalt om man jamför med t.ex en spelare som Nadal (och det finns många som är lika starka mentalt som Nadal men de är inte lika vältränade och skickliga och är således inte lika bra).

Det är ett skämt att Verdasco inte är bättre än vad han är just nu, han är tillräckligt skicklig för att vara stabilt på top15 hela kärriären ut, han underpresterar något enormt tycker jag, kan inte se att det är något annat än hans mentala kapacitet som är hindret. Det såg bra ut ett tag förra året men sedan så fortsätte han kräftgången. Han förtjänar att bli sågad tills han rycker upp sig.
Citera
2013-01-09, 20:04
Medlem
Intressant att Tomic verkar ha hittat formen. Mycket intressant spelare, hoppas han kan få ihop det och fokusera helt och hållet på tennis istället för på en massa annat skit, då kan han nog nå långt.

Skulle vara så jäkla kul för tennisen om det kom en ny snubbe som verkligen kunde utmana de bästa, lite småtrist när samma fyra spelare alltid är bäst när det gäller, skulle bli så grymt mycket mer spännande att se en ny spelare som kan utmana om titlarna. Bortser man från Del Potro en enda gång så har ju ingen annan än "the big four" vunnit en grand slam på jag vet inte hur länge, det känns som en evighet. Jag är beredd att hålla med Boris Becker lite också när han säger att det inte bara är dessa fyra som är bra utan de andra som är för dåliga också, 90-talet får mycket skit för att det skulle ha varit en dålig era, men kollar man rent objektivt på det hela så är det inte säkert att så är fallet.
Citera
2013-01-09, 21:01
Medlem
Nadal har spelat sönder kroppen precis som Kent Carlsson, kommer inte att vinna något stort förutom DC möjligtvis.
Lindstedt har nu 0-2 i säsongsöppning, folk fattar kanske lite bättre nu hur bra Tecau är.
Citera
2013-01-09, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kitzbühel
Hade det varit i en ATP-Challenger, steget under ATP Tour, så hade nätserven inte gått om utan istället spelats på. Det är en ny regel där ATP testar att spela på servar som tar i nätkanten. I amerikanska collegetennisen NCAA lirar de på nätservar.
Ett gammalt förslag av Ivan Lendl, att spela på nätservar.
Citera
2013-01-09, 21:24
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Tomic har rätt inställning i alla fall. Han brinner av självförtroende just nu.

Citat:
"Yeah, the way now I've been playing, there is no stopping me. I can do really well. I'm not going to say I'll be in the top 10 in two months, three months. I don't know. Could take longer or could happen just like that the way I've been playing.
I believe I'll get there this year. If I keep up this attitude and the way I've been playing, who knows? Could go even higher. "

Hela intervjun:
http://www.asapsports.com/show_interview.php?id=85708
Citera
2013-01-09, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Nadal har spelat sönder kroppen precis som Kent Carlsson, kommer inte att vinna något stort förutom DC möjligtvis.
Lindstedt har nu 0-2 i säsongsöppning, folk fattar kanske lite bättre nu hur bra Tecau är.

Zimonjic har inte direkt varit bra det senaste året. Han har inte imponerat på mig de gånger Sverige mötte Serbien i DC heller, man tycker ju att han ska vara ankare där, han spelar med Djokovic och Tipsarevic, inte direkt så att det är dåliga spelare han spelar med, ändå så har Lindstedt knäckt honom båda gångerna.
Citera
2013-01-10, 01:31
Medlem
Citat:
Nadal har inte vunnit ens näst mest grand slam-titlar hittills så om du bara fokuserar på det så går din matematik inte ihop.
mannen. nadal är 26 år gammal. han är fortfarande ung. att titta vem som har flest slam är inte allt. tex borg slutade spela tennis vid 26 och han lirade inte ens australian open. han skulle kunna ha mkt mkt mer slams... rafa har mer slams än federer från ett ålderspespektiv...

edit: 2012 var året federer gick om rafa från ett åldersperspektiv.

fed 26 år = 12 gs
nad 26 år = 11 gs

men rafa har varit mer skadad. det enda jag säger är att när rafa är 100% frisk är han bäst möjligen djokovic kan stoppa honom...
Senast redigerad av jubili 2013-01-10 kl. 01:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in