2012-05-18, 21:23
Medlem
Maglors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cilang
Lindstedt/Tecau vidare efter revanschvinst mot Fyrstenberg/Matkowski! 6-2 1-6 12-10. De hade 7-3 i supertiebreaket men tappade ledningen till 9-10 där Robert räddade en matchboll med ett ess. Tipsarevic/Kubot i semin, vad tror ni? Jag tror faktiskt på vinst även om Tipsarevic och Kubot slagit ut både Paes/Stepanek och Bryan/Bryan. Hoppas det visas imorgon!

Visas i TV? Skulle inte tro det va. Så jävla torftigt av alla bolag att skita i dubbeln helt och hållet. Man kan ju hoppas på en ändring men jag är tveksam.
Citera
2012-05-18, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Nej men att hans namn har högre marknadsvärde, han har ju egna kläder om du har missat det.

Och svar ja, skulle Björn Borg ge sig in och börja bygga tennisracketar med hans namn på så skulle hans namn vara extremt mycket mer värt.

Men tack och lov så gör han inte det för han spelar ju inte tennis längre

Men det är ju det du säger, att Björn Borgs varumärke är så starkt att om han spelade några få turneringar om året så skulle hans sponsoravtal vara mer värt än en spelande Söderling, du hör ju hur det låter?

Jag diskuterar marknadsföring inom sponsoravtal, inte egna klädkedjor, eller ska Björn Borg sponsra sig själv?
Citera
2012-05-18, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cilang
Lindstedt/Tecau vidare efter revanschvinst mot Fyrstenberg/Matkowski! 6-2 1-6 12-10. De hade 7-3 i supertiebreaket men tappade ledningen till 9-10 där Robert räddade en matchboll med ett ess. Tipsarevic/Kubot i semin, vad tror ni? Jag tror faktiskt på vinst även om Tipsarevic och Kubot slagit ut både Paes/Stepanek och Bryan/Bryan. Hoppas det visas imorgon!

ojdå, har Tipsarevic lyckas slå ut dessa spelare i dubbel, måste väl ses som en ganska stor överraskning? Det var ju ingen vidare bra dubbelspelare man såg när han spelade mot Sverige med Djokovic. Enda gången jag har sett honom spela dubbel tror jag.

Kubot är hyffsat bra framme vid nät dock.
Citera
2012-05-18, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skump8883
Men det är ju det du säger, att Björn Borgs varumärke är så starkt att om han spelade några få turneringar om året så skulle hans sponsoravtal vara mer värt än en spelande Söderling, du hör ju hur det låter?

Jag diskuterar marknadsföring inom sponsoravtal, inte egna klädkedjor, eller ska Björn Borg sponsra sig själv?

Borg behöver inte spela tennis för att synas alla vet vem han är, till och med folk som inte är intresserade av tennis vet vem han är. Söderling behöver inte heller spela tennis för att synas mer än Bachinger. Det är själva poängen, enklare än så går det inte att förklara.
Citera
2012-05-18, 22:37
Medlem
camejos avatar
Djokovic twittrade för en timme sen att det ska bli kul att möta Roger imorgon. Då hade inte Federer ännu inte påbörjat sin kvart mot Seppi
Citera
2012-05-18, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Borg behöver inte spela tennis för att synas alla vet vem han är, till och med folk som inte är intresserade av tennis vet vem han är. Söderling behöver inte heller spela tennis för att synas mer än Bachinger. Det är själva poängen, enklare än så går det inte att förklara.

Snackar fortfarande om sponsoravtal men du greppar liksom inte. Du har svårt att separera saker och ting ifrån varandra verkar det som. Det jag talade om först var olönsamheten i sponsoravtal med en "frånvarande reklampelare". Men du har svårt att se skillnad på det och varumärkets betydelse, så jag avråder dig tfrån att börja jobba inom marknadsföring, eller ekonomi överhuvudtaget.
Citera
2012-05-18, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Djokovic twittrade för en timme sen att det ska bli kul att möta Roger imorgon. Då hade inte Federer ännu inte påbörjat sin kvart mot Seppi

Haha han vill sätta press på Roger

Citat:
Ursprungligen postat av Skump8883
Snackar fortfarande om sponsoravtal men du greppar liksom inte. Du har svårt att separera saker och ting ifrån varandra verkar det som. Det jag talade om först var olönsamheten i sponsoravtal med en "frånvarande reklampelare". Men du har svårt att se skillnad på det och varumärkets betydelse, så jag avråder dig tfrån att börja jobba inom marknadsföring, eller ekonomi överhuvudtaget.

Citera
2012-05-18, 23:09
Medlem
camejos avatar
http://www.resume.se/nyheter/media/2012/05/18/soderling-jag-blev-utskalld-av-en-svt-anstalld/

SVT-reportern blev ledsen i ögat tydligen. Kanske ska sluta svära och mästra intervjuobjekt.
Citera
2012-05-19, 08:32
Medlem
Pretenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo

Hahaha

Utvecklat sig till ett riktigt drama i Rom, i synnerhet med tanke på kampen om #2. Återstående matcher kommer anlägga tonen inför RG. Fed har inte mött Nole sedan den mentalt tunga förlusten i USO, och han är förhoppningsvis revanschsugen.

Federer i 3 set. Come on!
Citera
2012-05-19, 13:27
Medlem
Två pangmatcher att vänta.

Förresten, hur länge har Djokovic seedats etta på grusturneringar som Rafa deltagit i?
Citera
2012-05-19, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mordarschnigeln
Två pangmatcher att vänta.

Förresten, hur länge har Djokovic seedats etta på grusturneringar som Rafa deltagit i?

Han blev etta efter Wimbledon förra året så alla denna säsong, sedan är jag tveksam om han varit seedad högre än Nadal i nån grusturnering innan det, Nadal var ju borta ett tag pga skada 2009 men det var ju efter att grussäsongen var över, sedan kom han tillbaka med vinst i AO så jag är nästan 99.9% säker på att han inte har varit seedad högre före denna säsong.

EDIT: Nej tänkte fel, han vann inte alls AO då, men jag tror fortfarande inte att Djokovic har varit seedad före Nadal på grus förut. Har för mig att det var Murray som smög upp på andraplatsen ett tag under den tiden, men jag tror att Nadal var tillbaka till gruset.
Senast redigerad av terribilis 2012-05-19 kl. 17:34.
Citera
2012-05-19, 20:08
Medlem
Cilangs avatar
Jävlar vad stryk Lindstedt fick... Blir hur som helst kul att se Djokovic - Federer nu. Tror det kan bli en riktigt bra match, riktigt jämn dessutom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in