2013-10-14, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Du behöver inte revidera din syn på tennisen. Pim Pim är en exceptionell spelare i detta avseende. Det finns enligt mig bara en handfull spelare som skulle klara detta. Nadal, Djokovic är två som jag tror skulle kunna klara det. Nalbandian var en annan spelare som skulle kunna klara det. Johansson är i samma kategori. Han är inte normal, han har nånting som väldigt få har, då menar jag inte bara själva spelet utan det mentala, han är en smart spelare helt enkelt.

Som sagt serven gör det möjligt. Men det är mycket mer än så, han är helt enkelt bra på att tävla i tennis. Det är synd att hans axel inte höll, han hade kunnat bli en av de riktigt stora i svensk tennis annars tror jag.

Nionde plats har han nått som bäst. Semifinal i US Open bland annat.

Det blir en intressant match mot Falla, det gäller att han servar sitt bästa för Falla har bra returer, han är ingen spelare som normalt sett har stora svårigheter med storservare, mer än normalt alltså. Så det gäller att smälla in bollarna på rätt ställe. Det som är positivt är ju att Falla inte brukar spela så bra i vanliga små ATP-turneringar. Av någon konstig anledning så är han bättre i grand slams. Det är ju en bra egenskap i och för sig men han hade nog varit högre rankad om han hade varit stabilare i alla turneringarna. Hyfsad lottning i alla fall, Pim Pim har en bra chans.

Det är just det jag har hoppats på hela tiden. Jag hoppas innerligt att det blir av och att Raonic får sig en servelektion

Det kan bli spännande, två spelare som har exakt samma styrkor.

ja,det kan bli intressant match om han tar sig förbi Falla,det vet i fan om ens Falla kan returnera Pim PIms servar haha,dom är absolut värdsklass,särskilt inomhus.
Citera
2013-10-14, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
ja,det kan bli intressant match om han tar sig förbi Falla,det vet i fan om ens Falla kan returnera Pim PIms servar haha,dom är absolut värdsklass,särskilt inomhus.

Han är faktiskt bra den där colombianen, som sagt han är lite för ojämn bara, hans högstanivå är högre än hans ranking.

Förhoppningsvis så spelas matchen som kvällsmatch på onsdag. Så Pim Pim får vila lite extra och så det blir bra tryck på läktaren. Då ska det nog gå vägen. Det är trots allt Stockholm Open och förhållandena ska passa Pim Pim bättre.

Det är ingen bra lottning för Raonic som jagar poäng i alla fall om nu Falla inte skulle vinna.
Citera
2013-10-14, 20:40
Medlem
Citat:
Han är faktiskt bra den där colombianen, som sagt han är lite för ojämn bara, hans högstanivå är högre än hans ranking.

Förhoppningsvis så spelas matchen som kvällsmatch på onsdag. Så Pim Pim får vila lite extra och så det blir bra tryck på läktaren. Då ska det nog gå vägen. Det är trots allt Stockholm Open och förhållandena ska passa Pim Pim bättre.

Det är ingen bra lottning för Raonic som jagar poäng i alla fall om nu Falla inte skulle vinna.

Nej jag vet att han är bra Comombianen , har sett han många gånger.
Citera
2013-10-14, 21:19
Medlem
Spelschemat är klart för morgondagen i alla fall. Pim Pim spelar fjärdematchen på huvudbanan. Sekulic inleder kl 12:00 mot Struff. Bra lottning där för hans del, såg ett par game i hans match idag och han spelade helt okej då. Han fick bästa lottningen av alla kvalspelare i alla fall.

Chardy mot Gulbis kan också bli en bra match om fransmannen är i bra form. Vilket han i och för sig väldigt sällan är. Gulbis är en av kanidaterna till titeln.
Citera
2013-10-14, 22:40
Medlem
Citat:
Spelschemat är klart för morgondagen i alla fall. Pim Pim spelar fjärdematchen på huvudbanan. Sekulic inleder kl 12:00 mot Struff. Bra lottning där för hans del, såg ett par game i hans match idag och han spelade helt okej då. Han fick bästa lottningen av alla kvalspelare i alla fall.

Chardy mot Gulbis kan också bli en bra match om fransmannen är i bra form. Vilket han i och för sig väldigt sällan är. Gulbis är en av kanidaterna till titeln.

VAA ? spelar han imorgon igen Pim Pim ,ja då tror jag aldrig han orkar.
Citera
2013-10-15, 00:45
Medlem
Det borde nog inte vara några problem. Han fick ju en snabb match idag. Man måste ju orka annars finns det ingen mening att ställa upp. Smäll in servarna och forehand bara så är det klart sen.
Citera
2013-10-15, 10:25
Medlem
Citat:
Det borde nog inte vara några problem. Han fick ju en snabb match idag. Man måste ju orka annars finns det ingen mening att ställa upp. Smäll in servarna och forehand bara så är det klart sen.

haha , ja egentligen ,ja vi får hoppas på seger , möte mot Raonic blir kul i så fall,fattar inte varför dom bara sänder på svt play dock,borde junna sändra på svt24 eller nått.
Citera
2013-10-15, 11:35
Medlem
Citat:
haha , ja egentligen ,ja vi får hoppas på seger , möte mot Raonic blir kul i så fall,fattar inte varför dom bara sänder på svt play dock,borde junna sändra på svt24 eller nått.

Blir svårt för Pim Pim att gå lång eftersom han har kvalat. Som kvalspelare så måste man vinna åtta matcher för att ta hem titeln. Som upplägget är denna gång så måste man vinna åtta matcher på nio dagar. Det är jättesvårt att klara av på ATP-nivå.

När det är en grand slam så är det i alla fall utspritt på en massa mer dagar. Visserligen bäst av fem set men det är ingen som tvingar en att spela fem set, man kan ju vinna snabbare.

Tycker det är lite dåligt av arrangörerna att låta honom gå in redan idag när han har annonserat att han behöver vila. Hade jag varit arrangör så hade jag i alla fall gett en vilodag för en hemmaspelare om han behövde det.

Sen är det ett väldigt dumt upplägg också för har man lite otur så skulle matchen kunna krocka med VM-kvalet i fotboll då Sverige möter Tyskland. Det beror på hur mycket matcherna innan drar ut på tiden. Troligtvis så hinner man, men man vet ju aldrig med tennis.
Senast redigerad av terribilis 2013-10-15 kl. 11:38.
Citera
2013-10-15, 14:06
Medlem
Citat:

Det är ganska enkelt - det finns inte tillräckligt med intresse.

Sjukt tråkiga matcher än så länge; Paire är som vanligt en pajas, Sjisling - Kamke var allmänt trist, Sekulic värdelös och Tomic ser ut som att Stockholm typ är den sista platsen i världen han skulle vilja vara på just nu.

Matcherna hittills hjälper inte direkt för det allmänna intresset... Hoppas på uppryckning och det så snart som möjligt!
Citera
2013-10-15, 14:10
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Verkar som att Tomic förlorar medvetet. Han bryr sig inte ens om att försöka vinna bollarna. Han verkar inte vara skadad. Kan inte se någon annan förklaring än att han vill åka ut direkt.
Citera
2013-10-15, 14:20
Medlem
BleAivanos avatar
Danmarks lag till nedflyttningsmatchen i DC mot Sverige:

freddienielsen, Martin Pedersen, Thomas Kromann and Mikael Torpegaard.

https://twitter.com/DavisCup/status/390089279558651904
Senast redigerad av BleAivano 2013-10-15 kl. 14:37.
Citera
2013-10-15, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theRulerOfBethos
Verkar som att Tomic förlorar medvetet. Han bryr sig inte ens om att försöka vinna bollarna. Han verkar inte vara skadad. Kan inte se någon annan förklaring än att han vill åka ut direkt.
Han är ingen etablerad spelare utan för ojämn, visar resultatet idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in