2010-04-29, 19:12
Moderator
Dretskols avatar
Wawrinka bryter till 4-2. Fan också
Citera
2010-04-29, 19:35
Moderator
Dretskols avatar
Wawrinka leder med 6-3, 2-0
Det ser allt annat än ljust ut just nu

Är Robin skadad eller är han bara omotiverad?
Citera
2010-04-29, 19:40
Medlem
Kongo_89s avatar
wawrinka är bra på grus och jag förväntade mig en tuff match för söderling...får hoppas han kan fixa nått break här för att hålla spänningen uppe....murray åkte nyss mot ferrer som jag tidigare förutspådde.....
Citera
2010-04-29, 19:55
Medlem
Har suttit och sappat mellan matcherna nu i ett par timmar, Ferrer-Murray var en helt okej tillställning och jag tror nog att Ferrer kan ta Tsonga om han behåller nivån han höll idag. Söderling är inte sig själv idag, han servar på tok för dåligt och då är det tyvärr kört mot Wawa. Annars tycker jag att Gulbis-Volandri utan tvekan var dagens match, helt otroligt sista setet!
Citera
2010-04-29, 22:00
Medlem
RS har 20-6 alla som ligger före honom på rankingen har spelat färre tävlingsmatcher i singel!
Citera
2010-04-30, 02:24
Medlem
Castlevanias avatar
Jag trodde RS blivit en bättre grusspelare, men nu är jag mer tveksam. Han fortsätter att spela sitt flacka hardcourtspel och har inte anpassat sig. Kanske berodde fjolårets fina grusspel på hans extremt goda form. Förmodligen ska man inte förvänta sig alltför mycket då han i grunden lämpar sig bättre på snabbare underlag.
Citera
2010-04-30, 18:03
Medlem
pirates avatar
David Ferrer jobbar nu på banan nåt så kupiöst alltså.
Springer och verkligen parerar varenda boll från Tsonga.
Bra andra set från Ferrer!
Citera
2010-04-30, 18:13
Medlem
Finns det nån tennisguru här som har koll på när man slutade att spela på träbanor, jag vet att underlaget användes vid vissa inomhus turneringar, bland annat French Pro under 1960-talet.

Skulle det vara nån idé att testa underlaget i en ATP turnering? Som jag ser det borde det bara ge fördelar, snabbare spel på ett skonsammare underlag, lägre bollstuds (vid flacka slag) borde ge fördel till serv & volley spelare som numera är en utdöd art i tennisvärlden.

Vad finns det för nackdelar med träbana? Själv har jag bara spelat ett par gånger i en gymnastikhall med som jag minns det var spelet snabbare. Nån som har erfarenhet av detta?

Själv tycker jag det skulle vara intressant med en trätour i slutet av året säg Oktober-November. På hösten när alla spelarna är slitna och skador lätt uppstår kanske ett lätt sviktande trägolv skulle vara bättre än cement som det är idag?
Senast redigerad av Gincan 2010-04-30 kl. 18:15.
Citera
2010-04-30, 20:19
Medlem
Hmmm... Söderling kändes ganska hafsig i sin match mot Wawrinka (stavade jag rätt nu?). Wawrinka som jag aldrig hört talas om innan denna match tyckte jag dock lirade riktigt bra, även nu mot Nadal (som jag inte vet hur den slutat).
Är han ett framtidshopp eller är han en gammal goding på tillbakavägen?

En fråga till er som följt tennisen längre än jag har, har Justine Henin alltid kört med 1h backhand eller är det bara för att hon haft av lillfingret på vänsterhand?

...och ang. Henin så såg jag hennes match mot Wickmayer, det är jävligt svårt att ogilla henne, hon lirar kvalitativ tennis imo.

Kommer någon kunna slå Nadal på grus i år? Jag hoppas det iaf, stör mig så överjävligt på hans "jag är bäst, jag gör som jag vill"-attityd.

Hoppas på att se Roddick på banan snart igen.

Sett ett gäng Verdasco-matcher på senaste, gillar honom, matchen idag mot Djokovic var ren underhållning.
Citera
2010-05-01, 17:31
Medlem
Kongo_89s avatar
nadal får kämpa mot gulbis. letten har brytit nadals serve för första gången denna vecka...kanske över hela grus säsongen kanske? spajoren leder dock med 1-0 i set (6-4)

men som sagt ser ut att bli en 3 settare av detta!

tidigare har ferrer tagit sig till final efter slagit verdasco,...
liknar lite söderling nadal från RG
Senast redigerad av Kongo_89 2010-05-01 kl. 18:12.
Citera
2010-05-01, 18:52
Medlem
Benganiolos avatar
bryter de för korgbollsfinalen kl 19 tro?
Citera
2010-05-01, 19:45
Medlem
Märklig match idag, jag vet inte hur många poäng Gulbis gav bort men han hade vunnit matchen om han haft ett bättre omdömme. Nadal idag hade förlorat mot de flesta top 10 rankade spelarna även om en del cred går till Gulbis som nu visat i flera matcher hur man ska spela mot Nadal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in