2012-08-02, 23:50
Bannlyst
Jag lider med Nadal, i värsta fall blir det sorgligt för sporten om han slutar om kanske inte så lång tid. Han var ju bra i knäet för inte så längesen så den optimist som jag är vill jag förstås att han kan återhämta sig bra igen.
Citera
2012-08-03, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukukukusjkin
Jag lider med Nadal, i värsta fall blir det sorgligt för sporten om han slutar om kanske inte så lång tid. Han var ju bra i knäet för inte så längesen så den optimist som jag är vill jag förstås att han kan återhämta sig bra igen.

Han hoppar även av Toronto. Skulle bli förvånad om han fortsätter spela efter 2013. Knän är inte att leka med, man ska komma ihåg att man ska använda knäna resten av livet också.
Citera
2012-08-03, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Han hoppar även av Toronto. Skulle bli förvånad om han fortsätter spela efter 2013. Knän är inte att leka med, man ska komma ihåg att man ska använda knäna resten av livet också.

Är det främst hard court som är otroligt slitsamt för hans knän? Grus måste trots allt vara behagligare då han lätt kan glida över banan och inte påfresta knäna till samma grad. Är det Nadals sätt att täcka enorma ytor (bollplank) som gör det jobbigt, eller har han sedan ung ålder dragits med knäproblem?
Citera
2012-08-03, 13:00
Medlem
Mich13s avatar
Vore sjukt tråkigt....Nadal har väl inte den snällaste spelstilen för knän heller.
Robert Lindstedt har väl i princip "offrat" livet efter karriären och spelar på smärtstillande för sin rygg (väl?) i princip hela tiden.
Nadal är fortfarande såpass ung att han har många fina år kvar och han får vara skadefri, men när skadehelvetet väl kommer brukar det hålla i sig. Vår egen "Pim-Pim" Johansson fick lägga av alldeles för tidigt och det samma verkar hända med Söderling. Tennis är en brutal sport på lång sikt.
Citera
2012-08-03, 14:54
Medlem
AlbusDumbledores avatar
Jag får nog helt fel om Del Potro. Han spelar riktigt bra.
Citera
2012-08-03, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusDumbledore
Jag får nog helt fel om Del Potro. Han spelar riktigt bra.

Han servar fruktansvärt bra just nu. Men Federer har samtidigt missat en hel del som han vanligtvis sätter 99/100.
Citera
2012-08-03, 15:05
Medlem
Bluewavess avatar
Del porto kan fan gå o lägga sig, Roger ska ha detta!
Citera
2012-08-03, 15:32
Bannlyst
Iofs känner jag inte mycket för Rafa som person pga av vissa kontroverser som han har, men sportens underhållningsvärde känner jag absolut för.
Citera
2012-08-03, 15:33
Medlem
Federer spelar bedrövligt, Del Potro spelar dock bra, servar riktigt bra och spelar oväntat bra vid nät.

Denna match kan bli lång, riktigt lång om Del Potro servar som han gör.
Citera
2012-08-03, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukukukusjkin
Iofs känner jag inte mycket för Rafa som person pga av vissa kontroverser som han har, men sportens underhållningsvärde känner jag absolut för.

Intressant hur man tycka så helt olika. tycker precis tvärtom. Tycker sporten skulle bli mer intressant utan honom, speciellt grustävlingarna som FÖ osv.

Som person tycker jag han verkar vara en schysst kille. Då jämför jag honom med spelare som t.ex Berdych, Almagro, Stepanek med flera som verkar vara rätt så dryga.
Citera
2012-08-03, 15:40
Medlem
Del Potro servar så oerhört stabilt. Hur ofta har han missat sin första-serve? Brukar han vanligtvis vara så säker med den? Tung och välplacerad.
Citera
2012-08-03, 15:42
Bannlyst
Iofs är det väl domarnas fel egentligen, själv har jag faktiskt inte mätt Nadals bollar med tidtagar-ur men om han fördröjer spelet samtiigt som 90-95% av tourens spelare får tidsvarning enligt vad jag har uppfattat och hört så kan det innebära psykningar till att lättare kunna vinna matcher kan jag föreställa mig. Att ge toppspelare en fördel med tid mellan bollarna är för mig helt förjäkligt och även tycker jag nog väldigt sjukt av ATP. Så jag spelade nog över, jag lider nog förresten inte med Rafael men Tennisen behöver en åtmistone riktigt bra spelare, oavsett tiden mellan bollarna så är det nog inte så jättemånga åtminstone som har varit bättre än "spanjacken" i historien.
Senast redigerad av kukukukusjkin 2012-08-03 kl. 16:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in