Citat:
Ursprungligen postat av Kookaburran
Jag håller med om att hennes rörelse är ett problem, men samtidigt så finns det spelare som rör sig sämre bland topp 20-30. Tycker hon fastnar en meter eller 2 bakom baslinjen och ger därför motståndaren större yta att använda för att förflytta henne på, därför ser rörelsen sämre ut än vad den kanske egentligen är...
Tycker att han inte varierar spelet tillräckligt mycket och saknar längd på slagen. Hade han kunnat få bollarna i genomsnitt en meter längre så skulle han skapat otroligt mycket mera problem för Davydenko . Han gillar att plantera fötterna på baslinjen och bara använda motståndarens kraft för att sedan attackera på nät vid rätt bollar. Men han faller mot topp spelarna då de har mera längd i slagen och då blir han genast mycket mänskligare.
Mja, det kan ju inte ha varit form 6 matcher i rad mot samma spelare. Tror snarare att Nieminens spelstil och strategi är otroligt jobbig för Benneteau... Men det kan ju vara att han verkligen vill blåsa honom av banan och blir helt enkelt övertänd på grund av de tidigare förlusterna. Skapat en negativ spiral helt enkelt...
Jo klart han kan, med rätt tillfälligheter som sagt, tillfälligheter är ju tillfälligheter

Tycker inte det finns något i Nieminens spel som skulle göra det extra svårt för Benneteau, vad skulle det vara isåfall? Tror däremot att det är ett stort plus för Nieminen att veta att han har 3-0, 4-0, och 5-0 osv i inbördes på någon när han ska spela för Nieminen har kapaciteten för att vara topp20 spelmässigt sett. Anledningen till att han inte är rankad där är för att han är svag mentalt, han viker väldigt lätt ner sig. Vilket är synd för han är duktig annars. Men när han har bra självförtroende då spelar han alltid bra.
Angående Davydenko så tror jag inte han kommer tillbaka till den absoluta toppen, topp30 som bäst. Han har dock sagt att han ska försöka göra sitt allra bästa för att komma tillbaka högst upp där han var innan han blev långtidsskadad i början på 2010. Hans spelstil är ju som du säger att använda motståndarens fart, han är väldigt bra på att ta bollen tidigt och skapa vinklar. Bäst är egentligen att slå loopar i mitten på honom, då missar han mer. Han är farlig om man ger honom vinklar att ta emot, är nästan som att han bara styr in. Har inte sett så många matcher med honom sedan han försvann från toppen men jag kan tänka mig att han inte har lika bra fotarbete idag för det krävs väldigt mycket på den fronten om man ska spela som han gör. Väldigt underhållande spelare att se när han är i form, jag hoppas han lyckas med sin målsättning för denna säsong. Han kan slå alla spelare i världen om han är i toppform, i alla fall i tre set. Så det skulle göra tennisen mer spännande om han kom tillbaka. Men jag tror tyvärr inte han gör det.
Nu är det Ferrer som har tagit hans plats kan man säga, men han känns inte lika farlig mot de allra bästa. Men man kan ju hoppas för han blir bara bättre och bättre verkar det som, jag tänker inte räkna ut honom, i alla fall inte på grus.