2012-12-29, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Jag är så trött på alla rykten om Nadal. Så fort han ställer in en turnering så dyker dessa ruttna dopnignsrykten upp hela tiden. Det känns som att väldigt många vill att så ska vara fallet.

Här är i alla fall Nadals meddelande från hans FB

Visst är det så. Nästan alla idrottare som är nästintill oslagbara (Nadal på grus) får alltid såna rykten omkring sig.

Nadal är inte lika "internationell" i sin personlighet som t.ex Federer, så det är svårare för honom att bli populär.
Citera
2012-12-30, 17:14
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Rykten om dopingavstängning har givetvis redan poppat upp på nätet.

Han är spanjor och vill komma tillbaka från skada. Två ryska tyngdlyftare i samma viktklass blev också mysiskt sjuka. Det inför OS. Doping så klart i ryssarnas fall. Ryssar, spanjorer och italiernare är flitiga när det gäller doping inom cykling och ryssar dessutom inom tyngdlyftning, kula, diskus etc.

Klart Nadal kurat för att bli frisk snabbare. Även om han nu haft någon magåkomma kan han fan ändå spela AO. Han kan spela sig i form och alla poäng och prispengar är viktiga. Han är dopad är min övertygelse.
Citera
2012-12-30, 23:11
Medlem
Undrar hur bra luften är i en gruva?
http://www.svd.se/sport/tennismatch-spelas-i-koppargruva_7789400.svd
Citera
2012-12-31, 00:41
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Han är spanjor och vill komma tillbaka från skada. Två ryska tyngdlyftare i samma viktklass blev också mysiskt sjuka. Det inför OS. Doping så klart i ryssarnas fall. Ryssar, spanjorer och italiernare är flitiga när det gäller doping inom cykling och ryssar dessutom inom tyngdlyftning, kula, diskus etc.

Klart Nadal kurat för att bli frisk snabbare. Även om han nu haft någon magåkomma kan han fan ändå spela AO. Han kan spela sig i form och alla poäng och prispengar är viktiga. Han är dopad är min övertygelse.

Ojojoj här generaliseras det som in i helvete. Nej det är inte klart att Nadal kurat. Du snackar som att det vore någon slags sanning du kommer med. "Jo, Nadal är spanjor så han måste ju liksom vara dopad".

Citat:
Visst är det så. Nästan alla idrottare som är nästintill oslagbara (Nadal på grus) får alltid såna rykten omkring sig.

Nadal är inte lika "internationell" i sin personlighet som t.ex Federer, så det är svårare för honom att bli populär.

Visst ska alla fuskare åka fast oavsett sport men det löjliga är att många av de som hoppas att Nadal är dopad är folk som kallar sig tennisfans. Fattar inte dessa "fans" att tennisen som sport tar skada om det visar sig att ett av de absoluta största namnen är en fuskare.

Jag är väl medveten om att dopning förekommer i tennis precis som i alla andra sporter som kräver styrka och uthållighet. Men det är inte så att jag går runt och hoppas att typ Djokovic ska avslöjas som fuskare därför han har börjat att dominera tennisen. Det vore fruktansvärt tråkigt för tennisen om Nadal Djokovic Federer eller Murray skulle åka dit för dopning, så förhoppningsvis är de rena.
Citera
2012-12-31, 12:06
Medlem
BleAivanos avatar
Sofia Arviddson besegrade hemmaspelaren Samatha Stosur i
första omgången av Brisbanes WTA turnering med 7-6, 7-5

http://www.brisbaneinternational.com.au/2012/12/stosurs-brisbane-woes-continue#more-8238
Citera
2012-12-31, 12:49
Medlem
Nieminen tog sig vidare till andra rundan i Brisbane i alla fall, 6-0 mot Benneteau nu i inbördes, faktiskt lite förvånande statistik, ganska dåligt av Benneteau att aldrig ha lyckats vunnit mot Nieminen på sex matcher.

Citat:
Visst ska alla fuskare åka fast oavsett sport men det löjliga är att många av de som hoppas att Nadal är dopad är folk som kallar sig tennisfans. Fattar inte dessa "fans" att tennisen som sport tar skada om det visar sig att ett av de absoluta största namnen är en fuskare.

Jag är väl medveten om att dopning förekommer i tennis precis som i alla andra sporter som kräver styrka och uthållighet. Men det är inte så att jag går runt och hoppas att typ Djokovic ska avslöjas som fuskare därför han har börjat att dominera tennisen. Det vore fruktansvärt tråkigt för tennisen om Nadal Djokovic Federer eller Murray skulle åka dit för dopning, så förhoppningsvis är de rena.

Ja det är patetiskt, men människor är patetiska. Eller så är det bara arga tonåringar det handlar om. Det är enkelt att bara häva ur sig saker, det är svårare att faktiskt erkänna att man inte vet och studera saker ingående.

Citat:
Ursprungligen postat av BleAivano
Sofia Arviddson besegrade hemmaspelaren Samatha Stosur i
första omgången av Brisbanes WTA turnering med 7-6, 7-5

http://www.brisbaneinternational.com.au/2012/12/stosurs-brisbane-woes-continue#more-8238

Kul, hade det på känn faktiskt, tänkte lägga ett spel, nu är jag lite besviken över att jag inte gjorde det. Sofia har haft ett riktigt bra år och Stosur har otroligt svårt att prestera på hemmaplan så det var inte helt oväntat. Hoppas Sofia fortsätter lira som hon gjort de senaste året för då kommer i alla fall Sverige ha en topp30 spelare.
Citera
2012-12-31, 16:17
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Jag är så trött på alla rykten om Nadal. Så fort han ställer in en turnering så dyker dessa ruttna dopnignsrykten upp hela tiden.

De har ju följt honom under hela hans karriär, så de lär säkert fortsätta ett tag till. Klart som korvspad att tennisspelare också knaprar lite substanser då och då, det finns flera fall som det skrivits öppet om. Sen finns det säkert fler fall som ITF/ATP har valt att inte gå ut med. Folk hemma i TV-soffan måste ju undra hur i hela helvete Nadal och Djokovic kunde spela på en sådan hög nivå efter fem timmar i AO-finalen 2012.

Många tror säkert att de bara står och lallar på tennisbanan under sin dagliga träning. Djokovic ligger säkert på 20 timmar löp- och annan fysträning i veckan utöver tennisträningen. Det kanske är lågt räknat, vad vet jag.
Senast redigerad av Vobbler 2012-12-31 kl. 16:55.
Citera
2012-12-31, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
De har ju följt honom under hela hans karriär, så de lär säkert fortsätta ett tag till. Klart som korvspad att tennisspelare också knaprar lite substanser då och då, det finns flera fall som det skrivits öppet om. Sen finns det säkert fler fall som ITF/ATP har valt att inte gå ut med. Folk hemma i TV-soffan måste ju undra hur i hela helvete Nadal och Djokovik kunde spela på en sådan hög nivå efter fem timmar i AO-finalen 2012.

Många tror säkert att de bara står och lallar på tennisbanan under sin dagliga träning. Djokovic ligger säkert på 20 timmar löp- och annan fysträning i veckan utöver tennisträningen. Det kanske är lågt räknat, vad vet jag.

När man är inne i det så är det inte så konstigt, jag undrar inte hur de klarade det i AO-finalen, precis lika lite som jag undrar hur någon kan springa 42 km på drygt två timmar.

När man slutar så blir det jobbigt dock och om du kollade på prisutdelningen så kunde du att de knappt klarade stå på benen efteråt.

Människan är ett extremt uthålligt djur, både med och utan artificiella hjälpmedel.
Citera
2012-12-31, 18:06
Medlem
Kookaburrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Kul, hade det på känn faktiskt, tänkte lägga ett spel, nu är jag lite besviken över att jag inte gjorde det. Sofia har haft ett riktigt bra år och Stosur har otroligt svårt att prestera på hemmaplan så det var inte helt oväntat. Hoppas Sofia fortsätter lira som hon gjort de senaste året för då kommer i alla fall Sverige ha en topp30 spelare.

Sofia har alltid haft möjligheten till att ta sig högt upp på rankingen. Men känner ofta att hon saknar en klar spelplan och strategi. Svensk tennis fokuserar nästan enbart på hur man ska spela sitt spel och hur man ska spela bra för att vinna, inget fokus läggs på motståndarens teknik, spelsätt eller hur man kan använda det till sin fördel. Förutom då givna saker som att slå på någons backhand då den är sämre. På det sättet så ifall hon möter en spelare som hennes spelstil passar mot vinner hon oavsett världsranking medan hon sedan kan förlora mot någon oavsett världsranking av motsatt anledning.

Citat:
Nieminen tog sig vidare till andra rundan i Brisbane i alla fall, 6-0 mot Benneteau nu i inbördes, faktiskt lite förvånande statistik, ganska dåligt av Benneteau att aldrig ha lyckats vunnit mot Nieminen på sex matcher.

Samma sak med Benneteau, han har sjukt svårt mot Nieminens spelsätt...

Bra match av Davydenko mot Hanescu. Väldigt imponerande av honom att fortsätta kunna producera sådan tennis. Men Hanescu's avsaknad av längd på slagen gör det väldigt enkelt för en aggressiv baslinjespelare som Davydenko.
Citera
2012-12-31, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kookaburran
Sofia har alltid haft möjligheten till att ta sig högt upp på rankingen. Men känner ofta att hon saknar en klar spelplan och strategi. Svensk tennis fokuserar nästan enbart på hur man ska spela sitt spel och hur man ska spela bra för att vinna, inget fokus läggs på motståndarens teknik, spelsätt eller hur man kan använda det till sin fördel. Förutom då givna saker som att slå på någons backhand då den är sämre. På det sättet så ifall hon möter en spelare som hennes spelstil passar mot vinner hon oavsett världsranking medan hon sedan kan förlora mot någon oavsett världsranking av motsatt anledning.

Samma sak med Benneteau, han har sjukt svårt mot Nieminens spelsätt...

Bra match av Davydenko mot Hanescu. Väldigt imponerande av honom att fortsätta kunna producera sådan tennis. Men Hanescu's avsaknad av längd på slagen gör det väldigt enkelt för en aggressiv baslinjespelare som Davydenko.

Sofias största problem är att hon rör sig för dåligt, men hon har förbättrat det, detta år som gick, kan hon fortsätta så och förbättra det ytterligare så kommer hon kunna nå topp20 tror jag, topp30 kommer hon att bli om hon håller i det spel hon har haft under 2012.

Hanescu har det hänt någonting med, han var en stabil topp50-spelare men nu är han inte sig lik alls, han har inte ens spelat bra på grus 2012, vilket är märkligt då han brukar vara hyffsat bra där, typ topp30-nivå. Han har otroligt svag serve för att vara två meter lång, den är säker men ogiftig. Tycker det finns mer i honom än vad han får ut faktiskt, vet inte vem som tränar honom men jag tror att han skulle kunna bli bättre, men det är inte alltid lätt att hitta bra tränare heller.

Benneteau borde inte ha 6-0-svårt mot en spelare som Nieminen, men det kan ju vara tillfälligheter att det blivit såna stora siffror också, dålig vs bra form osv.

Det ska bli kul att följa kommande tennisår. Gott nytt år på er!
Senast redigerad av terribilis 2012-12-31 kl. 21:28.
Citera
2013-01-01, 12:53
Medlem
Kookaburrans avatar
Citat:
Sofias största problem är att hon rör sig för dåligt, men hon har förbättrat det, detta år som gick, kan hon fortsätta så och förbättra det ytterligare så kommer hon kunna nå topp20 tror jag, topp30 kommer hon att bli om hon håller i det spel hon har haft under 2012.

Jag håller med om att hennes rörelse är ett problem, men samtidigt så finns det spelare som rör sig sämre bland topp 20-30. Tycker hon fastnar en meter eller 2 bakom baslinjen och ger därför motståndaren större yta att använda för att förflytta henne på, därför ser rörelsen sämre ut än vad den kanske egentligen är...

Citat:
Hanescu har det hänt någonting med, han var en stabil topp50-spelare men nu är han inte sig lik alls, han har inte ens spelat bra på grus 2012, vilket är märkligt då han brukar vara hyffsat bra där, typ topp30-nivå. Han har otroligt svag serve för att vara två meter lång, den är säker men ogiftig. Tycker det finns mer i honom än vad han får ut faktiskt, vet inte vem som tränar honom men jag tror att han skulle kunna bli bättre, men det är inte alltid lätt att hitta bra tränare heller.

Tycker att han inte varierar spelet tillräckligt mycket och saknar längd på slagen. Hade han kunnat få bollarna i genomsnitt en meter längre så skulle han skapat otroligt mycket mera problem för Davydenko . Han gillar att plantera fötterna på baslinjen och bara använda motståndarens kraft för att sedan attackera på nät vid rätt bollar. Men han faller mot topp spelarna då de har mera längd i slagen och då blir han genast mycket mänskligare.

Citat:
Benneteau borde inte ha 6-0-svårt mot en spelare som Nieminen, men det kan ju vara tillfälligheter att det blivit såna stora siffror också, dålig vs bra form osv.

Mja, det kan ju inte ha varit form 6 matcher i rad mot samma spelare. Tror snarare att Nieminens spelstil och strategi är otroligt jobbig för Benneteau... Men det kan ju vara att han verkligen vill blåsa honom av banan och blir helt enkelt övertänd på grund av de tidigare förlusterna. Skapat en negativ spiral helt enkelt...

Citat:
Det ska bli kul att följa kommande tennisår. Gott nytt år på er!

Verkligen! Gott nytt år!
Citera
2013-01-01, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kookaburran
Jag håller med om att hennes rörelse är ett problem, men samtidigt så finns det spelare som rör sig sämre bland topp 20-30. Tycker hon fastnar en meter eller 2 bakom baslinjen och ger därför motståndaren större yta att använda för att förflytta henne på, därför ser rörelsen sämre ut än vad den kanske egentligen är...

Tycker att han inte varierar spelet tillräckligt mycket och saknar längd på slagen. Hade han kunnat få bollarna i genomsnitt en meter längre så skulle han skapat otroligt mycket mera problem för Davydenko . Han gillar att plantera fötterna på baslinjen och bara använda motståndarens kraft för att sedan attackera på nät vid rätt bollar. Men han faller mot topp spelarna då de har mera längd i slagen och då blir han genast mycket mänskligare.

Mja, det kan ju inte ha varit form 6 matcher i rad mot samma spelare. Tror snarare att Nieminens spelstil och strategi är otroligt jobbig för Benneteau... Men det kan ju vara att han verkligen vill blåsa honom av banan och blir helt enkelt övertänd på grund av de tidigare förlusterna. Skapat en negativ spiral helt enkelt...

Jo klart han kan, med rätt tillfälligheter som sagt, tillfälligheter är ju tillfälligheter Tycker inte det finns något i Nieminens spel som skulle göra det extra svårt för Benneteau, vad skulle det vara isåfall? Tror däremot att det är ett stort plus för Nieminen att veta att han har 3-0, 4-0, och 5-0 osv i inbördes på någon när han ska spela för Nieminen har kapaciteten för att vara topp20 spelmässigt sett. Anledningen till att han inte är rankad där är för att han är svag mentalt, han viker väldigt lätt ner sig. Vilket är synd för han är duktig annars. Men när han har bra självförtroende då spelar han alltid bra.

Angående Davydenko så tror jag inte han kommer tillbaka till den absoluta toppen, topp30 som bäst. Han har dock sagt att han ska försöka göra sitt allra bästa för att komma tillbaka högst upp där han var innan han blev långtidsskadad i början på 2010. Hans spelstil är ju som du säger att använda motståndarens fart, han är väldigt bra på att ta bollen tidigt och skapa vinklar. Bäst är egentligen att slå loopar i mitten på honom, då missar han mer. Han är farlig om man ger honom vinklar att ta emot, är nästan som att han bara styr in. Har inte sett så många matcher med honom sedan han försvann från toppen men jag kan tänka mig att han inte har lika bra fotarbete idag för det krävs väldigt mycket på den fronten om man ska spela som han gör. Väldigt underhållande spelare att se när han är i form, jag hoppas han lyckas med sin målsättning för denna säsong. Han kan slå alla spelare i världen om han är i toppform, i alla fall i tre set. Så det skulle göra tennisen mer spännande om han kom tillbaka. Men jag tror tyvärr inte han gör det.

Nu är det Ferrer som har tagit hans plats kan man säga, men han känns inte lika farlig mot de allra bästa. Men man kan ju hoppas för han blir bara bättre och bättre verkar det som, jag tänker inte räkna ut honom, i alla fall inte på grus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in