2012-12-23, 17:58
Medlem
Castlevanias avatar
terribilis: Vilket försvarstal för danskan. Märkligt att du försvarar sådant beteende. Dessutom hade Tomas försökt nå Woz & Co utan resultat. Vad är det för divalater att inte ens svara på samtal eller mail? Hur svårt kan det vara att säga att dom inte är intresserade av fortsatt samarbete. Det tar max en minut av deras tid. Om inte han läst i media att pappan tagit över träningen hade han fortfarande gått och väntat i ovisshet. Han kanske har bättre för sig än att krusa dem.

Efter det här ogillar jag danskan ännu mer. Synd att man måste dras med den bortskämda snorungen i Turkish Airlines reklamen. Förhoppningsvis varar den inte för evigt.
Senast redigerad av Castlevania 2012-12-23 kl. 18:02.
Citera
2012-12-23, 19:09
Medlem
Absolut skulle danskarna, oavsett form av avtal, meddelat Thomas att han inte framåt i tiden skulle träna CW. Klart typigt av dom
Citera
2012-12-23, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
terribilis: Vilket försvarstal för danskan. Märkligt att du försvarar sådant beteende. Dessutom hade Tomas försökt nå Woz & Co utan resultat. Vad är det för divalater att inte ens svara på samtal eller mail? Hur svårt kan det vara att säga att dom inte är intresserade av fortsatt samarbete. Det tar max en minut av deras tid. Om inte han läst i media att pappan tagit över träningen hade han fortfarande gått och väntat i ovisshet. Han kanske har bättre för sig än att krusa dem.

Efter det här ogillar jag danskan ännu mer. Synd att man måste dras med den bortskämda snorungen i Turkish Airlines reklamen. Förhoppningsvis varar den inte för evigt.

Jag tycker inte det är en sån stor sak i just detta fall med tanke på hur deras avtal såg ut, precis som jag skrev. Sen ska man komma ihåg att Wozniacki nog har fått höra mycket skit under sin karriär, att hon är oförtjänt etta (när hon var det) osv, vilket är nonsens. Vilket nog kan göra en ganska bitter. Jag tycker inte att Caroline behöver ursäkta sig i detta fall helt enkelt. Tycker man inte behöver vara så finkänslig i just såna fall när man inte har haft någon nära relation eller jobbat länge eller ens haft ett kontrakt! En annan sak om man vill bryta någonting, som jag har sagt.

Sist såg jag Lionel Messi och Kobe Bryant i Turkish Airlines reklam, såg den idag.
Citera
2012-12-24, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Det var väntat och ett bra beslut av Caroline tycker jag, hon spelar bättre när hon tränar som hon gör med sin pappa, det är det spelet som hon har fått framgångar med och det är det spelet som hon ska fortsätta nöta, hon kommer inte bli bäst men hon kommer att kunna vara med i toppen. Sen tror jag definitivt att hon kan utveckla sitt spel, hon behöver ingen annan tränare än sin pappa.

Trivs hon bäst med det så ska det vara så.

Sen spelar det väl ingen roll om han får reda på det via media eller inte, det kommer ju ut i media förr eller senare ändå. De jobbade ju inte med varandra länge sen så visst ju Thomas att det var som ett prov i princip. Tycker det kvittar om man säger det via media eller inte i detta fall. Om han nu inte lyckats fått tag i henne så kan de knappast ha någon bra relation ändå.
Jag tycker att hon är fysiskt utbränd precis som Safina var, krampen som hon hade i slutspelet 2009
var ingen lek direkt http://www.youtube.com/watch?v=ALHObkStAt0
Nej, tror inte hon kan vinna saker igen oavsett tränare, lite Kent Carlsson över henne.
Senast redigerad av Alessandro 2012-12-24 kl. 08:24.
Citera
2012-12-26, 13:31
Medlem
Vobblers avatar
Nadal drar sig ur Abu Dhabi p.g.a. magsjukdom. Trist, det hade varit roligt att se honom tillbaka på banan.
Citera
2012-12-26, 22:56
Medlem
Man får väl hoppas att det verkligen är orsaken också.
Citera
2012-12-27, 14:53
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Man får väl hoppas att det verkligen är orsaken också.

Exakt min tanke.
Citera
2012-12-28, 18:49
Medlem
Han missar även Australien. Nog tveksamt om han kommer i form tillräckligt för att slå Djokovic på grus i år, trots att han är "king of clay".

Djokovic var ju nära förra året och det är den enda grand slam som han inte har vunnit, han lär spela bra där i år.

Men det ska bli intressant redan nu i AO. Nu när Nadal inte är med i spelet så öppnar det ju upp ganska mycket för andra, Del Potro och Tsonga t.ex. Skulle vara intressant att se de två på samma halva som Federer t.ex och Murray och Djokovic på andra, då kanske man skulle kunna få se en ny final med spelare som aldrig mötts i en GS-final förut.

Ferrer ska man inte glömma heller, väldigt lätt att göra det eftersom han inte är en spektakulär spelare. Fortsätter han spela som han har gjort de två senaste säsongerna så blir han svårstoppad, framförallt i Paris.
Senast redigerad av terribilis 2012-12-28 kl. 18:53.
Citera
2012-12-28, 19:11
Medlem
Vobblers avatar
Rykten om dopingavstängning har givetvis redan poppat upp på nätet.
Citera
2012-12-28, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Rykten om dopingavstängning har givetvis redan poppat upp på nätet.

Redan? Det var ju långsamt isåfall, Söderling fick ju sånt efter sig bara på någon månad

Vet inte riktigt hur dessa personer resonerar? Är cykelsporten på något sätt dumma i huvudet för att de går ut med vilka som har dopat sig eller, jag fattar inte direkt vad man kan vinna på att mörka saker, jag tror bestämt att man bara kan förlora på det i längden.

Angående Nadal så tror jag att det är knäet som är problemet men att han inte vill ha en massa prat omkring det så han skyller på någonting annat. Att skippa AO för att han inte har tränat tillräckligt tycker jag verkar konstigt, för om han vill försvara sin titel i FÖ så är nämligen AO en perfekt träningsplats.
Senast redigerad av terribilis 2012-12-28 kl. 23:07.
Citera
2012-12-29, 18:41
Medlem
Imorgon drar i alla fall säsongen igång igen, skönt. Som tur är så är det ett kort uppehåll (otur för spelarna de skulle nog behöva mer vila egentligen)

Ska nog följa Brisbane mest kommande vecka, gillar den mest av de tre första. Hoppas på en final mellan Murray och Raonic där. Tuff match för Hewitt, lottades mot Stepanek som avslutade året bra och som brukar vara bra i Brisbane. Nieminen mot Benneteau, de lirade final i Sydney förra året, också en bra första runda. Nishikori och Simon kan också ta hem det om Murray inte är på topp. Dolgopolov och Baghdatis vet man aldrig vart man har heller

I Chennai så tror jag det står mellan de bäst seedade, dvs Berdych, Tipsarevic, Cilic och Wawrinka, de tre sistnämna brukar vara bra där. Berdych vet jag inte, har inte kollat. Men jag tycker han ska ta hem titeln, om han vill visa att han hör hemma bland topp6 så ska han bara vinna nu. Han vinner på tok för lite titlar. Nu är det dags för honom att ta nästa steg och faktiskt vinna där han är toppseedad. Som t.ex Söderling gjorde 2011 innan han blev sjuk.

Ska bli intressant att se Ferrer också, hoppas han bara fortsätter ånga på, kan bli riktigt intressant grussäsong då tror jag om han fortsätter att vara så otäckt bra som han varit de senaste året.
Citera
2012-12-29, 20:02
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Jag är så trött på alla rykten om Nadal. Så fort han ställer in en turnering så dyker dessa ruttna dopnignsrykten upp hela tiden. Det känns som att väldigt många vill att så ska vara fallet.

Här är i alla fall Nadals meddelande från hans FB

Citat:
As my team and doctors say, the safest thing to do is to do things well and this virus has delayed my plans of playing these weeks. I will have to wait until the Acapulco tournament to compete again although I could consider to play before at any other ATP event

My knee is much better and the rehabilitation process has gone well as predicted by the doctors, but this virus didn’t allow me to practice this past week and therefore I am sorry to announce that I will not play in Doha and the Australian Open, as we had initially scheduled.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in