2010-04-22, 01:07
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
2x7-5, hur bra spelade RS?

Såg inte matchen men det här skriver Magnus Norman på sin blogg:

Riktigt nöjd tränare som bäddade ner sig i går kväll. Som jag skrev innan matchen så hade jag stor respekt för Chela som 1:a match på grus. Matchen började också lite obehagligt med några lätta ofokuserade missar i inledningen. Det som är lite skönt mot Chela är att man hela tiden får vara med och spela och ett tappat servegame är inte hela världen eftersom hans serve är rätt dålig.

Jag måste ändå imponeras över Chela! Han har spelat exakt likadant hela sin karriär och inte fått något gratis. Ändå har han nått så högt som nummer 15 i världen! Det är en otrolig bedrift! Det enda som smutsar ner honom i mina ögon är hans dopingavstängning (ertappades med Methyltestosterone i en kontroll i Cincinatti 2001) där han fick, det i mina ögon, milda straffet på 3 månaders avstängning och 8 000 USD i böter… Nu har Chela spelat in nästan 5 000 000 USD…

Matchledig dag idag! Planeringen för Söderling är att spela 1 timme tennis och sedan köra lite i gymet på tennisklubben. Match på torsdag igen mot vinnaren i matchen Lopez-Istomin som jag ska se i eftermiddag.
Citera
2010-04-22, 17:59
Medlem
Boceks avatar
De var som fan, Melzer tog första set mot Verdasco.
Citera
2010-04-22, 18:16
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benganiolo
hello alla tennis-looovers!

Imorn ska Söderling spela, men jag vet inte vilken tid! Brukar komma upp kvällen innan problemet är att jag har stora problem med att öppna pdf (där jag tror schemat finns)

Så vet någon matchtiden imorn eller kan kolla upp det hade benganiolo varit tacksam!

Barcelonas turneringssida >> http://www.barcelonaopenbancosabadell.com/index.asp?lang=eng

Testa att uppdatera sidan där pdf:en finns. Det krånglar för mig också ibland men om jag trycker F5 några gånger brukar det funka tillslut.
Citera
2010-04-22, 19:44
Medlem
Benganiolos avatar
Match för Robin om några minuter!

Hockey på tv och tennis på dator samt bolagets billigaste öl = mumma!
Citera
2010-04-22, 20:53
Medlem
Benganiolos avatar
Sitter alla fastnaglade vid hockeyn eller??

Stabil match av Robin, en dag på jobbet kan man väl sammanfatta det som!
Citera
2010-04-22, 20:55
Medlem
Kongo_89s avatar
6-3 6-2

skön vinst för söderling som har ännu större chanser att vinna denna titel då ferrero blev utslagen idag. möter schwank i nästa. slog han i DC för 1 månad sen så detta borde han greja även om det är på grus. tsonga ser ut att bli motståndaren till semi. sen på andra halvan är de lite knepigare kanske med ferrer bellucci imorgon sen är ju verdasco i bra form.....om han nu orkar
Citera
2010-04-22, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
6-3 6-2

skön vinst för söderling som har ännu större chanser att vinna denna titel då ferrero blev utslagen idag. möter schwank i nästa. slog han i DC för 1 månad sen så detta borde han greja även om det är på grus. tsonga ser ut att bli motståndaren till semi. sen på andra halvan är de lite knepigare kanske med ferrer bellucci imorgon sen är ju verdasco i bra form.....om han nu orkar
Feliciano Lopez är en väldigt offensiv spelare, så han är ingen vanlig spanjor som är bollsäker och väntar ut motståndaren.
Kul med Schwank, tror nog att det kan gå vägen för RS i den matchen.
Citera
2010-04-23, 18:41
Medlem
Då är RS i semin efter två raka set, 90 poäng till rankingen, nu är Roddick inom räckhåll.
Citera
2010-04-23, 18:56
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Då är RS i semin efter två raka set, 90 poäng till rankingen, nu är Roddick inom räckhåll.

mm tror han tar sig till final iaf. ferrer är ruskigt farlig på gruset. verdascos fysik undrar jag över....2 långa tennis veckor nu borde väl sätta sina spår!

ferrer kmr bli rs finalmotståndare. svårt att se en vinnare av dem 2...
2-2 dem emellan på gruset....söderling vann sist i roland garos 2009 om ni minns
Citera
2010-04-23, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
mm tror han tar sig till final iaf. ferrer är ruskigt farlig på gruset. verdascos fysik undrar jag över....2 långa tennis veckor nu borde väl sätta sina spår!

ferrer kmr bli rs finalmotståndare. svårt att se en vinnare av dem 2...
2-2 dem emellan på gruset....söderling vann sist i roland garos 2009 om ni minns
Tsonga är en svårslagen man på grus, han är stor och tung.
Citera
2010-04-23, 21:25
Medlem
Intressant motståndare Thiemo De Bakker, inga titlar och ifrån Holland, högerhänt har aldrig mött RS.
Citera
2010-04-23, 23:02
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Intressant motståndare Thiemo De Bakker, inga titlar och ifrån Holland, högerhänt har aldrig mött RS.

hehe allessandro nu fick du äta upp :P

de bakker i semmi alltså. skräll absolut. såg att han kom till 16 bästa i mote carlo oxå men fick där pisk av nadal. han har vunnit wimbledon för juniorer och är absolut på väg upp. hans favorit underlag-grus kan gör de än mer problematiskt för söderling. att slå tsonga på grus är starkt. söderling spelar lite annorlunda kanske med mer jämnhet..iaf nu.

nä men de kan bli en intressant match. de bakker är klart ett framtids namn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in