2012-07-30, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gag Halfrunt
Låter bra. Är Daniel Windahl möjligen son till Jörgen Windahl, som var en stor talang i början av 1980-talet, men som aldrig riktigt slog igenom (som bäst rankad 108 sommaren 1987) och som var en riktig doldis bakom cirka 15 andra svenskar på den tiden...?

det kan det va , han är lovande han också har jag hört ,han är väl mer ojämn kanske han åkte ut i första omgången i singel , men det svänger säkert i kvalite ganska mycket på junior nivå , hans högsta nivå är nog bra
Citera
2012-07-30, 14:05
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pretender
Donald Young har nu smått imponerande 15 raka R1-förluster, vilket betyder att han kan slå rekordet som är 21. Fast de flesta motståndarna har varit riktigt bra spelare.
Tror faktiskt han hade matchboll mot Paire i Casablanca, men jag kan ha fel.

Kod:
John Isner (Memphis)
Ryan Sweeting (Delray Beach)
Steve Darcis (Indian Wells)
David Goffin (Miami)
Benoit Paire (Casablanca)
Paul-Henri Mathieu (Monte Carlo)
Viktor Troicki (Madrid)
Gilles Simon (Rome)
Thomaz Bellucci (Nice)
Grigor Dimitrov (Roland Garros)
Jamie Baker (Eastbourne)
Mikhail Youzhny (Wimbledon)
Michael Russell (Newport)
Steve Johnson (Atlanta)
Andreas Seppi (Olympics)

Vissa är tuffa men Darcis, Goffin, Russell, Johnson är ju inga mardrömsmotståndare i omgång 1. Patetiskt uselt faktiskt, men Young har jag aldrig imponerats av.

EDIT: Haha, vem fan är Steve Johnson?
Citera
2012-07-30, 15:05
Medlem
Skönt att kunna se på grästennis på SVT, lär ju aldrig hända någonsin igen

Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Vissa är tuffa men Darcis, Goffin, Russell, Johnson är ju inga mardrömsmotståndare i omgång 1. Patetiskt uselt faktiskt, men Young har jag aldrig imponerats av.

Tycker att det är ett bra bevis på hur tuff topptennisen är idag. Spelar man inte bra så åker man på stryk oavsett vilka man möter, alla spelare på den där listan är faktiskt bra (vet dock inte vem Johnson är) men jag håller med dig att de namnen du räknade upp är inga mardrömsmotståndare.

Men som sagt det visar hur tufft det är.
Citera
2012-07-30, 16:43
Medlem
Någon som har en länk till svenskarnas dubbel som lär starta/startat nu
F-n, svt play visar bara från centercourten, dåligt av dom
Citera
2012-07-30, 16:52
Medlem
Citat:
Donald Young har nu smått imponerande 15 raka R1-förluster, vilket betyder att han kan slå rekordet som är 21. Fast de flesta motståndarna har varit riktigt bra spelare.
Tror faktiskt han hade matchboll mot Paire i Casablanca, men jag kan ha fel.

Vem är det som har det rekordet?

Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Någon som har en länk till svenskarnas dubbel som lär starta/startat nu
F-n, svt play visar bara från centercourten, dåligt av dom

Tror inte att det är SVT's fel faktiskt, har inte hittat en enda stream som sänder från såna banor heller.

Jag tar tillbaka det jag sa tidigare att tennisen kommer att bli större i OS, det kommer den inte att bli.
Citera
2012-07-30, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13

http://www.atpworldtour.com/Tennis/Players/Jo/S/Steve-Johnson.aspx
Citera
2012-07-30, 17:25
Medlem
Kohlschreiber drog sig ur OS och Haase vinnaren i Kitzbühel förlorade första omgången, bra upplägg av dessa herrar, N-O-T.
Fedex är vidare till 3e omgången och Roddick möter Djokovic i nästa omgång!
Citera
2012-07-30, 17:34
Medlem
Cilangs avatar
SVERIGE!!! Lindstedt/Brunström vann första set mot Djokovic/Troicki med 10-8 i tiebreak. Så jävla starkt!
Citera
2012-07-30, 17:40
Medlem
Pretenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Vem är det som har det rekordet?

Vince Spadea. Ingen dussinspelare, men alla kan ha svackor.

Citat:
From October 1999 to June 2000, Spadea suffered a record losing run of 21 losses in a row. Spadea's losing streak led the Associated Press to dub him "the Charlie Brown of tennis" (after the comic strip character who kept trying but failing to kick the football).[2] He ended the streak in the first round of 2000 Wimbledon with an opening round 6–3, 6–7(5), 6–3, 6–7(8), 9–7 win over 14th seed Greg Rusedski, in a five set marathon, which lasted for nearly four hours.

Tror dock att Young tar sig samman och vinner i staterna. Den sjukaste förlusten var i Atlanta mot +400-rankade Steve Johnson, där Young hade tagit första set 6-1.
Citera
2012-07-30, 17:51
Medlem
Tsonga mot Raonic i nästa runda kan blir en riktigt intressant och spännande match, serv-forehand-volley-match. Kan bli underhållande också. Tsonga är favorit men det är bra för Raonic att det är bäst av tre, hade det varit bäst av fem så hade Tsonga varit ännu större favorit.

Citat:
Vince Spadea. Ingen dussinspelare, men alla kan ha svackor.

Tror dock att Young tar sig samman och vinner i staterna. Den sjukaste förlusten var i Atlanta mot +400-rankade Steve Johnson, där Young hade tagit första set 6-1.

Det var ju nyligen då hade nog Young helt kasst självförtroende, det är egentligen det enda som kan göra att man förlorar såna matcher som den.
Citera
2012-07-30, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Kohlschreiber drog sig ur OS och Haase vinnaren i Kitzbühel förlorade första omgången, bra upplägg av dessa herrar, N-O-T.
Fedex är vidare till 3e omgången och Roddick möter Djokovic i nästa omgång!

Haha men detta var ju väntat, helt sjukt alltså. Fast jag tycker dock att det är rätt åt Tyskland, deras förbund är lika dumma i huvudet som i Sverige.
Citera
2012-07-30, 18:16
Medlem
Cilangs avatar
Vinst, precis som jag förutspådde. Lottningen framöver ser ju faktiskt inte allt för skräckinjagande ut får jag säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in