Tredje raka finalförlusten för Robert Lindstedt, nu har han byggt på sig ett negativt finalfacit
Citat:
Ursprungligen postat av resievil
hehe, roligt att jämföra detta med rafa novak ao finalen
från stenåldern till flygande bilar
Den matchen var ju hur seg som helst, inte någon utomjordisk kvalité på tennisen heller. En bra match på det sätt att den var jämn och fysisk krävande dock.
Bra finaler om du vill jämföra stenålder (träåldern ska man säga eftersom det var sånt de faktiskt använde till skillnad från dagens spelare). Så kan du kolla på semifinalen i FÖ 2011 mellan Federer och Djokovic, som var en mycket bättre tennismatch än Nad/Djo i AO. Eller USO finalen 2009 mellan Federer och Del Potro, där snackar vi power och speed
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Det måste vara frustrerande för Almagro att han aldrig lyckats med bedriften att slå varken Nadal eller Ferrer en enda gång. 0-10 mot Nadal och 0-13 mot Ferrer.
Tipsarevic har tre vinster och sju förluster sedan AO. Snacka om att han kommit i en svacka. Tur för honom att han knappt haft några poäng att försvara. Han är fortfarande kvar på 10 topplistan. Bara åkt ner en placering till nummer 10 på rankingen.
Del Potro drar sig ur Portugal Open. Hans agent uppger att det är pga av "stomach virus". Min första tanke var att det hela handlar om att de inte vill gå ut med att del Potro dras med en skada och skyller på
stomach virus istället.

Jag kanske grubblar lite väl mycket.....Vi får se om han ställer upp i Madrid som börjar om en vecka.
Almagro är en mental dvärg tyvärr. Det är ganska synd då han är en väldigt bra tennisspelare rent tekniskt sett.
Tipsarevic är jag "orolig" för tror han kan halka rejält på rankingen, om han gör det så blir det svårt att komma tillbaka, för seeding är viktigt i dagens tennis, man vill inte möta topp4, som är topp5 nu med tanke på Nadals dåliga ranking i en första eller andra runda. Jag tror Tipsarevic är lite trött på tennis, denna säsong så kommer vi få svaret på hur mentalt stark han är. Det ska bli intressant att se.