2013-04-23, 19:40
Medlem
Olika kameravinklar lurar ögat lätt. Det är ju inte exakt samma kameravinklar i alla turneringar, det plus olika storlek på själva arenan kan nog göra att det ser annorlunda ut.
Citera
2013-04-23, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cilang
Som folk sagt tidigare, vilken fantastisk match idag! Ska även konstatera lite nöjt att jag la 500 kr på Djokovic

Zimonjic/Benneteau vinnare i dubbeln också! Det var jävligt vad Zimonjic började spela bra när han slapp Robban... Nu ska de dessutom mötas i Barcelona! Kommer bli minst sagt intressant.
Lindstedt och Nestor vann, Nenad kanske var lite sliten efter Monte Carlo?
Citera
2013-04-23, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro

Fast Almagro är väl ingen större dubbelspelare? Han borde kört vidare med Benneteau, fast det kanske redan var planerat på ett annat sätt.
Citera
2013-04-23, 22:33
Medlem
Cilangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro

Ja fyfan vad glad jag blev när jag såg det! Jo så var det nog. Känns som att det var en massa prestige i den här matchen och både Robban och Nenad lär ju varit jävligt otaggade på att förlora... Måste vara oerhört skönt att vinna med 16-14 i avgörande i en sån här match. Nu ser dessutom lottningen rätt bra ut tycker jag, speciellt då Bryans drog sig ur.
Jag tror verkligen det kan bli bra det här med Nestor, och vi får hoppas att den där Grand Slamen kommer nu snart.
Citera
2013-04-25, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cilang
Ja fyfan vad glad jag blev när jag såg det! Jo så var det nog. Känns som att det var en massa prestige i den här matchen och både Robban och Nenad lär ju varit jävligt otaggade på att förlora... Måste vara oerhört skönt att vinna med 16-14 i avgörande i en sån här match. Nu ser dessutom lottningen rätt bra ut tycker jag, speciellt då Bryans drog sig ur.
Jag tror verkligen det kan bli bra det här med Nestor, och vi får hoppas att den där Grand Slamen kommer nu snart.
Ja, nu är det ett klassiskt vänster-höger par som Lindstedt ingår i, fast Bryanerna är svårslagna.
Bra också ur DC synpunkt då Brunström d.ä är vänsterspelare.
Citera
2013-04-27, 09:44
Medlem
Vobblers avatar
SVT har lagt upp Stockholm Open-finalen från 1980 i "öppet arkiv". Kul att se.
http://www.oppetarkiv.se/video/1175349/stockholm-open
Citera
2013-04-28, 11:42
Medlem
Vobblers avatar
Vad tror ni om Almagros chanser mot Nadal i dagens final i Barcelona? Rafa har 9-0 i inbördes. Märkligt faktiskt att de inte har mötts fler gånger än så.
Citera
2013-04-28, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Vad tror ni om Almagros chanser mot Nadal i dagens final i Barcelona? Rafa har 9-0 i inbördes. Märkligt faktiskt att de inte har mötts fler gånger än så.

Jag tror de har mötts som juniorer och då var det jämnare.

Almagros chanser är så nära noll som möjligt, han är för vek mentalt för att rå på Nadal. Men visst, får Nadal riktigt ont i sitt knä så kanske han kan vinna.

Med tanke på att de är jämngamla och har spelat som juniorer (har inte kollat upp det utan jag tyckte bara att jag hörde nån kommentator prata om det) så förstår man hur helt och hållet omöjligt det är att tippa vem som blir den nästa storspelaren. Om en mental dvärg och en mentalt geni kan vara jämnbra i junioråldern.

Lindstedt är i alla fall i final, det har börjat bra för honom och Nestor.

På tal om mentala färdigheter, här fick vi ett bra exempel på vad självförtroende kan göra för en tennisspelare. Kolla på Rosol (som jag faktiskt trodde skulle gå hela vägen redan innan hans match mot Simon). Han spelade lite bra i DC och vipps så vinner han sin första ATP-titel. Det är ingen ovanlig grej att skåda att en spelare som har gjort bra ifrån sig i DC sedan får en självförtroende-boost och spelar bra i kommande turnering. Vad jag har sett av Rosol så bygger även hans spel mycket på självförtroende, så som han spelade emot Nadal i Wimbledon t.ex. Det är så han måste agera, då får han ut max av sin kapacitet. Nadal hade mycket lätt kunnat trassla sig ur den situationen mot en spelare med sämre självförtroende.
Senast redigerad av terribilis 2013-04-28 kl. 15:39.
Citera
2013-04-28, 21:30
Medlem
Citat:
Nu 10-0, nej, han har mentalt övertag på alla spanjorer på grus. Tyvärr förlust för Lindstedt i dubbeln, dock lovande för fortsättningen efter 2 turneringar tillsammans med Nestor.
Citera
2013-04-28, 23:53
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Det måste vara frustrerande för Almagro att han aldrig lyckats med bedriften att slå varken Nadal eller Ferrer en enda gång. 0-10 mot Nadal och 0-13 mot Ferrer.

Tipsarevic har tre vinster och sju förluster sedan AO. Snacka om att han kommit i en svacka. Tur för honom att han knappt haft några poäng att försvara. Han är fortfarande kvar på 10 topplistan. Bara åkt ner en placering till nummer 10 på rankingen.

Del Potro drar sig ur Portugal Open. Hans agent uppger att det är pga av "stomach virus". Min första tanke var att det hela handlar om att de inte vill gå ut med att del Potro dras med en skada och skyller på stomach virus istället. Jag kanske grubblar lite väl mycket.....Vi får se om han ställer upp i Madrid som börjar om en vecka.
Citera
2013-04-29, 02:07
Medlem
Citat:
SVT har lagt upp Stockholm Open-finalen från 1980 i "öppet arkiv". Kul att se.
http://www.oppetarkiv.se/video/1175349/stockholm-open
hehe, roligt att jämföra detta med rafa novak ao finalen

från stenåldern till flygande bilar
Citera
2013-04-29, 11:50
Medlem
Tredje raka finalförlusten för Robert Lindstedt, nu har han byggt på sig ett negativt finalfacit

Citat:
Ursprungligen postat av resievil
hehe, roligt att jämföra detta med rafa novak ao finalen

från stenåldern till flygande bilar

Den matchen var ju hur seg som helst, inte någon utomjordisk kvalité på tennisen heller. En bra match på det sätt att den var jämn och fysisk krävande dock.

Bra finaler om du vill jämföra stenålder (träåldern ska man säga eftersom det var sånt de faktiskt använde till skillnad från dagens spelare). Så kan du kolla på semifinalen i FÖ 2011 mellan Federer och Djokovic, som var en mycket bättre tennismatch än Nad/Djo i AO. Eller USO finalen 2009 mellan Federer och Del Potro, där snackar vi power och speed

Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Det måste vara frustrerande för Almagro att han aldrig lyckats med bedriften att slå varken Nadal eller Ferrer en enda gång. 0-10 mot Nadal och 0-13 mot Ferrer.

Tipsarevic har tre vinster och sju förluster sedan AO. Snacka om att han kommit i en svacka. Tur för honom att han knappt haft några poäng att försvara. Han är fortfarande kvar på 10 topplistan. Bara åkt ner en placering till nummer 10 på rankingen.

Del Potro drar sig ur Portugal Open. Hans agent uppger att det är pga av "stomach virus". Min första tanke var att det hela handlar om att de inte vill gå ut med att del Potro dras med en skada och skyller på stomach virus istället. Jag kanske grubblar lite väl mycket.....Vi får se om han ställer upp i Madrid som börjar om en vecka.

Almagro är en mental dvärg tyvärr. Det är ganska synd då han är en väldigt bra tennisspelare rent tekniskt sett.

Tipsarevic är jag "orolig" för tror han kan halka rejält på rankingen, om han gör det så blir det svårt att komma tillbaka, för seeding är viktigt i dagens tennis, man vill inte möta topp4, som är topp5 nu med tanke på Nadals dåliga ranking i en första eller andra runda. Jag tror Tipsarevic är lite trött på tennis, denna säsong så kommer vi få svaret på hur mentalt stark han är. Det ska bli intressant att se.
Senast redigerad av terribilis 2013-04-29 kl. 12:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in