2012-05-18, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Har i år sett alla större grus turneringar och kan bara konstatera att svenskarna inte har imponerart ett dugg
på mig ännu. Om någon av dem lyckas ta sig till fjärde omgången är det en med beröm godkänd insatts, men jag
ser inte hur det ska gå till.

I övrigt är det fattigt på uppstickare, Nadal, Djokovic och Federer ser alla ut att få ett relativt enkelt avancemang fram till semi. Mest intressant blir nog att se om Nadal klarar av att upprepa prestationen i Hamburg genom att slå ut Djoker i semin och Fedex i finalen, jag tror det inte.

Nadals hårda matchande kommer nog att ge utslag, om inte genom skada så genom utmattning, han har i år spelat
44 singel matcher + ett antal i dubbel. Ingen annan spelare på touren kommer ens nära det.
=dop helt enk !
Citera
2012-05-18, 16:04
Medlem
camejos avatar
Helvete vad Nadal ser bra ut.
Citera
2012-05-18, 16:12
Medlem
Ja det var en läskig reaktion från Nadal där vid underläge 4-2 i andra, sinnesjuka passerslag i 160-170 från 5-6 meter bakom baslinjen med kroppen vänd åt fel håll . Han blir naturligtvis att räkna med i finalen, Ferrers chans mot Nadal blir väl om han tvingas bryta pga skada. Nej Nadal känns just nu mycket stark på gruset, just nu känns det som att bara en skada kan hindra honom från att vinna sin 7:e Paris titel.
Citera
2012-05-18, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Ja det var en läskig reaktion från Nadal där vid underläge 4-2 i andra, sinnesjuka passerslag i 160-170 från 5-6 meter bakom baslinjen med kroppen vänd åt fel håll . Han blir naturligtvis att räkna med i finalen, Ferrers chans mot Nadal blir väl om han tvingas bryta pga skada. Nej Nadal känns just nu mycket stark på gruset, just nu känns det som att bara en skada kan hindra honom från att vinna sin 7:e Paris titel.

En skada eller Djokovic...
Citera
2012-05-18, 16:27
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skump8883
Läs lite kurser inom marknadsföring så kommer du inse hur fel ute du är. Ett avtal med Bachinger hade varit betydligt billigare, han syns numera mer än Söderling. Söderling syns ej trots ligger avtalets kostnader kvar. Vilken människa som helst kan kalkylera fram vilket avtal som är mest lönsamt i nuläget.

Sen att du förblindas av att Söderling är mer känd än Bachinger bevisar ännu mer din okunnighet. DU har fel.

Om man skriver ett kontrakt med en frisk Söderling och han blir sjuk är det klart man sitter med svarte petter i hand, det förstår jag också. Men du påstår att ett kontrakt med Söderling är värdelöst bara för att han inte spelar just nu och det förstår ju vem som helst att det är nonsens. Det är klart att Robin fortfarande säljer spadar, han är ett extremt känt namn och kommer fortfarande ha hög brand recognition de närmaste två åren om han så går i ide i en grotta i Norrland.
Citera
2012-05-18, 16:29
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Helvete vad Nadal ser bra ut.

Ja, ingen kan klaga på Berdychs insats och ändå förlorade han i raka set.
Citera
2012-05-18, 16:30
Medlem
Citat:
Läs lite kurser inom marknadsföring så kommer du inse hur fel ute du är. Ett avtal med Bachinger hade varit betydligt billigare, han syns numera mer än Söderling. Söderling syns ej trots ligger avtalets kostnader kvar. Vilken människa som helst kan kalkylera fram vilket avtal som är mest lönsamt i nuläget.

Sen att du förblindas av att Söderling är mer känd än Bachinger bevisar ännu mer din okunnighet. DU har fel.

Man behöver inte spela tennis för att synas vet du. Nej Bachinger syns inte mer än Söderling, det har han aldrig gjort, kanske i Tyskland? Men det är fortfarande fler ungar som vill köpa det Söderling använder än det Bachinger använder, oavsett om han spelar eller inte. Punkt slut. Det är just marknadsföring jag tänker och inte tennis efter som Söderling inte spelar tennis.

Med din logik så skulle ingen föredetta spelare sälja någonting, Björn Borg är väl ett bra exempel. Hurvida man spelar tennis eller inte spelar liksom ingen stor roll, det är vad man har gjort på tennisbanan och vilken kändisstatus man har uppnått som spelar roll.

Tror du på allvar att spelare som Björn Borg, Pete Sampras, John McEnroe inte är ett bättre varumärke än Bachinger? Ingen spelar tennis, bara ibland på veterantouren.

Nu jämför jag knappast Söderling med dessa spelare men om man jämför dessa med Söderling så blir det ungefär samma sak som att jämföra Söderling med Bachinger.
Citera
2012-05-18, 18:16
Medlem
moviemovies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pretender
Det är en underbar sida, besöker den dagligen.

Kan inte svära på att mina uträkningar är rätt, men Fed kan inte förlora mer än drygt 300p mot Nadal i denna turneringen (vilket han oundvikligen gör ifall Rafa vinner).

Nu såg jag inte Nadal mot Granollers (ville bespara mina öron ljudet av en stönande, brunstig älgko), men Rafa har inte direkt stött på formidabelt motstånd hittills. Hade detta varit Madrid så hade jag inte varit sen med att lägga pengarna på Berdych, men i Rom har jag svårt att se honom på allvar hota Nadal. Hoppas på en jämn tillställning i alla fall.

Intressant info: Federer har aldrig vunnit en turnering där han stött på Andreas Seppi. Dock har han väl femtielva raka segrar mot italienaren.

Nadal har väl 600p från förra årets finalplats att försvara i Rom och kan alltså maximalt få 400p om han nu vinner turneringen. Federer som åkte ut mot Gasquet i tredjerundan i förra årets turnering i Rom är nu i kvartsfinal och kommer alltså inte att tappa några poäng utan enbart få ytterligare, beroende på hur långt han nu går i turneringen i år.

Med andra ord kan inte Nadal gå om Federer innan Roland Garros oavsett om Nadal vinner och Federer åker ut mot Seppi.
Citera
2012-05-18, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Man behöver inte spela tennis för att synas vet du. Nej Bachinger syns inte mer än Söderling, det har han aldrig gjort, kanske i Tyskland? Men det är fortfarande fler ungar som vill köpa det Söderling använder än det Bachinger använder, oavsett om han spelar eller inte. Punkt slut. Det är just marknadsföring jag tänker och inte tennis efter som Söderling inte spelar tennis.

Med din logik så skulle ingen föredetta spelare sälja någonting, Björn Borg är väl ett bra exempel. Hurvida man spelar tennis eller inte spelar liksom ingen stor roll, det är vad man har gjort på tennisbanan och vilken kändisstatus man har uppnått som spelar roll.

Tror du på allvar att spelare som Björn Borg, Pete Sampras, John McEnroe inte är ett bättre varumärke än Bachinger? Ingen spelar tennis, bara ibland på veterantouren.

Nu jämför jag knappast Söderling med dessa spelare men om man jämför dessa med Söderling så blir det ungefär samma sak som att jämföra Söderling med Bachinger.

Du påstår indirekt att Björn Borg har fetare sponsoravtal på veterantouren än vad Söderling har på ATP-touren?
Citera
2012-05-18, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moviemovie
Nadal har väl 600p från förra årets finalplats att försvara i Rom och kan alltså maximalt få 400p om han nu vinner turneringen. Federer som åkte ut mot Gasquet i tredjerundan i förra årets turnering i Rom är nu i kvartsfinal och kommer alltså inte att tappa några poäng utan enbart få ytterligare, beroende på hur långt han nu går i turneringen i år.

Med andra ord kan inte Nadal gå om Federer innan Roland Garros oavsett om Nadal vinner och Federer åker ut mot Seppi.

Istället för att sitta och försöka räkna ut själv vilket är dömt att misslyckas med alla turneringar och regler om vad som ska räknas och inte räknas så kan du enkelt bara gå in på http://live-tennis.eu/ där du ser spelarnas ranking live under Live ATP ranking, Federer har just nu 9610 och Nadal har just nu 9420. Om Nadal vinner turneringen så får han 10060 poäng medan Federer om han inte vinner turneringen bara kan komma upp i 10030 poäng.
Citera
2012-05-18, 20:31
Medlem
Citat:
Du påstår indirekt att Björn Borg har fetare sponsoravtal på veterantouren än vad Söderling har på ATP-touren?

Nej men att hans namn har högre marknadsvärde, han har ju egna kläder om du har missat det.

Och svar ja, skulle Björn Borg ge sig in och börja bygga tennisracketar med hans namn på så skulle hans namn vara extremt mycket mer värt.

Men tack och lov så gör han inte det för han spelar ju inte tennis längre
Citera
2012-05-18, 20:56
Medlem
Cilangs avatar
Lindstedt/Tecau vidare efter revanschvinst mot Fyrstenberg/Matkowski! 6-2 1-6 12-10. De hade 7-3 i supertiebreaket men tappade ledningen till 9-10 där Robert räddade en matchboll med ett ess. Tipsarevic/Kubot i semin, vad tror ni? Jag tror faktiskt på vinst även om Tipsarevic och Kubot slagit ut både Paes/Stepanek och Bryan/Bryan. Hoppas det visas imorgon!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in