2012-08-02, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Lycka till mot Serena

Wozniacki måste returnera som en gudinna och spela med otrolig längd för att ens ha en chans mot Serena, vilket jag inte tror hon kommer att göra, som jag ser det så kan bara Serena förlora denna match. Det är den chansen Wozniacki har.

Tycker det var ett under att hon lyckades vinna mot Wickmayer, hon spelade otroligt dåligt egentligen, hade Wickmayer bara haft ett säkrare spel så hade hon vunnit lätt.

Bra tennisdag på centrecourt blir det i alla fall, hoppas inte Isner förstör hela dagen bara
Senast redigerad av terribilis 2012-08-02 kl. 11:48.
Citera
2012-08-02, 12:56
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Wozniacki måste returnera som en gudinna och spela med otrolig längd för att ens ha en chans mot Serena, vilket jag inte tror hon kommer att göra, som jag ser det så kan bara Serena förlora denna match. Det är den chansen Wozniacki har.

Tycker det var ett under att hon lyckades vinna mot Wickmayer, hon spelade otroligt dåligt egentligen, hade Wickmayer bara haft ett säkrare spel så hade hon vunnit lätt.

Bra tennisdag på centrecourt blir det i alla fall, hoppas inte Isner förstör hela dagen bara

Hon måste göra sitt livs match helt enkelt.

**

Snabbtips inför kvartsfinalerna:

Herrar:
Federer - Isner
Del Potro - Nishikori
Almagro - Murray
Tsonga - Djokovic

Kommentar: Tsonga har en liten skrällchans mot Djokovic, annars tror jag Fed, Delpo och Murray vinner ganska enkelt.

Damer:
Azarenka - Kerber
Williams - Wozniacki
Clijsters - Sharapova
Kvitova - Kirilenko

Kommentar: Serena är såklart storfavorit mot Wozniacki. Clijsters tror jag inte kan stå emot Sharapova heller men skrällvarning på Kirilenko och Kerber idag. Kerber spelade väldigt bra i Wimbledon och Kirilenko gör sin bästa säsong någonsin.
Citera
2012-08-02, 14:10
Medlem
AlbusDumbledores avatar
Finns det någon risk att Federer tappa sin plats som världsetta om han åker i kvarten och Djokovic vinner hela turneringen?
Citera
2012-08-02, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusDumbledore
Finns det någon risk att Federer tappa sin plats som världsetta om han åker i kvarten och Djokovic vinner hela turneringen?

Då ryker den. Men han har bra chanser att ta tillbaka den snabbt under sommaren. Men efter US Open så tror jag att Djokovic kommer att gå upp som etta igen, när året är slut så är nog Djokovic etta, det är mitt tips. Federer har välldigt mycket poäng att försvara inomhus till hösten/vintern och Djokovic har väldigt lite, då han hade problem med skador då förra året.

Jag tror faktiskt Murray kan utmana, kanske inte hela vägen detta år men i början av nästa år kan han vara nära om han spelar bra under resten av detta år. Nadal tror jag inte blir etta igen.
Citera
2012-08-02, 14:24
Medlem
Citat:
Hon måste göra sitt livs match helt enkelt.

**

Snabbtips inför kvartsfinalerna:

Herrar:
Federer - Isner
Del Potro - Nishikori
Almagro - Murray
Tsonga - Djokovic

Kommentar: Tsonga har en liten skrällchans mot Djokovic, annars tror jag Fed, Delpo och Murray vinner ganska enkelt.

Damer:
Azarenka - Kerber
Williams - Wozniacki
Clijsters - Sharapova
Kvitova - Kirilenko

Kommentar: Serena är såklart storfavorit mot Wozniacki. Clijsters tror jag inte kan stå emot Sharapova heller men skrällvarning på Kirilenko och Kerber idag. Kerber spelade väldigt bra i Wimbledon och Kirilenko gör sin bästa säsong någonsin.

OS brukar vara lite konstigt, inte de stora spelarna som brukar vinna, tror dock att det blir ändring på det i år, jag tror att Federer eller Djokovic kommer att vinna.

Jag hoppas på Federer men tror lite mer på Djokovic, han ger sig inte lätt denna gång med tanke på att han förlorade mot Federer i Wimbledon.

Han har mentalt övertag på alla spelare förutom Isner av de som är kvar, tror jag. Isner får det nog svårt mot Federer så jag tror inte Djokovic kommer att ställas mot honom.
Senast redigerad av terribilis 2012-08-02 kl. 14:26.
Citera
2012-08-02, 18:14
Medlem
3 game fick Caroline, nåväl, bra OS iallafall. Kvitova åkte dit emot Kirilenko, det var lite överraskande.
Murray i semi, han spelar sin livs tennis i sommar verkar det som?
Citera
2012-08-02, 18:38
Medlem
Ska bli kul att se Murray mot Djokovic...

Ska Del Potro "stjäla" någon medalj från topp3 så måste han spela helt overkligt bra, bara ösa in vinnare. Ser inte hur det skulle gå på nåt annat sätt med tanke på hur bra de tre spelar.
Citera
2012-08-02, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Ska bli kul att se Murray mot Djokovic...

Ska Del Potro "stjäla" någon medalj från topp3 så måste han spela helt overkligt bra, bara ösa in vinnare. Ser inte hur det skulle gå på nåt annat sätt med tanke på hur bra de tre spelar.

Ska vi säga Federer - Djokovic i finalen då?
Citera
2012-08-02, 18:55
Medlem
AlbusDumbledores avatar
Murray har en stor chans att rubba Djokovic när det bara är bäst av tre set.

Tror dock inte att Del Potro kan slå Federer.
Citera
2012-08-02, 20:32
Medlem
Citat:

Klart han kan men han kommer förmodligen inte att göra det, hade det varit grus så hade hans chanser varit betydligt större.
Citera
2012-08-02, 20:37
Medlem
Mich13s avatar
Citat:

Murray är väl nästan favorit inför mötet med Djokovic.
Blir helt klart en intressant match och kasnke kan Delpo kan störa Federer, men självklart vinner Fed. Vore ju faktiskt riktigt coolt med en repris på Wimbledon-finalen bara månaden senare i OS.

**

Varnade för Kirilenko idag och hon slår Kvitova! Riktigt starkt och en helrysk semi mot Sharapova blir intressant.
Nördfakta, två tjejer från samma land, med samma förnamn och födda samma år möts i en OS-semi.

Tycker man äntligen ser ett toppskikt nu i damtennisen, de tre bästa är solklart Williams, Azarenka och Sharapova.
Citera
2012-08-02, 22:47
Medlem
Citat:
Murray är väl nästan favorit inför mötet med Djokovic.
Blir helt klart en intressant match och kasnke kan Delpo kan störa Federer, men självklart vinner Fed. Vore ju faktiskt riktigt coolt med en repris på Wimbledon-finalen bara månaden senare i OS.

**

Varnade för Kirilenko idag och hon slår Kvitova! Riktigt starkt och en helrysk semi mot Sharapova blir intressant.
Nördfakta, två tjejer från samma land, med samma förnamn och födda samma år möts i en OS-semi.

Tycker man äntligen ser ett toppskikt nu i damtennisen, de tre bästa är solklart Williams, Azarenka och Sharapova.

Favorit får Djokovic vara. Men Murray har en bra chans, men det har han nästan alltid när han spelar tennis, han är ju bland de bästa och kan slå alla. Om båda spelarna spelar bra och det drar ihop sig i ett avgörande set så tror jag Djokovic har ett ganska stort mentalt övertag, dock så tror jag att publikstödet kommer att hjälpa Murray. Kan bli turneringens bästa match.

Håller med om att damtennisen har fått en topp nu, äntligen. Men man ser också lika väl hur tomt det kommer att bli när Serena slutar, ingen spelare som spelar tennis idag kommer någonsin bli så bra som hon. Kommer nog ta ett bra tag tills det kommer någon ny som henne. Ungefär samma sak som när Federer lägger av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in