2012-05-17, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Men Bachinger syns ju inte. Jag tror du underskattar konsumenternas minne.

Han syntes i åttondelsfinal BMW-open för ngn vecka sedan, så att?
Citera
2012-05-17, 23:54
Medlem
camejos avatar
Om jag har räknat rätt så har Federer säkrat andraplatsen inför RG nu. Någon får gärna kontrollräkna
Citera
2012-05-18, 08:39
Medlem
Pretenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Om jag har räknat rätt så har Federer säkrat andraplatsen inför RG nu. Någon får gärna kontrollräkna

Kan inte stämma. Vinner Nadal Rom så tar han tillbaka #2 oavsett om Federer når finalen. Nadal skulle i det scenariot ha 10060p, medan Fed skulle landa på 10030p.

Ett annat tänkbart manuskript: Fed förlorar i semifinalen mot Nole, som sedan slår Nadal i finalen = Fed behåller #2.

http://live-tennis.eu/
Senast redigerad av Pretender 2012-05-18 kl. 08:41.
Citera
2012-05-18, 09:02
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pretender
Kan inte stämma. Vinner Nadal Rom så tar han tillbaka #2 oavsett om Federer når finalen. Nadal skulle i det scenariot ha 10060p, medan Fed skulle landa på 10030p.

Ett annat tänkbart manuskript: Fed förlorar i semifinalen mot Nole, som sedan slår Nadal i finalen = Fed behåller #2.

http://live-tennis.eu/

Får nog bookmarka den där sidan och kasta bort mina uträkningar.

Aj då, nästan så att man måste hålla på Novak i den här turneringen då. Om inte en i formvarande Berdych kan skrälla.
Citera
2012-05-18, 09:13
Medlem
Pretenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Får nog bookmarka den där sidan och kasta bort mina uträkningar.

Aj då, nästan så att man måste hålla på Novak i den här turneringen då. Om inte en i formvarande Berdych kan skrälla.

Det är en underbar sida, besöker den dagligen.

Kan inte svära på att mina uträkningar är rätt, men Fed kan inte förlora mer än drygt 300p mot Nadal i denna turneringen (vilket han oundvikligen gör ifall Rafa vinner).

Nu såg jag inte Nadal mot Granollers (ville bespara mina öron ljudet av en stönande, brunstig älgko), men Rafa har inte direkt stött på formidabelt motstånd hittills. Hade detta varit Madrid så hade jag inte varit sen med att lägga pengarna på Berdych, men i Rom har jag svårt att se honom på allvar hota Nadal. Hoppas på en jämn tillställning i alla fall.

Intressant info: Federer har aldrig vunnit en turnering där han stött på Andreas Seppi. Dock har han väl femtielva raka segrar mot italienaren.
Citera
2012-05-18, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pretender
Det är en underbar sida, besöker den dagligen.

Kan inte svära på att mina uträkningar är rätt, men Fed kan inte förlora mer än drygt 300p mot Nadal i denna turneringen (vilket han oundvikligen gör ifall Rafa vinner).

Nu såg jag inte Nadal mot Granollers (ville bespara mina öron ljudet av en stönande, brunstig älgko), men Rafa har inte direkt stött på formidabelt motstånd hittills. Hade detta varit Madrid så hade jag inte varit sen med att lägga pengarna på Berdych, men i Rom har jag svårt att se honom på allvar hota Nadal. Hoppas på en jämn tillställning i alla fall.

Intressant info: Federer har aldrig vunnit en turnering där han stött på Andreas Seppi. Dock har han väl femtielva raka segrar mot italienaren.

Berdych chans ligger i om Nadal inte är 100%. Kan Söderling slå honom i FÖ så kan Berdych göra det i Rom, det är ju till och med lättare i och med att det är bäst av tre set.

Servar Berdych bra och dunkar in vinnare så får Nadal svårt, men för Berdych så gäller det att hans förstaservar sitter annars blir Nadal för svår, han är nog den som returnerar bäst på grus, servar man inte bra så är man ganska körd mot honom.
Citera
2012-05-18, 13:16
Medlem
Bjurras avatar
Berdych såg lite sliten ut mot Almagro igår, tror inte han kan hota Nadal.
Citera
2012-05-18, 13:18
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skump8883

Inte ens jag som är en riktig tennisnörd vet vilket racket Bachinger spelar med. Kan du inte släppa det här nu, det är så givet att du har fel...
Citera
2012-05-18, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skump8883

Söderling har rätt så många fans ska du se, inte bara i Sverige.

En spelare som Söderling drar garanterat mer uppmärksamhet även fast han inte spelar än en spelare som lyckas ta sig till åttondel en gång per år i en liten 250-turnering.

Vi snackar en av världens bästa spelare de senaste två åren nu, Söderling har nog skaffat sig rätt bra med fans under den tiden. Jag skulle nog vilja påstå att han är minst lika populär utomlands som han är i Sverige i och med att i Sverige så skiter vi mer eller mindre i tennis nuförtiden.

Tycker Söderling har fått för lite uppmärksamhet i Sverige, han borde t.ex ha vunnit årets idrottsman på idrottsgalan minst en gång.

Citat:
Inte ens jag som är en riktig tennisnörd vet vilket racket Bachinger spelar med. Kan du inte släppa det här nu, det är så givet att du har fel...

Exakt, vem bryr sig vad han spelar med liksom, han har spelat noll finaler på ATP-touren. Bara en i dubbel.
Senast redigerad av terribilis 2012-05-18 kl. 13:46.
Citera
2012-05-18, 13:46
Medlem
Kitzbühels avatar
Citat:

Bachinger lirar med ett Wilson BLX Blade 98 har jag för mig. Troligen den specialversion som på internspråk kallas H22 och är snarlik Heads gamla Pro Tour version, den som bl.a Guga Kuerten vann French Open med 1997. Bachinger har dock tidigare lirat Head Prestige Microgel

Citera
2012-05-18, 14:29
Medlem
Citat:

Läs lite kurser inom marknadsföring så kommer du inse hur fel ute du är. Ett avtal med Bachinger hade varit betydligt billigare, han syns numera mer än Söderling. Söderling syns ej trots ligger avtalets kostnader kvar. Vilken människa som helst kan kalkylera fram vilket avtal som är mest lönsamt i nuläget.

Sen att du förblindas av att Söderling är mer känd än Bachinger bevisar ännu mer din okunnighet. DU har fel.
Citera
2012-05-18, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Söderling har rätt så många fans ska du se, inte bara i Sverige.

En spelare som Söderling drar garanterat mer uppmärksamhet även fast han inte spelar än en spelare som lyckas ta sig till åttondel en gång per år i en liten 250-turnering.

Vi snackar en av världens bästa spelare de senaste två åren nu, Söderling har nog skaffat sig rätt bra med fans under den tiden. Jag skulle nog vilja påstå att han är minst lika populär utomlands som han är i Sverige i och med att i Sverige så skiter vi mer eller mindre i tennis nuförtiden.

Tycker Söderling har fått för lite uppmärksamhet i Sverige, han borde t.ex ha vunnit årets idrottsman på idrottsgalan minst en gång.

Exakt, vem bryr sig vad han spelar med liksom, han har spelat noll finaler på ATP-touren. Bara en i dubbel.

Sponsorerna vill synas på racket, t-shirten, skorna osv. Marknadsföringen riktar sig inte enbart till Söderlings fans, utan till allmänheten som kan tänkas konsumera, och konsumerar gör folk när dom ser ngt dom vill ha, Söderling visar inte upp ngt för tillfället. Vem vill ha samma rack som en skadad spelare när man kan köpa samma rack som en överlägsen Federer ex. Lär dig tänka marknadsföring och inte popularitet inom tennisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in