2015-07-09, 22:05
Medlem
Nybörjare på tennis och söker ett redigt racket för ett rimligt pris! Förslag?
Citera
2015-07-09, 22:11
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Känns ändå som han är helt ok för sin ålder.

Han är ruskigt bra för sin ålder, helt klart...Förresten när hade vi senast en svensk spelare i semifinal i Wimbledons juniorsingel? Vad jag har förstått så har Finländaren Patrik Niklas-Salminen imponerat och slagit ut en del bra spelare på vägen så det lär bli en tuff match i morgon. En final mellan Mikael och Fritz känns ändå som en final som mycket väl kan bli av.
Citera
2015-07-09, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Han är ruskigt bra för sin ålder, helt klart...Förresten när hade vi senast en svensk spelare i semifinal i Wimbledons juniorsingel? Vad jag har förstått så har Finländaren Patrik Niklas-Salminen imponerat och slagit ut en del bra spelare på vägen så det lär bli en tuff match i morgon. En final mellan Mikael och Fritz känns ändå som en final som mycket väl kan bli av.

Vet faktiskt inte , Berta vann ju franska , han var väl senast att va i final i alla fall.
Jo finnen har spelat bra,men samtidigt är det så svårt veta hur bra motståndarna är på just gräs,
men ja han slog ju seedad 2:a lätt och Seedad 7:a i skilje, så blir nog tufft.
Citera
2015-07-09, 22:29
Medlem
Skulle nog inte ta för givet att Fritz går till final. Möter landsmannen Opelka, killen som slog Mikael i franska, och han är tamejfan i jämnhöjd med Isner. Får han till en bra servedag är han svår att ta bort. Senaste tre matcherna har han haft 3, 2, 2 breakbollar emot sig.
Citera
2015-07-09, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Skulle nog inte ta för givet att Fritz går till final. Möter landsmannen Opelka, killen som slog Mikael i franska, och han är tamejfan i jämnhöjd med Isner. Får han till en bra servedag är han svår att ta bort. Senaste tre matcherna har han haft 3, 2, 2 breakbollar emot sig.

Ja det blir ju inte lättare möta han i eventuell final ha ha
Citera
2015-07-09, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av legalchamp2k

Jag spelar med ett babolat nu , spelade med ett Wilson förut ,Wilson racket jag hade var lite tyngre ,trivs mycket bättre med Babolat racket, jag spelar bara på hobbynivå dock.
Det viktigaste när man spelar är väl att man hittar ett racket man trivs att spela med, som man har en bra känsla med , jag har provat lite olika , skiljer ganska mycket från racket till racket.
Citera
2015-07-09, 23:57
Medlem
Gag Halfrunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Han är ruskigt bra för sin ålder, helt klart...Förresten när hade vi senast en svensk spelare i semifinal i Wimbledons juniorsingel?

Spontant gissar jag på att det är det bästa av en svensk junior i Wimbledon sedan Enqvists vinst där 1991. Söderlings bästa juniormerit var väl en semifinal i US Open, så honom kan vi stryka i detta sammanhang. Björn Rehnquist var bra som junior, men nådde bara tredje omgången i Wimbledon. Vinciguerra verkar inte heller ha lyckats i Wimbledon som junior. Har någon något annat svar?

Det var ju annars ganska tätt med svenska juniorsegrar i Wimbledon där under några år med Edberg 1983, Kulti 1989 och Enqvist 1991...
Citera
2015-07-10, 01:29
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av legalchamp2k

Babolat Pure Drive är bra och funkar för både avancerade spelare och nybörjare. Rätt mycket power i det så stränga inte för löst, då flyger bollarna långt.
Citera
2015-07-10, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gag Halfrunt
Spontant gissar jag på att det är det bästa av en svensk junior i Wimbledon sedan Enqvists vinst där 1991. Söderlings bästa juniormerit var väl en semifinal i US Open, så honom kan vi stryka i detta sammanhang. Björn Rehnquist var bra som junior, men nådde bara tredje omgången i Wimbledon. Vinciguerra verkar inte heller ha lyckats i Wimbledon som junior. Har någon något annat svar?

Det var ju annars ganska tätt med svenska juniorsegrar i Wimbledon där under några år med Edberg 1983, Kulti 1989 och Enqvist 1991...

Hur gick det för en äldre Ymer, hade han inga framgångar som junior?
Citera
2015-07-10, 10:24
Medlem
selvovics avatar
Inga ATP-poäng alls för ungdomsturneringen eller?
Hur som helst har Mikael hela vägen fram till den här turneringen rankingmässigt varit före sin äldre bror vid motsvarande ålder... vilket bådar gott, väl? Mikael kanske är typen som satsar mer på ranking än vad som är bäst för utvecklingen?
Citera
2015-07-10, 11:13
Bannlyst
Varför i helvete är Murray favorit mot Federer idag?
Citera
2015-07-10, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av selvovic
Inga ATP-poäng alls för ungdomsturneringen eller?
Hur som helst har Mikael hela vägen fram till den här turneringen rankingmässigt varit före sin äldre bror vid motsvarande ålder... vilket bådar gott, väl? Mikael kanske är typen som satsar mer på ranking än vad som är bäst för utvecklingen?

Fasmässigt är dom rätt lika, efter US Open gissar jag att Mikael går över och spelar ganska mycket futures. Nästa år spelar han nog mest seniortennis, kanske försöker sig på några challengers + svenska ATP. Han är dock född lite senare på året jämfört med Elias så inte helt klockrent att bedöma hela säsonger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in