2012-05-10, 22:15
Medlem
Pretenders avatar
Snacka om att Rafa ånyo bjuder in GOAT i kampen om andraplatsen inför RG. Kan bli spännande det här.
Citera
2012-05-10, 22:20
Medlem
Cilangs avatar
Sjukt av Verdasco! Sjukt av Qureshi/Rojer också, 16-18 i matchtiebreaket... Och svenskt vidare också, heja Robban!
Citera
2012-05-10, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AudiRS6
Haha det där är ju inte okej. Kan inte spela i ett par joggingskor, de har ingen stabilitet i sidled och jag brukar nästan glida på HC t.o.m så löparskor är inget alternativ Men de förstår jag VERKLIGEN att de går sönder. De har ju verkligen inget extra stöd där framme

Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Spela tennis i joggingskor är ett stort no-no, även om man är en glad amatör.
skitsnack, jag har spelar de senaste 5 sommrarna på asfalt med joggningsskor, har alltid funkat perfekt
Citera
2012-05-11, 00:51
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evreka
skitsnack, jag har spelar de senaste 5 sommrarna på asfalt med joggningsskor, har alltid funkat perfekt

Bra joggingskor är gjorda för att vara stabila i sidled och går därför inte att sidsteppa med. För att inte tala om hur pass snabbt framdelen slits ned när man servar.

Du har antingen väldigt kassa joggingskor eller så spelar du som en tant. Investera 500 i ett par tennisskor så kommer du märka skillnad!
Citera
2012-05-11, 00:55
Medlem
Citat:
Bra joggingskor är gjorda för att vara stabila i sidled och går därför inte att sidsteppa med. För att inte tala om hur pass snabbt framdelen slits ned när man servar.

Du har antingen väldigt kassa joggingskor eller så spelar du som en tant. Investera 500 i ett par tennisskor så kommer du märka skillnad!
vad märker man skillnad på?
Citera
2012-05-11, 00:56
Medlem
ngn som kan ett bra ställe där man kan stränga sitt tennisrack? runt om i sthlm.

med STORT utbud av tennissträngar...
Citera
2012-05-11, 01:06
Medlem
Hejsan där, jag har en undran.

Jag har spelat årets första tennismatch utomhus på asfaltsbanan i Fredhäll i Stockholm, så långt allt bra. Det är en trevlig utomhusbana. Dock så är linjerna väldigt utsuddade och skulle behöva fyllas i, så det jag frågar tråden är:

1. Vet någon vem som ansvarr för tennisbanan i Fredhäll? Är det kommunen eller ett bostadsbolag i närheten? I så fall hade jag tänkt höra mig för om de skulle kunna ombesörja detta.

2. Ifall man skulle försöka sig på att själv fylla i linjerna, har ni några tips? Kan man kanske tom. få låna eller billigt hyra utrustning av någon klubb, eller kan man själv med en sprayflaska få ett bra resultat?
Citera
2012-05-11, 10:40
Medlem
Citat:
www.loctitelim.se/lim/super-glue/flexgel-tub/

Det var inte det estetiska jag tänkte på, du måste få på ett jämnt lager för att det inte ska kännas konstigt när du spelar.

Kanoners! Hur är det med avfärgning? Jag menar ritar inte de där av sig på banan? Har du testat?
Citat:
ngn som kan ett bra ställe där man kan stränga sitt tennisrack? runt om i sthlm.

Jag sköter alla mina racketsportsärrenden på BIWO racketshop på Hornsgatan. Vare sig det gäller tennis, squash, badminton eller pingis så har han vad du söker. Killen är kunnig och har bra priser!
Citera
2012-05-11, 11:22
Medlem
Det var kul att Nadal förlorade, inte för att vara skadeglad men helt enkelt för att turneringen blir mycket öppnare. Djokovic har inte sett så otroligt bra ut som han brukar, vinner Federer turneringen så tar han över andraplatsen på rankingen.

Ska bli intressant att se hur det går för Verdasco, jag tror faktiskt att Berdych är en spelare som passar honom ganska bra. Den som slår Nadal på grus brukar det oftast gå bra för. Så det ska bli intressant att se om det håller i sig eller om det var Nadal som var dålig.

Djokovic
Federer
Ferrer
Berdych
Del Potro
Verdasco

Jag tror faktiskt att alla har en rimlig chans att ta hem denna turnering.

De enda jag direkt räknar bort från titeln är Tipsarevic och Dolgopolov.

Det har varit mycket snack angående denna turnering och underlaget osv men jag tycker faktiskt att denna turnering har bjudit på bra tennis, många jämna och bra matcher, tycker denna har varit den mest underhållande Masters 1000 hittills i år och då torde vi ha de bästa matcherna kvar.
Citera
2012-05-11, 11:35
Medlem
camejos avatar
Vinnaren av Ferrer och Federer får gälla som favorit hos mig.
Citera
2012-05-11, 12:48
Medlem
Bjurras avatar
Citat:

Jag rekommenderar Annika som driver Selgo racketverkstad vid Tennisstadion. Hon är duktig och har bra utbud.
Citera
2012-05-11, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Vinnaren av Ferrer och Federer får gälla som favorit hos mig.

Verkar som ett bra resonemang. Men jag tycker att det är otroligt öppet, jag skulle inte bli förvånad alls om t.ex Del Potro eller Berdych tog hem det.

De snabbare förhållanden som är i Madrid gynnar ju spelare som Federer, Del Potro och Berdych mer än Djokovic och Ferrer.

Jag ser helst att Ferrer eller Del Potro vinner dock, tycker att de båda förtjänar en masters-titel, de har ju ingen, Del Potro kommer förmodligen att vinna en i framtiden men det är lite mer osäkert med Ferrer, han har en bra chans nu denna säsong.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in