2012-05-11, 20:57
Medlem
Ytterst märklig turnering detta. De två spelarna som totalt har dominerat tennisen de senaste året åker ut så pass tidigt, vem hade kunnat tro det innan turneringen startade? Man har inte direkt sett några tendenser till det tycker jag, senast båda spelade så var de i final som vanligt.

Väldigt fint spel av Tipsarevic, måste säga att detta är upplagt för Federer, men med tanke på de skrällarna som redan varit så lär han behöva spela otroligt bra för att vinna.
Citera
2012-05-11, 21:12
Medlem
Det var ju bra för Murray att han inte spelade denna turneringen. Så som han springer lär han ha brutit benen på detta blåa grus. Ser ut som att spelarna glider på is.
Citera
2012-05-11, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alex_wutang
Det var ju bra för Murray att han inte spelade denna turneringen. Så som han springer lär han ha brutit benen på detta blåa grus. Ser ut som att spelarna glider på is.

Ja säg inte det du, han hade faktiskt kunnat vinna turneringen om han hade ställt upp.

Varför är han inte med förresten, är han skadad eller?
Citera
2012-05-12, 10:40
Medlem
Pretenders avatar
När alla grinar om det blå gruset anpassar sig Maestro och spelar lika briljant som alltid. I love it.

Citat:
Federer:

"If you want to be a good claycourt player, you must be able to play everywhere."

"Madrid has taken a gamble with blue clay. It's always a little different here because of the altitude and we must sit down with the other players to discuss it."

"It is slippy, there's no doubt about that but that has been the case here for a few years. They haven't yet found the perfect balance. Our job each day is to adapt to the conditions that we face."

Förresten, hyfsat snabbt första set mellan Karlovic-Petzschner i kvalet inför Rom, 6-0 på 18 min.
Citera
2012-05-12, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pretender
När alla grinar om det blå gruset anpassar sig Maestro och spelar lika briljant som alltid. I love it.

Förresten, hyfsat snabbt första set mellan Karlovic-Petzschner i kvalet inför Rom, 6-0 på 18 min.

Federer är ett sant föredöme, precis så som en professionell idrottsman ska vara. Hoppas verkligen att han tar tillbaka förstaplatsen på rankingen, han förtjänar ha det rekordet också med tanke på hans inställning.

Sen kan man även ta Nadal - Verdasco som exempel när man snackar om att maska på spelet, de tog i snitt 35 sekunder på sig mellan bollarna, så Federer's kritik mot Nadal/domarna är definitivt befogad. Det hade varit en sak om de ligger på gränsen hela tiden, typ 20-25 sekunder men nu snackar vi långt över gränsen, alltså ett snitt på 35 sekunder i den matchen, det är ju löjligt.

Tycker man att det är tråkigt att spela så vinner man inga matcher. Är man världsetta och tycker det är trist att lira så kanske man vinner mot en #137-rankad men man vinner inte mot världsåttan.

Hade man vetat att Djokovic och Nadal hade så negativ inställning så hade man kunnat tjäna pengar denna vecka, men det är lätt att vara efterklok.
Citera
2012-05-12, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Du tänker nog på Fernando Gonzalez i semifinalen i FÖ? Han avslutade för övrigt sin karriär för två månader sedan ungefär.

Så klart. Dumstrut på.
Citera
2012-05-12, 19:06
Bannlyst
Tror Lindstedt kan slå polackerna när dom är i toppslag. Helst chanslös bör inte Tipsy vara mot Fed.
Citera
2012-05-12, 20:49
Medlem
Cilangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukukukusjkin
Tror Lindstedt kan slå polackerna när dom är i toppslag. Helst chanslös bör inte Tipsy vara mot Fed.

Tror också på Lindstedt/Tecau imorgon. För mig är de mycket bättre spelare än Fyrstenberg/Matkowski. Jag fattar verkligen inte hur polackerna kan vara rankade topp 10, jag tycker verkligen inte de är så bra. Dock gör de ändå bra resultat av någon underlig anledning...
Hoppas Canal Plus visar matchen imorgon!
Citera
2012-05-12, 20:58
Bannlyst
Tror Berdych kan ta hem det imorgon, bättre chans att slå Federer kanske han inte har haft tidigare.
Citera
2012-05-12, 22:46
Medlem
Pretenders avatar
Lottningen till Rom uppe! Nadal vs. Raonic en möjlig R2-match, tuff inledningsmatch för Rafa med andra ord.

http://www.atpworldtour.com/Share/Event-Draws.aspx?EventId=416&Year=2012
Citera
2012-05-12, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pretender
Lottningen till Rom uppe! Nadal vs. Raonic en möjlig R2-match, tuff inledningsmatch för Rafa med andra ord.

http://www.atpworldtour.com/Share/Event-Draws.aspx?EventId=416&Year=2012

Raonic befinner sig i rankingträsket för tillfället. Först Federer och nu Nadal i en andrarunda. Synd om honom, men det är inte bara han som kommer att vara glad när han har stigit på rankingen...

Tror han kan skrälla mot Nadal, men då måste han serva sitt absolut bästa och bara tokslå vinnare med sin forehand annars blir Nadal för svår.

I Rom vill jag helst se en final mellan Federer och Raonic, det hade varit häftigt

Annars så har Nadal en tuff lottning, jag tror han kan få problem med Berdych också om de skulle ställas mot varandra. Berdych tror jag dock inte kommer att ta Federer, det är en helt annan Federer vi ser nu än vad vi såg när han förlorade i Wimbledon, men man vet ju aldrig, Berdych har stor kapacitet. Men jag ser i alla fall Federer som ganska stor favorit imorgon.
Senast redigerad av terribilis 2012-05-12 kl. 23:23.
Citera
2012-05-13, 10:21
Medlem
Cilangs avatar
Någon som vet om man kan se herr Lindstedts final någonstans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in