2012-05-10, 10:53
Medlem
marreparres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Det var någon intervju med honom för några månader sedan där han utryckte sig väldigt osäkert kring framtiden. Söderling har alltid varit lite "mediaskygg" så allt är som vanligt.

Med tanke på hur han uttryckte sig i den senaste intervjun så räknar jag inte med att få se honom på ATP-touren igen, tyvärr.

Fast mirakel kan ju ske, kanske hans avslappnade attityd gör att han blir frisk igen, vem vet, det får tiden utvisa.

Vi får nöja oss med Raonic tills vidare, tycker en del i hans spel påminner lite om Söderling, första slag efter serv tänker jag mest på

Tråkigt att höra, jag har själv haft körtelfeber och det är en djävla sjukdom. Helt rätt av Söderling att avvakta, det tar en överraskande lång tid innan man är tillbaka med full energi minns jag. Men nog kommer man tillbaka alltid, bara man vilar, och det gör Söderling verkar det som. Men det är klart, börjar man sätta igång för tidigt så finns nog stor risk att gå in i väggen som den andra killen gjorde vad han nu heter.
Citera
2012-05-10, 11:52
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AudiRS6
Tjena,

Har en materialfråga som gäller tennisskor. De skor jag köper räcker max ett halvår pga utslitningar och då spelar jag kanske i snitt 2 ggr/vecka. Tycker de ska hålla lite längre... Det märkliga är att de alltid går sönder på samma ställe oberoende av fabrikat på skon. Det är framme på tåspetsen som de alltid går sönder. Jag skulle helt klart behöva stärka upp skon på något sätt. Det extra gummit där som är monterat från fabrik äter jag igenom på några månader..

Tips på saker som man kanske kan montera dit?

Tack på förhand!

/Marcus

Det finns flytande gummi på tub som du kan lägga på för att förlänga livslängden. Dock är det svårt att få på ett jämnt och tunt lager.
Citera
2012-05-10, 16:44
Medlem
camejos avatar
Verdasco tar första set mot Nadal. Det är alltså nu man borde lägga en slant på Nadal. För det troligaste är väl att Nadal höjer sitt spel aningen samtidigt som Verdasco superchokar.
Citera
2012-05-10, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Det finns flytande gummi på tub som du kan lägga på för att förlänga livslängden. Dock är det svårt att få på ett jämnt och tunt lager.

Låter ju kanon. Skitsamma om de inte blir snyggt. Bara det ger förlängd livslängd!
Vart hittar man?
Citera
2012-05-10, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marreparre
Tråkigt att höra, jag har själv haft körtelfeber och det är en djävla sjukdom. Helt rätt av Söderling att avvakta, det tar en överraskande lång tid innan man är tillbaka med full energi minns jag. Men nog kommer man tillbaka alltid, bara man vilar, och det gör Söderling verkar det som. Men det är klart, börjar man sätta igång för tidigt så finns nog stor risk att gå in i väggen som den andra killen gjorde vad han nu heter.

Det som är så synd för Söderling är att han redan har "gått in i väggen", han har haft problem med hälsan under en längre tid men vägrat vila. Det beror på att han är en sån tjurskalle, tyvärr verkar han ha fått betala ett dyrt pris. Men han kom ju även väldigt långt med sin tenniskarriär pga den inställningen och så länge han kan leva ett normalt liv utan tennis så var det väl värt det antar jag.
Citera
2012-05-10, 18:00
Medlem
Ja, det börjar närma sig ett år sedan Söderling spelade sin senaste tennismatch. Visserligen, körtelfeber kan ta en lång tid att bli kvitt från, men knappast så här lång tid. Antingen skyndar han långsamt, eller så ser han helt enkelt det här som ett avslut på hans tenniskarriär. Det är väl upp emot 10 år på proffstouren nu - det kan ha satt sina spår både fysiskt och mentalt. Pengar bör finnas så det räcker, men kanske inte motivation.

Det är synd, så klart. Jag själv började nog spela tennis mycket beroende på att Söderling fanns där (nu avslöjar jag mig ungefärliga ålder, men what the heck...), men även så klart Thomas Johansson och Jonas Björkman.

För svensk tennis framtid skulle ett avsked från Söderlings sida förmodligen sätta stora spår. Det krävs en riktigt bra, eller i alla fall någon som syns i media och som gör det hyfsat, för att unga skall få någon att se upp till och fastna för sporten. I fotbollen finns det dröser av förebilder - men på tennissidan ser det tomt ut. Förmodligen finns det statistik på att Soda redan dragit fler unga till tennisbanorna. Jag är rädd att dragningskraften reduceras.

Oavsett vad. Vilken krigarkarriär! Långt ifrån smärtfri, men ett par näst intill lysande avslutningsår (om det nu blir så). Kommer minnas överläget, tappet och tillslut vändningen mot Verdasco länge, länge. Att stoppa Federers semifinalstreak är också ett minne. Magnifikt.
Citera
2012-05-10, 18:43
Medlem
Ajskrims avatar
Otrolig vändning av Verdasco mot Nadal nu och en otroligt fin sådan. Sällan Nadal tar så få bollar som nu i slutet.
Citera
2012-05-10, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mordarschnigeln
tappet och tillslut vändningen mot Verdasco länge, länge. Att stoppa Federers semifinalstreak är också ett minne. Magnifikt.

Du tänker nog på Fernando Gonzalez i semifinalen i FÖ? Han avslutade för övrigt sin karriär för två månader sedan ungefär.

Verdasco slog precis Nadal

Man kan nog konstatera att det blåa gruset i Madrid inte på något sätt ens är i närheten av vanligt tennisgrus, jag tror inte gruskungen hade förlorat mot Verdasco på vanligt tennisgrus faktiskt.

Men Verdasco ska ju ha beröm, han spelar otroligt bra, det är synd att han inte riktigt har den mentala biten för att riktigt utmana i grand slam-turneringarna. Men man kan ju alltid hoppas att han gör som Söderling och blir bättre på den delen, då kan han faktiskt vinna Franska Öppna.
Citera
2012-05-10, 19:21
Medlem
Citat:
Tjena,

Har en materialfråga som gäller tennisskor. De skor jag köper räcker max ett halvår pga utslitningar och då spelar jag kanske i snitt 2 ggr/vecka. Tycker de ska hålla lite längre... Det märkliga är att de alltid går sönder på samma ställe oberoende av fabrikat på skon. Det är framme på tåspetsen som de alltid går sönder. Jag skulle helt klart behöva stärka upp skon på något sätt. Det extra gummit där som är monterat från fabrik äter jag igenom på några månader..

Tips på saker som man kanske kan montera dit?

Tack på förhand!

/Marcus
hahaha, har exakt samma problem, mina skor håller 2 sommar knappt... men jag köper bara billiga joggningsskor, de är perfekt
Citera
2012-05-10, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evreka
hahaha, har exakt samma problem, mina skor håller 2 sommar knappt... men jag köper bara billiga joggningsskor, de är perfekt

Haha det där är ju inte okej. Kan inte spela i ett par joggingskor, de har ingen stabilitet i sidled och jag brukar nästan glida på HC t.o.m så löparskor är inget alternativ Men de förstår jag VERKLIGEN att de går sönder. De har ju verkligen inget extra stöd där framme
Citera
2012-05-10, 20:14
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evreka

Spela tennis i joggingskor är ett stort no-no, även om man är en glad amatör.
Citera
2012-05-10, 20:16
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Låter ju kanon. Skitsamma om de inte blir snyggt. Bara det ger förlängd livslängd!
Vart hittar man?

www.loctitelim.se/lim/super-glue/flexgel-tub/

Det var inte det estetiska jag tänkte på, du måste få på ett jämnt lager för att det inte ska kännas konstigt när du spelar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in